Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Mam pytanie jak w temacje. Dużo mówi sie o radio cyfrowym a co z analogowym?
Czy ktos zna jakies załozenia w tym zakresie co do dat i tego czego mozemy
sie spodziewać. Czy warto jeszcze kupowac radia (tunery) analogowe?

pozdrawiam Janusz

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziem nego
chyba na polskie warunki źle postawione pytanie, powinno być:czy warto
dopłacać do tuner z DAB

--
  Krzysztof Warunek

  http://tocheckserver.pl

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziem nego

patrząc, jak ślamazarzy się DVB, mimo sporego rynku oglądaczy można
założyć, że radio FM zostanie zastąpione cyfrówką za x-dziesiąt lat,
bo tu jest totalna padaka - nikt nie ma pomysłu, co z tym paskudnym
radiem - w kontekście cyfryzacji - zrobić :-).
Na mój gust nadal warto kupić przyzwoity tuner FM...
Dziesięć lat pogra bez problemu :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Przejscie z secam na pal, albo z oirt na ccir odbylo sie z dnia na
dzien. MPEG 2 na 4 w DVB-T tez odbylo sie z dnia na dzien i w d* mialy
nasze wladze, ze troche ludzi juz kupilo dekodery z MPEG 2. Znajac
pomysly i sluzalczosc naszych marionetkowych wladz, moga wprowadzic co
chca z dnia na dzien i bez zadnych dyskusji, nawet ruch lewostronny.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Jedno i drugie nieprawda. Trudno nadawać jeden program na raz w SECAM i PAL
(z jednego nadajnika), ale i tak przejście nie odbyło się z dnia na dzień.
Najpierw zmieniono emisję w jednym z dwóch nadawanych przez TVP programów,
później w drugim. Polskie Radio nadawało programy w starym pasmie OIRT
jeszcze kilka lat po pokryciu całego kraju siecią nadajników CCIR.

Zdaje się, że oficjalnie DVB-T wciąż jest w Polsce w fazie emisji
testowych. Zastąpiono w trakcie testów MPEG-2, który nie ma przyszłości,
emisją MPEG-4, co pod każdym względem jest rozsądną decyzją. Jeśli ktoś
przy tym miał kogoś w dupie, to sprzedawcy telewizorów swoich klientów.
Sprzedawali (i podobno nawet wciąż sprzedają) stare graty mówiąć,
że to "nowoczesny telewizor do odbioru programów cyfrowych".

Zaraz, zaraz... to ruch lewostronny też należy wprowadzać stopniowo,
z długim okresem przejściowym?

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemn ego
Hello Jarosław,

Ależ nadal są programy nadawane w paśmie VHF OIRT.
Odstęp fonii - 6.5 MHz jest również nadal zgodny z OIRT.
Jedyne, co się zmieniło, to kodowanie koloru.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziem nego

To źle? Obowiązujący w Polsce PAL D/K to najlepszy na świecie standard
telewizji analogowej.

Re: Mam pytanie o przyszłoœc radia naziemnego

Ma to jeszcze znaczenie ? Podnosne koloru sa nizej.

J.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemn ego
Hello Tomasz,

Ja nie oceniam - stwoerdzam tylko fakt, że wcale tak daleko od OIRT
żeśmy nie odeszli.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Narzekającemu chyba w ogóle nie chodziło o telewizję, tylko o tak zwany
UKF -- przejście z zakresu 65,5-74 MHz (OIRT) na 88-108 MHz (CCIR).

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemn ego
Hello Jarosław,

Trzeba było tylko poprosić Pepików o wyłączenie nadajnika CTV1 w
Ostrawie i sprawa załatwiona. Bo nadawali w samym środku UKF (4 kanał
TV OIRT) z taką mocą, że pod Kaliszem jeszcze się ich odbierało.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

(ciap)

Oczywiście, najpierw ciężarówki i autobusy!

Włodek ;-)

P.S.
W telewizorni (niedawno) pokazywali jak sobie jakieś małe wyspiarskie
państewko bajzlu narobiło zmianą ruchu, taką racjonalną z dnia na dzień...

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Samoa. Dokładnie trzy miesiące temu, na początku września. Ja im się
specjalnie nie dziwię (że zmienili), bo w okolicach wszyscy posuwają
z lewej strony. Co prawda tam na Fidżi (najbliższy większy kawałek lądu)
jest tysiąc kilometrów, a do Nowej Zelandii trzy tysiące, ale mają tam
swojski zwyczaj jeżdżenia mało śmiganymi nówkami sciąganymi od bogatszych
sąsiadów. Z tego co mi wiadomo, bajzel mają tam niezależnie, ale każda
okazja do ponarzekania jest dobra (to też swojskie i za to ich trzeba
lubić).

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

W Szwecji zalatwili to w jeden weekend (3 września 1967,
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dagen_H ). Oczywiscie wczesniej sie do tego
przygotowali :)

Qwinto

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziem nego

ale zanim to całe towarzystwo publiczno-prywatne się dogada we wszelkich
kwestiach cyfryzacji radia, to minie ruski rok :-). Radiofonia to jednak
inna bajka niż telewizornia, bo nie ma tu takiego parcia na zmianę z
analoga na cyfrę. Nawet słuchaczom może to wisieć, bo różnica jakościowa
między dobrym FM a cyfrą wcale nie musi powalać, jak w przypadku różnicy
między obrazem analogowym SD a cyfrowym HD w telewizorni...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziem nego
Powitanko,

Spotka sie jakis Rycho ze Zdzichem na cmetarzu i ustala w 5 minut,
wystarczy, ze jeden z nich bedzie mial firme dostarczajaca urzadzenia do
nadawania, albo odbiorniki, a drugi bedzie pisal ustawe, lub
rozporzadzenie ministra o komunikacji elektronicznej czy czymstam innym.
Nikt sie nie bedzie pytal czy ludzie chca wywalac radia na smietnik, czy
nie tak jak nie pytali czy chcesz miec stary (i bardziej funkcjonalny)
dowod osobisty, czy chcesz stac na skrzyzowaniu bez zielonej strzalki i
calej masy innych rzeczy wynikajacych z czyis interesow, albo zwyklej
glupoty. Zawsze mozna wytlumaczyc, ze taki jest wymog UE.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Co jest bardziej funkcjonalnego w tej takiej zielonej książeczce?
Ja rozumiem, że właściciel dowodu (PRL na przykład) robił sobie
tam różne notatki na mój temat, takie jak czy i kiedy dostałem
przydział na buty. To było bardzo funkcjonalne i bardzo praktyczne,
bo obywaltel nie mógł się głupio tłumaczyć albo czegoś wypierać.
Ale jaką *DLA MNIE* to może mieć wyższość nad kawałek plastiku,
o który nie muszę się troszczyć, że mi zamoknie na deszczu?

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
On 2009-12-10 11:11:01 +0100, =?iso-8859-2?Q?JarosB3%aw_SokoB3%owski?=

albo się plastik złamie w tylnej kieszeni spodni? ;)

--
DJ

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego

Nie wiem, nie próbowałem. Ale widziałem papiery noszone w tylnej
kieszeni. Do tego ona też się nie nadaje.

-- Jarek

PS
Dowód osobisty świetnie nadaje się do odszraniania szyb w samochodzie.
Podobnie zresztą karta kredytowa.

Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
On 2009-12-10 15:31:48 +0100, =?iso-8859-2?Q?JarosB3%aw_SokoB3%owski?=

Nie próbowałem... ale floppy 3.5" owszem

--
DJ