marzenia - Page 2

Re: marzenia

Ostatnio, kiedy oglądałem szafę przekaźników w 30-letniej windzie Zremb,
przyszła mi do głowy myśl, że ta logika na przekaźnikach to jest właśnie
sieć neuronowa (deterministyczna), tyle że zrealizowana właśnie na
przekaźnikach.

Dlatego przyszło mi teraz do głowy, żeby zrobić takie filtry LC o
rosnących częstotliwościach drgań, z detekcją rezonansu (obwiednia?)
zasilającą cewki przekaźników. Byłby to układ reagujący na klaśnięcie na
sieci neuronowej na przekaźnikach. To by mogło robić wrażenie.

Re: marzenia

Raczej średnio rozbudowana logika dwustanowa. Do sieci neuronowej
jeszcze daleko...

Tylko jak te przekaźniki zaczną "klaskać", to się zrobi akustyczne
sprzężenie zwrotne ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: marzenia

Teoretycznie jest to możliwe aby SSN zrealizować na sieci rezystorów i
przekaźnikach, w obecnych czasach to jednak wersja dla "ekstremistów".

Ale uczenia nie da się w ten sposób zrealizować. Ale twórca wątku jest
ambitny, niech się bierze za realizację.

:)

Pozdr,
K.

Re: marzenia
A potrzebujęsz coś bardziej wyrafonowanego żeby bąki wycinać? ;)

--

morghul

Re: marzenia
Nie sprawdza się w sypialni
:)

Re: marzenia

No to trzeba zrezygnować z sado-maso.

Re: marzenia
Mam gdzieś w archiwum papierowym dwa zeszyty "24 proste układy elektroniczne
do samodzielnego wykonania" - "Dla domu" i "Moje hobby". W pierwszym z nich
był projekt: Akustyczny wyłącznik światła. Tak długo książka leży na
strychu, że nie pamiętam schematu. W każdym razie był tam użyty mikrofon
węglowy, a dalej może jakiś TTL typu 7474.
Pytanie, jak taki prosty układ działał. Tego akurat nie robiłem. Ach, lata
młodości....

Michał

Site Timeline