Metalizacja PCB - pesymistycznie :-(

Dla wszystkich zainteresowanych samodzielna metalizacja otworow w plytkach: bylem przed chwila w POChu i przy okazji zapytalem ile kosztuje chlorek palladu (PdCl2). Jak sie okazuje opakowanie 10g kosztuje ok. 430 zl, wiec sie "troszke" nie oplaca. :-(

Zdecydowanie trzeba poszukac innego sposobu nadawania otworkom przewodnictwa. Moze wspomniany tu kiedys przez kogos lakier grafitowy ? Mam ten lakier, zaplacilem za niego chyba z 7zl (u Piekarza) i przy najblizszej okazji sprobuje.

Reply to
BLE_Maciek

Użytkownik BLE_Maciek napisał:

Wybacz, ale trzeba być lekkim wariatem, żeby w domu płytki metalizować, mając pod ręka firmy specjalizujace się w produkcji PCB. I oferujące przyzwoite ceny! I co niby ten grafit miałby robić?

Reply to
A.Grodecki

Wed, 05 Jan 2005 12:29:00 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "A.Grodecki" <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No jak to co ? Przewodzic. Poszukaj w archiwum pme moich starszych postow o metalizowaniu PCB w kapieli kwasnej (CuSO4 + H2SO4) i zobacz na czym polegal glowny problem technologiczny z tym...

Reply to
BLE_Maciek

Powitanko,

To IMHO nie chodzi o ceny, tylko o czas. Jesli potrzebuje plytke prototypowa na_dzis_wieczorem, to... bo klient chce miec urzadzonko na wczoraj;-)

Moze podklad do metalizacji elektrochemicznej. Calkiem dobry pomysl. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

pallad jest ogolnie drogi, obecna cena to cos ~200$ za uncje [~30g],

Taa .... to poprosimy o adres i telefon do tych firm, i cene za powiedzmy 3 szt po 1dm^2, zrobione w mniej niz tydzien :-)

Wed, 5 Jan 2005 13:00:42 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "PAndy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A nie wiem. Wiem ze jest wykorzystywany w kapielach do cynowania bezpradowego. jakbys trafil gdzies na przepis na kapiel uczulajaca oparta na ww. to bysm prosil o info.

Reply to
BLE_Maciek

Pawle, dasz klientowi urzadzenie zrobione na plytce, ktora w kazdej chwili moze stracic polaczenia miedzywarstwowe? Przeciez to proszenie sie o klopoty. Co innego dla siebie - w domu cos sprawdzic (gesta obudowa i sciezki nie wychodza na 1 warstwie przykladowo).

Milego dnia. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Wed, 5 Jan 2005 13:34:50 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Adam" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Tanio to to nie jest. Wole juz moje zelazko :-) Samemu jest taniej a przede wszystkim szybciej.

Ale przynajmniej firma nie wstydzi sie podawac swoich cen za co plus dla nich.

BTW pisz pod postem i przycinaj cytaty tak jak inni.

Reply to
BLE_Maciek

Mam przy okazji takie pytanie do wszystkich - do czego jest uzywana maska zrywalna ? zdjecie jest na podanej przez kol. Adama stronie:

BLE_Maciek

Wed, 5 Jan 2005 15:21:43 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Adam" snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No tak ale na potrzeby "domowe" i miniprodukcji (np. kumpel cos potrzebuje i nawet zaplaci ;-) ) mozna lutowac przelotki. Przykro tylko ze do elementow przewlekanych nie mozna zazwyczaj robic podlaczen od strony na ktorej znajduje sie element (no bo jak to polutowac).

Znaczy sugerujesz ze zelazkiem robie tylko jednostronne ? :-) A robie tym zelazkiem plytki np. takie:

Dla mnie jednak raczej nieakceptowalne ...

Reply to
BLE_Maciek

-- > Mam przy okazji takie pytanie do wszystkich - do czego jest uzywana

moze zeby fala nam otworkow nei zalala?

Reply to
Greg

a ja sobie przelotki robie z nitow rurkowych.. zalozenie np 200 przelotek zajmuje przy odrobinie wprawy ok 30..40 minut.. mam w zestawie nity rurkowe 0.8(wewn0.6), 1.1, 1.5 i chyba 2mm do tego male kowadelko i taki punktak ze sprezyna i mlotkeim w srodku.. jak ktos jest zainteresowany, moge zrobic foto.. a plytki robie na frezarce LPKF - ok 2h i gotowa, taka np z scalkiem pqfp,

10x10cm...sciazki 6..8 mils , dwustronna....ciekawe czy ktos nei oferuje plytek robionych ta maszynka? tak na poczekaniu...mozeby taka usluga miala wziecie? podejrzewam, ze sam zestaw nitow da sie kupic.. na pudelku napisanejest LPKF EasyConact Pozdr

------------------------------ Grzegorz Kasprowicz, AB Department, CERN, CH-1211 Geneva 23 office: 37 R-004, phone: +41 22 76 72584, fax: +41 22 76 78200 mailto: snipped-for-privacy@cern.ch

Reply to
Greg

Wed, 5 Jan 2005 17:39:49 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Włodzimierz Wojtiu|<" <wwojtiu| snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Tzn. powinno sie obecnie mowic po prostu "chlorek cyny" ?

Reply to
BLE_Maciek

tak to prawda, zabezpieczenie otworow przed fala

pracujac w TS musialem zrywac taka maske z kilku tysiecy plytek , feeeeee glupia robota

Reply to
MuNiO

"chlorek cyny (II)"

I uwazac jak nam ktos sprzedaje "siarczan (IV) zelaza (III)" - czu to na pewno to co chcemy kupic.

a tak to wyglada:

greg