marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

witam

Mam telefon z ekranem pojemnościowym. Jeśli telefon ładuję oryginalna
ładowarką - jest OK. jednak jeśli podłączę jakąś inną, szczególnie taką
za 4.99, dotyk wariuje. tzn odblokowanie przez przesunięcie jest
niezwykle trudne, a potem nasila się brak dokładności lokalizowania
palca i czasami "sam się dotyka" i wykonuje - z mojego punku widzenia-
losowe działania.
Dzisiaj próbowałem podłączyć pewne urządzenie do telefonu, które to
urządzenie miało własne zasilanie. Zasilanie gówniane, więc ekran zaczął
wariować.
Macie jakieś pomysły jak sobie z Tym poradzić? podłączenie myszki
pozwala obejść problem, ale jest to niewygodne. Jak poprawić zasilacz,
ładowarkę?

ToMasz

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

(...)

Jeśli możesz... wyciagnij wtyczkę zasilania z sieci, podłączonego urządzenia
powodującego felerne zachowanie, odwróć ją o 180 stopni, czyli tak, jakbyś
zamienił styki miejscami i włóż wtyczkę ponownie do kontaktu. Napisz, czy to
coś dało... Nie spotkałem się z takim zachowaniem, ale chyba się domyślam,
co może byc przyczyną.

Re: marne ładowarki i ekrany pojemności owe

w tej chwili nie mam felernego urządzenia, ale mam inny zasilacz który
generuje ten sam efekt. podłączyłem go i w miarodajnym teście mam 75%
błędów. po odwróceniu wtyczki w gniazdku - 30% błędów. po ponownym
odwróceniu - znowu znaczny wzrost błędów.
Co jest przyczyną (proszę o inną odpowiedź niż: wadliwy zasilacz)

ToMasz

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

Czyli mniej-więcej tak, jak się spodziewałem.

Choćby sprawy pojemnościowe - przy tak niewielkich odległościach między
przewodnikami (uzwojenia trafo np.), czy hmm... upływnościami na niskiej
jakości komponentach, czy choćby dzięki obecności dzielnika, w postaci 2
kondensatorów, gdzie środek jest podany na masę zasilacza, a zasilacz nie
jest uziemiony, jeśli potencjał na masie ma te 110 zmiennego (tak, 115,
wiem...), to wrazliwsze urządzenie może od tego wariować. Wiem, co się
działo na kasie w moim sklepie, gdy terminal do kart stał za blisko bramki
antykradzieżowej... A odległość była znacznie większa.
Myślę, że uziemienie masy zasilania (po stronie wtórnej oczywiście!)
rozwiązało by problem.

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

Możesz powiedzieć więcej? Co się działo, nie czytał kart? Jakiej firmy
terminal (i czy przypadkiem nie VeriFone)? Jaki konkretnie model?

Pracuję w tej branży, dlatego jestem ciekawy.

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

Ano właśnie, nie czytał. Jedyne co, to trzeba było terminal umieścić w
niezbyt wygodnym miejscu, gdzie raczej działał.
Przeciągnięcie karty skutkowało komunikatem o błędzie, albo nie dawało
efektu. Chyba coś jeszcze, ale nie pamietam.

Ano, VeriFone. Taki obły, z drukarką termiczną. Z pinpadem model nr
coś-tam-1000 na sznurku, taki płaski, ale bez udziwnień, po pijaku może
skojarzyć się z komórczakiem starszej daty. Od wbicia sumy, do możliwości
wbicia PIN mijało na jednych urządzeniach 5 sekund (częściej), albo 3
sekundy (rzadko spotykane).

Nie pamiętam numeru modelu, ale jakbym go zobaczył, to bym potwierdził, że
to ten.

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

Verifony mają ogólnie czytnik kart wrażliwy na RF. Bywa, że nawet komunikacja
terminala po USB unieszkodliwia czytnik kart. U klientów działa, bo mają
terminal podpięty najwyżej pod pinpada i medium komunikacyjne (ethernet,
dial, GPRS), ale podczas developmentu używanie USB jest bardzo wygodne...
niestety bez czytnika kart ;)

Pasek ma tzw. service code, który mówi, żeby użyć chipa. Najczęściej można
to oszukać - wkładasz kartę (nawet chipem do dołu), niech wyskoczy błąd
odczytu chipa, i wtedy przeciągasz pasek.

