Microchip - TCP/IP

Witam

Nurtuje mnie jedno zagdanienie. Mianowicie: Microchip produkuje uklad AN870, ktory oferuje darmowy stos TCP/IP, czyli teoretycznie mamy obsluge ethernetu. Z tym, ze na plytce demonstracyjnej dali jeszcze kontroler Realteka. Czemu? Czy nie jest tak, ze ten Realtek obsluguje jednorazowo TCP/IP i wyjscie na RJ45? Dlaczego musza byc oba?

Pozdrawiam dreda

Reply to
Praca Corado

Ja czegos nie rozumiem. AN870 jest nota aplikacyjna opisujaca implementacje SNMP wykorzystujaca microchipowy stos TCP/IP. Zadnej dokumentacji do sprzetu w niej nie znalazlem. Mozesz napisac cos wiecej?

j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

To jest tylko nota aplikacyjna z kodem źródłowym protokołu SNMP, który można wcisnąć do jakiegoś PIC18.

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Doczytaj to co napisali inni i poczytaj co to jest SNMP i TCP/IP :)

Reply to
Filip Ozimek

Protokół SNMP jest na warstwie 5 (aplikacji), a realtek jest niżej, nie pamiętam teraz do której warstwy ma zaimplementowane, trzeba zerknąć do dokumentacji.

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Bo w realteku jest "ethernet", a w picu IP [czy TCP to trzeba doczytac, bo SNPM uzywa UDP a nie TCP]

Tomasz Jablonski

On Thu, 28 Apr 2005 10:41:08 +0200, Adam Jurkiewicz snipped-for-privacy@NIEMATEGOajpic.zonk.pl> wrote: [.....]

Standardowy kontroler Ethernetu (tak jak ów badziewny Realtek) implementuje warstwę drugą (link layer) i część warstwy fizycznej. Napisałem część, ponieważ transformator i skrętka to też warstwa fizyczna, a w kontrolerze tego nie ma. :-) W zasadzie to w przypadku Ethernetu to trudno jest oddzielić te dwie warstwy. Chociaż gdyby ktoś sie uparł, to mógłby podłączyć jakiś PHY pod piny jakiegoś uC i realizować MAC-a programowo. :-)

BTW. Dwie godziny temu dostałem engineering sample'a ENC28J60. :-)

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

realtek (rtl80x9) to tylko kontroler ethernetu + warstwa fizyczna.. tcp/ip musisz zrobic oddzielnie..

Reply to
greg

W artykule snipped-for-privacy@hs001.slackware.pl> Jan Dubiec napisal(a):

Patrz IP2022 firmy Ubicom -- poszli jeszcze krok dalej. Nawet PHY jest realizowany "programowo" na pinach (prawie). Hardware wspiera w zasadzie tylko SerDes i liczenie CRC32, plus male fifo. Dziala. Pozdrowienia Krzysiek

Reply to
Krzysztof Olesiejuk

Michal Baszynski .

Dziekuje za odpowiedzi... sprawa troche mi sie rozjasnila :)

Pozdrawiam dreda

Reply to
Praca Corado