matryca CCD

właaśnie naprawiam stary aparat po jakimś upadku, wygląda na to że jest
problem z matrycą CCD (zdjęcia jakoś dziwnie rozmazane i zasmużone i
przebarwione), jak kupię porządną lupę to zobaczę czy matryca nie jest
przypadkiem pęknięta, albo złamany jakiś drucik łączący, w każdym razie na
razie podejrzewam oderwanie się jakiegoś lutu i nie zabardzo wiem jak się
zabrać do odświerzenia tych lutów?:O)
matryca leży na taśmie, a taśma na metalowej plytce, nie wiem czy trakując
to gorącym powietrzem nie uszkodzę szkiełka matrycy, albo samej plastikowej
taśmy, wie ktoś jakie taka taśma mikropaskowa wytrzymuje bezpiecznie
temperatury, praz jak na takim czymś odświerzyć luty?:O)

Re: matryca CCD

Nie zobaczysz, za małe.
Co to za aparat? Matryce Sony z pewnego okresu, montowane również w
Canonach, Nikonach i paru innych markach, miały problem ze szczelnością
obudowy i bonding szlag trafiał. Matryca jest wtedy do wymiany.

odświeŻyć. odświeŻyć luty. O ile szkło matrycy jest szkłem, to jest dość
odporne, ale ma delikatną powierzchnię, więc musisz ją osłonić. Poza
tym, może być tak, że z matrycą zintegrowany jest na dwustronną taśmę
klejącą mocowany filtr IR - to nie wytrzyma lutowania hot airem. Ale nie
sądzę, żeby to były luty około matrycy...

--
Marek Lewandowski

Re: matryca CCD

zobaczę, bo już słabą lupką widzę, ale żeby dokładniej obejrzeć trzeba
mocniejszej:O)

to aparacik Canona, pewnie jak piszesz ma matrycę Sony, bo wyświetlacz też
ma Sony, a co do tej szczelności, to jak się objawiało to rozszczelnienie?
boa u mnie między innymi widać pionowe smugi, tak jakby gubiła jakieś
wiersze, czyli podejrzewam oderwanie jakiegoś punktu lutowniczego pod
matrycą

więc skoro jest tam jakiś filtr na szkiełku to mogę tą matrycę podgrzać od
spodu (metalowa blaszka) tylko jeszcze wolę się spytać o bezpieczną
temperaturę żeby niepotrzebnie nie spie****:O)

Re: matryca CCD

druty zobaczysz, ale nie zobaczysz, czy luty/spawy nie są pęknięte.

Tym, że obraz miał smugi, poplątane wiersze, zniekształcony obraz jak
magnetowid gubiący synchronizację, różnie - zależy, co szlag konkretnie
trafił.

Mówię: masz zagwozdkę, bo jak to jest goła matryca, to możesz grzać jak
trzeba do reflow, ale jak na nią PO lutowaniu naklejono filtr, to nie
masz żadnej gwarancji, co to wytrzyma.
Ale dlaczego nie odezwiesz się do Canona bezpośrednio? Ta sprawa była
głośna i ponoć wymieniano matryce w ramach wady produkcyjnej niezależnie
od gwarancji...

--
Marek Lewandowski

Re: matryca CCD

okienko zwykle jest szklane, ale czasem jest na nim od razu filt
podczerwieni (czasem szklany, czasem nie...)

innymi slowy samej matrycy nie uszkodzisz, ale moze sie stopic ten filtr (o
ile jest. filtr mozna czasem sobie zdjac to kamerka zyska na uroku - bedzie
robic ciekawe zdjecia ;)

ad tasmy - skoro chinczyk ja przylutowal to do lutowania jest przystosowana
;) dla pewnosci stestuj goraca lutownica z ktoregos boku gdzie nie ma
sciezek - jesli to takie zoltawe cos to powinno dac rade.

--

Re: matryca CCD

radę da, tylko nie wiem jakie temperatury to bezpiecznie wytrzymuje, wolę
się spytać, bo taśmy są tak gęsto upakowane że nie bardzo jest na czym
sprawdzić:O)

Re: matryca CCD

Serwis canona wymienial, w wypadku kiedy aparat byl stary - na inny model,
albo naprawial, jak mial czesci sprzet w ktorym ujawnilo sie cos o czym
piszesz. W sieci jest lista modeli ktore mialy wadliwe maryce sonego.

Robili to bezplatnie. Jak jest teraz i czy ta akcja wciaz trwa, to nie wiem,
aparat oddawalem z dwa lata temu.
Ale pewnie jesli juz zaczeles grzebac w srodku to i tak jest po ptokach.

Tu sa przyklady

http://www.b4computers.com/FAQ/baddigitalcameras.htm

http://static.photo.net/attachments/bboard/00G/00GCx0-29652884.jpg

http://images.google.com/images?um=1&hl=pl&safe=off&client=opera&rls=pl&gbv=2&tbs=isch:1&q=sony+ccd+failure&sa=N&start=0&ndsp18 %

pozdro

Re: matryca CCD

dzięki wszystkim za informację, uszkodzenie matrycy wygląda dokładnie jak na
fotkach z linkuf, o akcji nie słyszałem a aparat jest już wiekowy, dawno po
gwarancji, wiec o serwisie nie pomyślałem, zresztą nie przyszło mi do głowy
że sprzęty montowane w chinach, czy tajwanie się gdzieś naprawia, myślałem
ze to jednorazówki:O)
skontaktuje sie z serwisem i dowiem się czy mają te matryce i czy wydają je
bezpłatnie czy będzie trzeba dopłacić:O)

Re: matryca CCD

Serwis canona naprawial to bezplatnie, nie wazne czy w ramach gwarancji czy
tez juz bylo dawno po gwarancji.
Ludzie pisali, ze jesli sprzet byl stary i nie bylo czesci dawali inny
aparat, nowszy.
Oczywiscie jezeli model byl z tych z trefnymi przetwornikami, przy czym
lista z linku wyzej nie jest pelna.
Najlepiej doiwedziec sie osobiscie.

Tmek

Re: matryca CCD

po lupą wygląda tak jakby matryca miała jakiś wyciek, bo takie niechlujne
placki to chyba nie klej na kturym ją przykleili:O)
w serwisie w warszawie dowiedziałem się że jeszcze akcja bezpłatnej wymiany
matryc w Canonach trwa, chyba nawet żadnych dokumentów, typu gwarancji, czy
dowód zakupu nie trzeba mieć, wystarczy wysłąć parat w wypełnionym
formulażem i wymienią (fajnie, bo nowa matryca jest droższa niż nowy
aparat:O)

Site Timeline