Mechaniczne naciskanie przycisku...

Cześć,

Jest sobie maszynka za grubą kasę, bo za jakiś 1mln pln, która jest na
gwarancji -- dlatego nie można jej rozdłubać.
Do tego inna firma zrobiła przystawkę, w której gdy wypadnie/złamie się
narzędzie włącza alarm dźwiękowy + świeci się kontrolka.
Chcę, żeby wtedy "coś" nacisnęło przycisk awaryjnego zatrzymania maszyny
-- takie są dwa. Jeden wielki, masywny, którego można naciskać z buta ;)
i drugi mały, z 15mm x 30mm.
Wymyśliłem, żeby przy kontrolce dać fotodiodę/fotocokolwiek a nad
przyciskiem zainstalować jakoś sprytnie jakiś elektromagnes czy cuś co
będzie wciskało przycisk.
Pytanie tylko czego użyć -- musi być na tyle silne, żeby wcisnąć
przycisk (przycisk mechaniczny, ale nie chodzi ciężko - coś jak przycisk
"power" w obudowach atx) i musi to zrobić w czasie 500ms max.

Ma ktoś jakiś pomysł co można by zaadaptować?

Pozdrawiam,
Marcin

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

SiB3%ownik centralnego zamka z samochodu.

Dariusz AF%oB3%na

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

Potwierdzam - mocna bestia, używam do przekręcania klucza w zamku w pokoju.

--
http://www.gophi.pl /

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

Spróbuję w takim razie. Nie wiem czemu, ale wydawało mi się to wolne...

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

JeB6%li za wolne, to moBF%e inaczej - sprEA%BFyna, popychacz do przycisk=
u i20%
zaczep elektromagnetyczny (np taki domofonowy).

Dariusz AF%oB3%na

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

Siłownik jest raczej na pewno na jakimś silniczku, elektromagnes chyba
byłby rozsądniejszym rozwiązaniem.
Tylko szukam czegoś najlepiej na 12V DC, a wszystkie "popychacze" są na
24V AC...

Właściwie to chyba szukam solenoidu pchającego, znalazłem w sumie w tme,
ale zero informacji na temat skoku, i nie jest też napisane czy to na AC
czy DC.

Wie ktoś gdzie można coś takiego jeszcze dostać?

http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=elektrow%C5%82%C4%85cznik&idp=1#%26search%3Delektromagnes%26page%3D1%2C20

Pozdrawiam,
Marcin

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

jakies fotki? Ciekawi mnie co za patent zmajstrowales :)

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

Z reguły w urządzeniach przemysłowych jest możliwość wpięcia dodatkowego
przycisku awaryjnego. Taki standard to wyprowadzone przewody w szafie
sterowniczej i założona zwora.
Proponuję zacząć od zapytania producenta maszyny.

Takie zamocowanie "naciskacza" musiałoby być baaardzo sprytne, bo akurat
dostęp do przycisków awaryjnych musi być nawijmy to "nieograniczony" Łatwo
tutaj narobić sobie problemów w przypadku jakiegoś wypadku.

--
Desoft

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

Może i jest, ale trzeba na szybko zainstalować przystawkę zanim
dostaniemy taką w 100% zgodną z maszyną. A to ma nastąpić za dwa tygodnie.
A że na chwilę obecną musimy to mieć działające, to muszę się zabawić w
Johna Wayne-a i coś wykombinować...

Dzięki za podpowiedzi.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...
kowy + C4%B9EF%BFBD%wieci20%
84%EFBF%BDC4%B9EF%BFBD%o przycisk awaryjnego zatrzymania20%
C5%BAko - coC4%B9EF%BFBD% jak20%
9B%C487% wpiC4%99cia dodatkowego20%
9B% wypadku.
Przepraszam Desoft C5%BCe podpiC4%85C5%82em siC4%99 pod Ciebie.
DO Marcina.
Takie szukanie obejC5%9BC4%87 mechanicznych moC5%BCe skoC5%84czyC4%87=
 siC4%99 tym, C5%BCe wylC4%85dujesz
w "kryminale".  Poprawne rozwiC4%85zanie podaC5%82 Ci Desoft. Zamiast z=
wory
wstawisz zestyk przekaC5%BAnika wyzwalanego z ukC5%82adu kontrolujC4%85=
cego.
Szybko, sprawnie i zgodnie z przepisami.
Dodatkowo masz spokojne noce.

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

wylądujesz

Jeden z przycisków był przy szafach z zasilaniem, właściwie nie wiem po
co tam był. Chyba po to, żebym zainstalował naciskacza ;)
I zainstalowałem. Działa. Ale jutro mam mieć już wszystkie kabelki i
będzie to zrobione jak należy.

Ja wiem, że to nie było ładne rozwiązanie, ale czasem trzeba się w taki
mało elegancki sposób podratować...

Pozdrawiam,
Marcin

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...

Uważasz, że usunięcie/przerobienie przycisku nie koliduje z CE,
że w przypadku awarii producent nie powie: maszyna była przerobiona w
istotnej części (bezpieczeństwo) i ten milon który kosztowała nie podlega
gwarancji.

To wolny kraj, każdy ze swoim milionem może robić co chce, z wolnością też.

--
Desoft

Site Timeline