Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Witam
Czy ktoś wie jaka metodą są robione anteny szczelinowe wlan itd .?
wycinanie waterjet , laserem , frezowanie , tłoczenie na prasie ?
pozdrawiam  



Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
W dniu 2013-03-31 11:43, Szumek pisze:
Quoted text here. Click to load it

Chcesz produkcje zaczac ?



Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Quoted text here. Click to load it

chcę sobie zrobić
mam dostęp do plazmy ale akurat po plazmie
zostaje syf w środku po paleniu  



Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
W dniu 2013-04-01 10:17, Szumek pisze:
Quoted text here. Click to load it


Mozna zwykla wiertara i pilnikiem, aluminium to prosty w obrobce metal.

Najlepsze efekty mozna osiagnac laserem z tym ze przy jednostkowej  
produkcji to sie raczej nie oplaca .

Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Quoted text here. Click to load it

raz mi robili frezarką manualną
mimo dobrego wykończenia dziur ,niedokładności
spowodowały dziwaczną charakterystykę anteny

nie daleko mnie jest waterjet
tylko nie wiem czy przecinanie jednej ścianki
nie uszkodzi środka i przeciwległej ścianki

czy ktoś palił taki profil aluminiowy laserem ?
podejrzewam że laser będzie miał taką samą wadę jak plazma wydmuchiwany
materiał lepi się w środku do ścianek
chyba żeby palić pod lusterm wody ?
pozdrawiam





Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
Quoted text here. Click to load it

Zapodaj kształt, się zobaczy :)
Irek.N.

Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Quoted text here. Click to load it
wydmuchiwany
Quoted text here. Click to load it

To zalezy od grubosci scianki, my dodatkowo wkladalismy do srodka  
plaskownik zeby laser nie palil drugiej strony profilu i anteny dzialaja  
do dzis czyli juz ponad 10 lat.Woda odpada bo za mala dokladnosc i  
zostaje wior na sciankach ktory pozniej trzeba skrobac pilnikiem.  Jesli  
ma byc powtarzalnie i dokladnie to tylko laser ale czy to sie dzisiaj  
oplaca jak gotowe szczelinowki mozesz kupic za grosze ?




Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
Dnia Mon, 01 Apr 2013 21:46:01 +0200, Honza napisał(a):
Quoted text here. Click to load it

Skoro za grosze ... to wykrojnikiem na prasie robione :-)

J.


Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
Witam
profil aluminiowy to 100mm x 25mm 2mm grubości
wycinany kształt to prawie postokąty 10x80mm
robione dla tego że na inną czestotliwosść niż dostepne wlan
a jak myślicie jak by sie spisało ciecie plazma pod lustrem wody ?  



Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 08:39:40 UTC+2 użytkownik szumek napisał
:
Quoted text here. Click to load it

Laserem się takie rzeczy wycina a nie plazmą. Co żeś się na plazm
ę oparł. Plazma to chamska przy laserze metoda cięcia. Jak potrzebna  
jedna czy dwie sztuki to lepszą dokładność da wycięcie tego ręc
znie niż plazmą. A tak przy okazji. Może znasz stronę gdzie takie a
nteny są opisane. Zrobił bym sobie do netu tylko wymiarów nie znam.

Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
W dniu 2013-04-02 08:39, szumek pisze:
Quoted text here. Click to load it

"robione dla tego ?e na inn? czestotliwos?? ni? dostepne wlan"

Napisz po polsku o co ci chodzi to moze ci udziele fachowej porady.

W kazdym badz razie im wyzsza czestotliwosc tym wieksza musi byc  
powtarzalnosc bo taka szczelinowka to kilkanascie szczelin o okreslonych  
wymiarach i sam wiesz ze tutaj 1mm odchylki i masz 100Mhz w gore lub w  
dol a im wyzsza czestotliwosc tym gorzej.

Ja mysle ze to zalezy od dokladnosci palnika.


Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Quoted text here. Click to load it

Witam
zaczynam od technologii które mam pod bokiem
i są najtańsze
taniej mam plazmę , nie daleko stoi też waterjet
a na cięcie laserem niestety na razie nie mam rozsądnego miejsca
dlatego tak się pytam czy nie da rady plazmą i waterjetem

przykładowy kalkulator
 tylko musisz wpisać swój rozmiar profilu




Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Quoted text here. Click to load it

To jest kalkulator dla profilu 100mm x 50mm, dla 100x25 musisz  
przeliczyc na nowo i do tego bardzo wazny jest sam Feed'er swego czasu  
robilismy szczelinowki tylko na zlaczach Viteleca. Jesli chcesz to robic  
dla siebie oprocz zlacza jest jeszcze wazne wykonczenie czyli farba jaka  
antene pokryjesz i zaslepka na sloty, sama zaslepka wprowadza tlumienie  
i przesuniecie czestotliwosci ale wiesz ja to wiem po latach doswiadczen  
i pomiarow przy dzisiejszych cenach anten szczelinowych nie oplaca sie  
produkowac dobrych anten bo ludzie i tak kupia gowno za 2zl z napisem  
szczelinowka. Ja zajmowalem sie produkcja anten ktore wisza na dachach  
juz ponad 10 lat i dzialaja.

Tu masz linka do jednej z tanszych anten parametry ma tragiczne i  
wykonczenie tez fatalne ale jest tania pewnie jak zamowisz wiecej to  
sprzedadza ci taniej a jak podtuningujesz to i parametry sie poprawia.




Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
http://yagi.pl/antena-sektorowa-crack-gold-szczelinowa-p-1622.html

Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
http://www.wikarekare.org/Antenna/8+8Waveguide.html kalkulator  



Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
Użytkownik Honza napisał:
Quoted text here. Click to load it
mo?ci
Quoted text here. Click to load it


Właśnie przy jednostkowej produkcji najbardziej opłacaj
 się  
beznarzędziowe metody CNC - woda, laser... Jak sobie porównasz  
koszt  
wkręcenia rury w wycinarkę do profilów z kosztem przestawi
ania  
wyposażenia frezarki uniwersalnej - to zrozumiesz ze skrawaniem jest
  
parę razy drożej jak laserem czy wodą!

--  
Darek


Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
Dnia Wed, 03 Apr 2013 04:21:08 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
Quoted text here. Click to load it

Jak najbardziej wlasnie tak.

Quoted text here. Click to load it

Z tym ze i frezarka moze byc CNC, a tu rura z cienkiej blaszki z miekkiego
metalu.  

Drogie to jest zrobienie wykrojnika do prasy, ktory sie potem ma
zamortyzowac w 1, 10 czy 100 antenach. Drogie jest staranne obslugiwanie
zwyklej frezarki, jak ma zrobic kilkadziesiat szczelin i to np jeszcze pod
katem.

A tu ... woda nie robi najlepszych krawedzi ?  
Krajowy przemysl jakos wody nie lubi, ale oni raczej robia dla budowlanki
:-)

J.

Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?

Quoted text here. Click to load it

Woda sie nie nadaje do ciecia delikatnych i precyzyjnych elementow, po  
pierwsze za mala dokladnosc po drugie rant po cieciu.A przygotowanie  
produkcji w laserze tez kosztuje.


Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
On 03.04.2013 11:42, Honza wrote:
Quoted text here. Click to load it

I dlatego najlepiej dopasowane puzle tnie się wodą?

--  
Pozdrawiam
Michoo

Re: Metoda produkcji anten szczelinowych ?
W dniu 2013-04-03 12:04, Michoo pisze:
Quoted text here. Click to load it


Ale ty takj slyszales ze ktos cos tam tnie czy byles przy cieciu ?

Bo ja to co pisze to z doswiadczenia nie z opowiesci bozej tresci.




Site Timeline