MEMS i hel

Piotrze, nie chwaliles ostatnio oscylatorow MEMS ?

https://www.youtube.com/watch?v=vvzWaVvB908

Czy ja dobrze rozumiem - chwila w helu i czestotliwosc plynie,
a po 10 minutach oscylator staje ?

2% helu w atmosferze i zajmuje to 40 minut ?

Ciekawe jaki jest mechanizm ataku. Bo obudowa jak rozumiem jest
cieniutkim epoksydem ... czy w ogole krzem ?

J.

P.S. hm, a jakby tak przed samolotem "rozpylic hel" ?
Albo nieszczelna butle do bagazu ...

Re: MEMS i hel

W sumie do sprawdzenia.

    Pozdrawiam, Piotr

Re: MEMS i hel
Hello Piotr,

 RoMan
Re: MEMS i hel

dyskusyjnych:1186826415$ snipped-for-privacy@squadack.com...
Hello Piotr,

To "niemal" to duza przesada - balonik z helem jednak dzien utrzymuje,
i to taki zwykly, lateksowy czy cos.
Inne tworzywa bywaja lepsze.

Nawiasem mowiac - ponoc swietnie przez niektore tworzywa przenika CO2,
nawet lepiej niz hel.

Z tego co mowia - wodor tak tych oscylatorow nie atakuje.
Nie przenika, czy nie atakuje krzemu ?

A propos - mam zagwozdke - szklo ochronne na telefon.
Z tego co pisza - male pecherzyki powietrza powstale przy klejeniu
znikna same po kilku dniach ... i faktycznie znikaja.
To "szklo" dyfunduje powietrze, czy ten "klej" tak pochlania ?