Mechaniczne naciskanie przycisku...

Cześć,

Jest sobie maszynka za grubą kasę, bo za jakiś 1mln pln, która jest na gwarancji -- dlatego nie można jej rozdłubać. Do tego inna firma zrobiła przystawkę, w której gdy wypadnie/złamie się narzędzie włącza alarm dźwiękowy + świeci się kontrolka. Chcę, żeby wtedy "coś" nacisnęło przycisk awaryjnego zatrzymania maszyny

-- takie są dwa. Jeden wielki, masywny, którego można naciskać z buta ;) i drugi mały, z 15mm x 30mm. Wymyśliłem, żeby przy kontrolce dać fotodiodę/fotocokolwiek a nad przyciskiem zainstalować jakoś sprytnie jakiś elektromagnes czy cuś co będzie wciskało przycisk. Pytanie tylko czego użyć -- musi być na tyle silne, żeby wcisnąć przycisk (przycisk mechaniczny, ale nie chodzi ciężko - coś jak przycisk "power" w obudowach atx) i musi to zrobić w czasie 500ms max.

Ma ktoś jakiś pomysł co można by zaadaptować?

Pozdrawiam, Marcin

Reply to
Marcin Łukasik <..

Siłownik centralnego zamka z samochodu.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

Potwierdzam - mocna bestia, używam do przekręcania klucza w zamku w pokoju.

Reply to
Adam Wysocki

Spróbuję w takim razie. Nie wiem czemu, ale wydawało mi się to wolne...

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Desoft pisze:

Może i jest, ale trzeba na szybko zainstalować przystawkę zanim dostaniemy taką w 100% zgodną z maszyną. A to ma nastąpić za dwa tygodnie. A że na chwilę obecną musimy to mieć działające, to muszę się zabawić w Johna Wayne-a i coś wykombinować...

Dzięki za podpowiedzi.

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Marcin Łukasik pisze:

Jeśli za wolne, to może inaczej - sprężyna, popychacz do przycisku i zaczep elektromagnetyczny (np taki domofonowy).

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

Dariusz Zolna pisze:

Siłownik jest raczej na pewno na jakimś silniczku, elektromagnes chyba byłby rozsądniejszym rozwiązaniem. Tylko szukam czegoś najlepiej na 12V DC, a wszystkie "popychacze" są na

24V AC...

Właściwie to chyba szukam solenoidu pchającego, znalazłem w sumie w tme, ale zero informacji na temat skoku, i nie jest też napisane czy to na AC czy DC.

Wie ktoś gdzie można coś takiego jeszcze dostać?

Pozdrawiam, Marcin

Reply to
Marcin Łukasik <..

Desoft pisze:

Przepraszam Desoft że podpiąłem się pod Ciebie. DO Marcina. Takie szukanie obejść mechanicznych może skończyć się tym, że wylądujesz w "kryminale". Poprawne rozwiązanie podał Ci Desoft. Zamiast zwory wstawisz zestyk przekaźnika wyzwalanego z układu kontrolującego. Szybko, sprawnie i zgodnie z przepisami. Dodatkowo masz spokojne noce.

Reply to
aw

aw pisze:

Jeden z przycisków był przy szafach z zasilaniem, właściwie nie wiem po co tam był. Chyba po to, żebym zainstalował naciskacza ;) I zainstalowałem. Działa. Ale jutro mam mieć już wszystkie kabelki i będzie to zrobione jak należy.

Ja wiem, że to nie było ładne rozwiązanie, ale czasem trzeba się w taki mało elegancki sposób podratować...

Pozdrawiam, Marcin

Reply to
Marcin Łukasik <..

Uważasz, że usunięcie/przerobienie przycisku nie koliduje z CE, że w przypadku awarii producent nie powie: maszyna była przerobiona w istotnej części (bezpieczeństwo) i ten milon który kosztowała nie podlega gwarancji.

To wolny kraj, każdy ze swoim milionem może robić co chce, z wolnością też.

Reply to
Desoft