To pewnie ten:

http://www.ccratereview.com/images/pp1000se.gif

To kwestia aplikacji, dostarczanej przez acquirera. Jaka firma odpowiadała
za acquiring? Powinna być naklejka na terminalu.

http://www.businesscreditcardprocessing.com/images/verifone_vx510_frontcard.jpg

Ten?

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

Jak na ty działałem, to ta możliwość nie była jeszcze włączona (choć dane mi
było "zaczepić się o to", ale trwało to króciutko.

Stuprocentowo, nie inaczej :) Zawsze usiłowałem zgadnąć te trzy przyciski na
górze, poza pipczeniem pinpada ich naciskanie nie skutkowało niczym.

To było PeKaO, logo a-la byczek z cyferek. Ale to nie jedyna firma, z którą
miałem styczność.

Jak przy pinpadzie :) (choć mi się mgiełką ściele, że były dwie wersje,
bardzo podobne do siebie)
Dane mi było zaczepić się na sytuację, że wbijanie sumy do zdjęcia z karty
realizowała półautomatycznie przez komunikację z terminalem (takim właśnie
jak na fotce) kasa, Tesco.
Dość wygodne to było, nie trzeba było łbem kręcić i rękami machać, by osobno
wbijać kwotę na terminalu (choć jak kto chciał z kasjerów, to mógł, trzeba
nieco inaczej było operować kasą, ale to już mniej wygodne było).

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

A kiedy to było?

To przyciski funkcyjne. Na pinpadzie mogą być różne aplikacje (chociaż to
nie jest programowalny pinpad, jak VX805) i one mogą z nich korzystać.
Standardowa aplikacja do pobierania kodu PIN ich nie wykorzystuje.

Więc to tak "na zapas".

Jest więcej:

http://www.chargecardsystems.com/wp-content/uploads/2012/07/Vx570.jpg

I najnowsze, seria VX Evolution (będą jeszcze popularne):

http://www.secure-retail.com/clientfiles/Image/data_page_images/VeriFone%20VX520_Hero_LtAngle_693_LR.jpg

To kwestia aplikacji na terminalu, niektórzy stosują takie rozwiązania.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnościowe

(z chipa)

Chyba 2009.
Dziś moja Mama płaci zbliżeniowo. Ale już rok temu bilety w biletomatach
pomogła mi tak kupować.

To nie do końca to, ale dobrze kierujesz, o coś takiego chodzi.

http://www.secure-retail.com/clientfiles/Image/data_page_images/VeriFone%20VX520_Hero_LtAngle_693_LR.jpg

Takich nie miałem, ale jak powiedziałem, dobrze wskazujesz, to co ja miałem,
jeśli, to raczej do tego pierwszego (570) było podobne, niż do tego (520).

Ja już nie wnikałem w to, nie chciałem krępować kierownictwa swoją
dociekliwością :) (Bo i tak wcześniej czy później to bym się dowiedział) :)

Re: marne ładowarki i ekrany pojemności owe

Te ładowarki są to produkty do sprzedania a nie do używania. Kup inny
zasilacz. Zapewne wcześniej czy później trafisz na taki, który nie
generuje zakłóceń. Alternatywnym rozwiązaniem jest zmiana
telefonu/tabletu na egzemplarz bardziej odporny na zakłócenia.
Dla pocieszenia powiem, że mam identyczny problem. Pojawia się gdy
zasilacz nie jest obciążony (skończyło się ładowanie akumulatora).

Paweł

Re: marne ładowarki i ekrany pojemności owe
telefon - SE arc s. Urządzenie zasilany hub USB, czyli takie coś, przez
co moge do telefonu podłączyć kalwiaturę, mysz, pendriva itp. potrzebny,
bo sam telefon nie radzi sobie prądowo z odbiornikami. Niestety
zalislanie (gniazdo) tego huba USB jest nietypowe. nietypowe jest
również to, że nie zasila on telefonu.
Zastanawiam się czy jakbym nie kupił jakiegoś zasilacza z
transformatorkiem - nie poprawiło by się? kabelek tylko muszę
dosztukować.....

ToMasz

Re: marne ładowarki i ekrany pojemnoœciowe
On Tue, 25 Sep 2012 19:47:02 +0200, ToMasz

a moze wykonac normalny zasilacz w tradycyjnej techlogii a nie
impulsowy??

podobnie jest w samochodzie z ladowarkami do nawigacji, ktore sieja po
CB.

--
ThinkXtra

Site Timeline