Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki - Page 4

Re: Maszt w Gšbinie, zasilanie żarówki

Ale moje pytanie jest w sumie inne - jakie napiecie da sie wygenerowac
na najlepszej antenie odbiorczej w poblizu nadajacej komorki.
1V, 10V, 100V ?

Bo jak 100V .. to juz moze zaczac iskrzyc.

J.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówk i

No to zależy ile wynosi to "w pobliżu", bo dojdziemy w końcu do jakiegoś
bezpośredniego sprzężenia (pojemnościowego, indukcyjnego) z anteną
komórki i być może przy pomocy np. transformatorka, powielacza uda się
iskrę wytworzyć. Będzie to zgodnie z "Pogromcami" - "wywołanie skutku" -
oni próbowali z jakimiś drutami, ale chyba nie za bardzo im się chciało,
zresztą to nie atrakcyjne, bo ze zrobieniem w inny sposób zapalnika z
komórki nie ma problemu - Grant by sobie na pewno poradził.

Mirek.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Dowolnie blisko.

No nie - chcemy sie tylko do metalu ograniczyc. Np metalowej spiralki
ktora ktos owinal waz, bo wydawalo mu sie ze tak bedzie lepiej :-)

J.

Re: Maszt w G�binie, zasilanie şarówki

Aby uzyskać 100V musiałbyś wyprostować prąd o częstotliwości
ok. 1GHz co jest niewykonalne. Uzyskanie 100V o częstotliwości 1GHz
również niewykonalne. Komórki po prostu nie mogą być przyczyną zapalenia
się benzyny.

JanuszR

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Wsadz plyte CD do mikrofalowej kuchenki.
2.4GHz jak najbardziej okazuje sie wykonalne ..

J.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
Hello J,

Jarku, nie pieprz bez sensu, proszę. Odróżniasz chyba 800W mocy
ciągłej od max 2W w krótkich impulsach... I nawet te 800W mocy ciągłej
potrzebuje 2-3 sekund, żeby zaczęło iskrzyć.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Czy faktycznie te 800W potrzebuje 2-3 sekund, czy tyle właśnie
upływa od uruchomienia kuchenki do włączenia magnetronu? Z tego
co wiem, regulacja mocy kuchenki polega na puszczaniu krótkich
bądź dłuższych impulsów mikrofal, a nie na zmianie mocy ciągłej.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
Hello Jarosław,

Jasne. Ale 800W to praca ciągła. Pracę przerywaną przy mniejszej mocy
widać po przygasaniu żarówki i słychać w dźwięku pracy - jest to
kilkusekundowy cykl.

Nadal ma się to nijak do telefonu komórkowego. Zakazy są idiotyzmem,
bo pierwszym zakazem powinny być objęte same pojazdy silnikowe -
powinny być zatrzymywane daleko od stacji, mieć odłączane akumulatory,
studzone a potem chyba stalowymi linami być wholowywane na stację,
żeby choć zbliżyć się do poziomu bezpieczeństwa włączonej komórki.

Samochód, to rozgrzane elementy wydechu, w tym strasznie gorący
katalizator. Iskrzący z samej zasady układ zapłonowy służący czemu?
Wywoływaniu wybuchów mieszanki benzyna-powietrze właśnie - ZAKAZAĆ!
A te przekaźniki bez gasików? One wcale nie są hermentyczne. Ty wiesz
jak potrafi zaiskrzyć stacyjka przy wyłączaniu silnika?

A my się tu, kwa nać!, nad głupawą komórką zastanawiamy. Rozsądku
odrobinę, na litość!

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

U mnie żarówka chyba przygaza 1-2 sekundy po włączeniu. Pytałem o to,
czy płyta nie zaczyna iskrzyć dokładnie w tym samym momencie.

Z tym się w pełni zgadzam. Słyszałem jeszcze takie tłumaczenie,
że zakaz jest po to, by telefon nie zakłócił pracy elektronicznego
licznika paliwa w dystrybutorze. Ale skoro on taki wrażliwy, to nie
powninien w ogóle dostać legalizacji.

A tak apropos rozsądku, wiadomo już do kiedy legalnie można instalować
żarówki w kuchenkach mikrofalowych?

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
Hello Jarosław,

Do zawsze - to zastosowanie specjalne a nie oświetlanie pomieszczeń.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Mnie się wydawało, że do zawsze będę mógł kupować w sklepie do
oświetlania pokoju. Ale człowiek nie zna dnia ni godziny. Tego
też mogą w każdej chwili zabronić.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

:D

A co tam, najwyzej zmieni sie w specyfikacji z "oswietlenie" na
"dodatkowy element grzewczy" i gra :)

--
butek (b u t na n d kropka e - w r o kropka p l)
Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

To juz lepiej wprowadzic na rynek kuchenki z zainstalowanymi fabrycznie
żarówkami 100W (koniecznie matowe). Wtedy takie żarówki będą sprzedawane
jako części zamienne do sprzętu AGD.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Ja tylko chcialem zwrocic uwage ze nie trzeba prostowac gigahercow
zeby iskrzyly.

J.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
Hello J,

Jak, kwa nać!, demagogu ładujesz prawie kilowat, to trudno, żeby nie
iskrzyło.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Na kurczaku czy ziemniakach nie iskrzy :-)
Przedpiszca nie czepial sie mocy tylko czestotliwosci :-)

Tak czy inaczej - potrzeba speca od anten zeby policzyl na ile mozna
liczyc z 2W.

J.

Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki

Ależ trzeba bo 2,4 GHz nie zgromadzisz tylko od razu wypromieniuje.
Iskra to przepływ ładunku, bez zgromadzenia ładunku nie ma iskry.

JanuszR

Re: Maszt w Gšbinie, zasilanie żarówk i

Dlatego oni zwykle stopniują poziom obalenia mitu. ;)
Czasem jest obalony bo na żaden sposób nie udało się osiągnąć
zamierzonego efektu, a czasem jest obalony z adnotacją, że coś takiego
jest zwyczajnie nieprawdopodobne w warunkach opisanych w micie. ;)

Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
To czy rolnicy mięli prąd darmo nie wiem. Ale chyba nie. W niezbyt dużej
odległości od masztu przełożona do ziemi żarówka świeciła się. Pokazywali to
kiedyś w tv. Było nie było 2MW mocy miał nadajnik. Po uwzględnieniu zysku anteny
wychodziły 3MW mocy wypromieniowanej.

Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
anteny
Gdzieś wtedy czytałem że ogrzewanie pomieszczeń zimą zrobione było przy użyciu
wody chłodzącej lampy nadawcze. Ot taka ciekawostka.