Masa gumowa do zalewania

Witam.

Potrzebuję zalać masą gumową płytkę (warstewka około 2-3mm).

Kupiłem na portalu aukcyjnym Cheery Silicone - "RTV Silicone Rubber Adhesive sealant" Niby z opisu mógłby się nadać, jest do mocowania elementów do PCB:

Minęło już 5 dni od zrobienia warstewki około 2mm pokrywającej płytkę w koszulce termokurczliwej umieszczonej w zagłębieniu aluminiowego elementu.

Silikon wbrew nazwie nie jest wcale gumą, jest to coś o konsystencji plasteliny która nie zmienia się od już 5 dniach. Na zdjęciach produktu widać, że ma niby to łapać większe elementy do płytki drukowanej. Nie ma na to jakiejkolwiek szansy, to chińskie "coś" pod palcami ugniata się. Pozostało wydłubać i ulepić misia, bo ta chińska plastelina tylko do tego się nadaje. Kupione 4 tubki tego guana nadające się tylko do kosza. Jak zwykle - chińska tandetna jakość.

Czy ktoś może polecić coś, co używał, co po przykryciu płytki będzie po dobie miało konsystencję silikonu sanitarnego używanego do uszczelniania brzegów wanny/brodzika, a jednocześnie nie zeżre mi miedzi/aluminium/elementów elektronicznych płytki?

Reply to
Irokez

W dniu 2016-07-26 o 22:02, Irokez pisze:

żywałem tego. Ale miałem za darmo. zalewałem tym złącza kabli nisko-prądowych. Maksymalne napięcie w kablach gdzie tego używałem było do 80V. Konsystencja jest jak twardy kauczuk, ale są tam dwa składniki więc można doświadczalnie sprawdzić i dobrać, "stygło' może z 30 - 40 minut.

Reply to
Jawi

pomijajac rzeczy oczywiste czyli jakies dedykowane do elektroniki masy w zaporowych cenach (loctite czy 3m pewnie maja sporo do wyboru) proponowalbym wlasnie silikon tyle ze akwarystyczny a nie sanitarny lub jakas mase poliuretanowa

Reply to
m4rkiz

W dniu 2016-07-26 o 22:02, Irokez pisze:

Bartolomeo

W dniu 2016-07-26 o 22:02, Irokez pisze:

Może i tak ma być z założenia? Nasze wyobrażenie nieraz nie przystaje do rzeczywistości. Miałem podobnie. Kupiłem szczeliwo do kabli w kartuszu. Byłem pewien, że zachowa się jak typowy silikon, trochę stwardnieje, ale będzie elastyczne. A to było, jest i pewnie na zawsze pozostanie w konsystencji towotu. Zastosowałem i od roku w studni (nie w wodzie) sprawdza się znakomicie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 26.07.2016 o 22:02, Irokez pisze:

t-1

użytkownik Irokez napisał:

Przecież jest napisane: utwardzanie po 7 dniach, w naturalnych warunkach, znaczy przy dostępie powietrza. Zaklajstrowałeś koszulką i dziwisz się? Zgodne z opisem jak nic.

Reply to
bronek.tallar

W dniu 2016-07-27 o 15:10, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

"pokrywającej płytkę w koszulce termokurczliwej "

inaczej:

- płytka w koszulkę

- po skurczeniu taka kostka w zagłębienie idzie

- to zagłębienie przykrywam silikonem

czyli mam placyk około 25 x 20mm silikonu pod którym jest płytka w otulinie. I ta całą powierzchnia do dziś ani trochę tężeje. Cały czas na wierzchu.

Reply to
Irokez

Akurat tutaj założeniem jest złapanie większych elementów do PCB. Na zdjęciu jest cewka toroidalna. Jeszcze nie widziałem cewki w plastelinie ugniatającej się pod palcem. W większości była masa gumowa-krusząca się przy wyrywaniu.

Reply to
Irokez

twarde jak opona samochodowa. trzyma jak jasny pieron. jeszcze bardziej brudzi przy nakładaniu. ale czy _delikatnej_ elektroniki nie zje - nie wiem. aluminium, miedzi, żelaza - nie zjada. w kilku lokalach użyłem tego do uszczelniania połączeń gwintowych rur do CO i gazu - działa już któryś rok bez awaryjnie.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu środa, 27 lipca 2016 19:14:47 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

To czemu nie zwykłym silikonem? Silikon koszulki nie zeżre przecież a płytkę chroni własnie koszulka.

7 dni niby
Reply to
Kris

W dniu 2016-07-28 o 08:47, Kris pisze:

Kostka aluminiowa, a od płytki idą druciki nawojowe w emalii.

Poczekam...

Reply to
Irokez