Media Markt dla idiotów? - Page 3

Re: Media Markt dla idiotów?

W jaki sposób sš do tego zobowišzani?
Przecież gwarancję daje producent a nie sklep.

Re: Media Markt dla idiotów?

Na tej samej zasadzie, co reklamujesz zepsute buty. Przeciez nie
jedziesz do "serwisu" butow tylko oddajesz je w sklepie.

Nie ma czegos takiego jak "sprzedaj i zapomnij". Sprzedawce obowiazuje
obsluga gwarancyjna.

Re: Media Markt dla idiotów?

Czy takie jest prawo w Polsce??
Sklep ma obowišzek pełnić rolę poœrednika między
odbiorcš końcowym a producentem sprzętu ?

Re: Media Markt dla idiotów?

łomatko...
od siedmiu lat...

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf

W szczególnoœci Art. 4

Pozdrowienia,
MKi

Re: Media Markt dla idiotów?

Pszemol dluzej na emigracji.

Wyjatkowo niejasny nawiasem mowiac - bo co to znaczy "niezgodnosc w
chwili zakupu" ? Telewizor po zakupie byl dobry, dzialal bez zadnej
niezgodnosci. A po paru miesiacach sie zepsul. To byl niezgodny czy
nie byl ?

Ostatnio ponoc sprzedawcy zwocili uwage na tych 6 miesiecy domniemania
... i jak klient przyjdzie pozniej, to sie go odsyla do sadu lub
serwisu gwarancyjnego. A w sadzie bez opinii rzeczoznawcy nie ma szans
:-)

J.

Re: Media Markt dla idiotów?

Ooo, termin "niezgodność" jest wysoce wygodny dla klienta. To może
być wszystko, na upartego nawet literówka w instrukcji :)

Kiedyś wywalczyłem w tytułowym sklepie niezgodność ekspresu do kawy.
Miał tę (mało) sympatyczną cechę, że wibracje od pompki powodowały
przesuwanie się filiżanki - "odjeżdżała" spod spływającego strumyczka
kawy. Na początku patrzyli na mnie jak na wariata - Pan sobie
przytrzyma filiżankę - usłyszałem. Poprosiłem, żeby znaleźli mi
w instrukcji nakaz trzymania filiżanki. Wtedy się poddali.

 > Telewizor po zakupie byl dobry, dzialal bez zadnej
 > niezgodnosci. A po paru miesiacach sie zepsul. To byl niezgodny czy
 > nie byl ?

Jak przyczyna leży po stronie wadliwego od początku elementu, to
był. Jak przyczyną jest np. upadek z szafki, to raczej nie był
niezgodny. W wątpliwych przypadkach tradycyjnie, sąd i rzeczoznawca...

Jak sprzedawca powie, że nie przyjmie, to tylko sąd, nieważne,
czy zgodnie z prawem, czy bezprawnie.

Faktem jest zaś, że po tych 6 miesiącach bez rzeczoznawcy może
trudno być cokolwiek uzyskać (bo wcześniej to sprzedawca potrzebuje
rzeczoznawcy, żeby wykazać, że niezgodność nie była na początku).

Natomiast jest w tej ustawie jeszcze jeden kruczek - reklamować
niezgodność z umową trzeba najpóźniej miesiąc po zauważeniu owej.
I tu sprzedawcy wykazują się maestrią - jak do takiego przyjdziesz,
odsyła do serwisu. Serwis się guzdrze, Ty się wkurzasz, poduczasz
i decydujesz reklamować niezgodność ustawową. A sprzedawca: był
Pan tu ponad miesiąc temu, to już Pan wiedział. Teraz figę!

Pozdrowienia,
MKi

Re: Media Markt dla idiotów?

No nie - sprzedawce obowiazuje niezgodnosc z umowa, obsluga
gwarancyjna zajmuje sie gwarant..

J.

Re: Media Markt dla idiotów?

Bo ja wiem czy szkalujacych .. przypominam ze w niemieckiej reklamie
to niemiecka ochrona zostala bez spodni :-)

J.

Re: Media Markt dla idiotów?

Jesli zrobienie z kogos zlodzieja to akt nobilitacji, to rzeczywiscie
masz racje.

Re: Media Markt dla idiotów?

===========

Ja te reklamę odebrałem podobnie jak ty: dołączenie się do stereotypów
wyśmiewających i szkalujących Polaków, żeby się przypodobać Niemieckiemu
klientowi. Przez to ich hasło "nie dla idiotów" i wspomniana reklamę omijam
ich od lat szerokim łukiem.
Zaczynając ten watek miałem na celu z jednej strony poinformowanie o takich
praktykach jak sprzedaż mocno używanego sprzętu, ale również chciałem
sprowokowc do zastanowienia się, jak się przed czymś takim uchronić? A jak
się już zdarzy, ze ktoś nas wyroluje, to jak z nim walczyć? Opisana na
początku historia z Media Markt to tylko przykład. Pewnie wierzchołek góry
lodowej w tym zakresie?

pozdrawiam - Janusz

Re: Media Markt dla idiotów?

Czasy takie ze na kazdym kroku trzeba sie zastanawiac "jak oni chca
mnie oszukac" .. w MM i podobnych sklepach chyba jeszcze najmniej.

J.

Re: Media Markt dla idiotów?

Bo drożej ? Właśnie tak masz myśleć :)

BTW, zdaje się, że MM niedawno rozważało kampanię oczerniającą sklepy
internetowe :)

e.

Re: Media Markt dla idiotów?

A zostac bez spodni to jaki to akt ? :-)