Mały offtop, kryptowaluty

Sorki za ten "offtop", ale na tej grupie jest wiele interesujących osób, mają ciekawe spojrzenie na otaczający nas świat, nietuzinkowe, związku z tym jestem ciekaw co one sądzą o "kryptowalutach"? Kolejne pytanie, gdybyście mieli czas i chęci stworzenia własnej "kryptowaluty", to czym by się ona charakteryzowała, co by ją wyróżniało z tłumu?

Reply to
bobofrut

W dniu 2018-02-06 o 11:34, bobofrut pisze:

Najpierw musiałbym zrozumieć na czym to polega. Dla mnie zrozumieć oznacza na poziomie pojedynczych bitów. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 06.02.2018 o 11:34, bobofrut pisze:

Tak jak w przypadku każdej waluty czy nawet złota, jej wartość to kwestia umowy społecznej. Dla niektórych szklane paciorki miały większą wartość od złota :-) Wartością lokalną jest unikalność. Dla pierwotnych mieszkańców Ameryki unikalne było szkło, a złota mieli na pęczki. Jeśli ktoś ma ochotę zapłacić za unikalną kombinację bitów... jego sprawa ;-) Podstawową cechą nowej kryptowaluty powinno być to, że ktoś jej pożąda.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

A nie możesz po prostu v używać? Ztakim podejściem to tylko proszenie się o frustracje :)

Reply to
Marek

Mają wady, mają zalety. Na pewno nie jest to ani inwestycja, ani (jeszcze?) środek płatniczy.

- krótki czas przetwarzania transakcji

- algorytm niepoddający się ASIC-om

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2018-02-06 o 15:33, Marek pisze:

Ja się odnosiłem do "gdybyście mieli czas i chęci stworzenia własnej "kryptowaluty" ".

Nie wyobrażam sobie stworzenia własnej bez rozumienia. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Pan Piotr Gałka napisał:

Gdyby Fenicjanie byli tacy drobiazgowi, to by do dzisiaj nie wymyślili pieniędzy (a swoją drogą mogli by ich wymyślić trochę więcej, żeby dla wszystkich starczyło).

Dlaczego nie? Inwestycja nie musi oznaczać zawsze zysku.

Jak to nie, można tym płacić.

Co masz na myśli pisząc"przetwarzanie transakcji"?

Reply to
Marek

Nie widzę powodów by tworzyć zbędne byty, Bitcoin jest ok, należy go używać.

Reply to
Marek

W dniu wtorek, 6 lutego 2018 18:08:41 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

Bitcoin jest słaby, bo jest koszmarnie wolny i ma wysokie opłaty transakcyjne. Jest popularny bo był pierwszy i wszyscy go kojarzą, ale to w zasadzie koniec jego zalet.

L.

Reply to
Lisciasty

Wykaż, że inna kryptowaluta nie ulegnie tym wadom.

Reply to
Marek

W dniu wtorek, 6 lutego 2018 20:25:40 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

A co mam wykazywać? Była mowa o bitkojnie. Innych jest chyba ze 2 tysiące w tej chwili, pewnie któraś się okaże dobra :>

L.

Reply to
Lisciasty

Raczej uznania jej za prawny środek płatniczy. Wtedy można opodatkować transakcje, co jest konieczne wszak podatki są niezbędne. W tej chwili to chyba jest nielegalna (a może nie).

jp

Reply to
jacek pozniak

Ja mysle ze kryptowaluty to slepa uliczka. Nie ma sposobu zeby ustalic wartosc bo to nie ma pokrycia w niczym. Kazda wartosc z dupy wzieta jest rownie dobra. Zawsze powstanie banka spekulacyjna ktora wypaczy wszystkie cechy kryptowaluty jako pieniadza. Dlatego kryptowaluty nadaja sie jedynie do hazardowej spekulacji a nie do platnosci. Ale o to chyba tu chodzi.

Pzdr

Reply to
miumiu

Czyli umowy społecznej ;-) Prawo to też rodzaj umowy.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

bobofrut pisze tak:

a na bankach ile jest interesujących. Nie róbmy z grup łonetu.

Reply to
PiteR

W dniu 06.02.2018 o 20:40 jacek pozniak snipped-for-privacy@flowservice.pl pisze:

Czy złoto jest uznane za prawny środek płatniczy? Albo waluty wszystkich krajów świata (w Polsce), albo Eurogąbki, albo inne punkty? Uznanie za prawny środek płatniczy to tylko jeden ze sposobów sprawienia by dana rzecz (np. odpowiednio zadrukowany papierek) przedstawiała wartość dla większej grupy ludzi.

Na razie nie.

Reply to
SW3

W dniu 07.02.2018 o 08:29 miumiu snipped-for-privacy@bbd.pl pisze:

Ma pokrycie w towarach, które są za nie kupowane. Że jej wartość spadnie jeśli ludzie się od niej odwrócą? - Tak samo jak każdej innej waluty a nawet złota (jeśli ludzie przestaną sobie cenić złoto). Ma jednak nad nimi jedną zasadniczą przewagę - nie da się jej dodrukować w wyniku czyjegoś widzimisię.

Reply to
SW3

Fakt.

Teoretycznie tak, w praktyce IMO to nadal egzotyka. W sklepie za rogiem płacę kartą, nie bitcoinem.

Czas od wysłania z mojego portfela do odebrania i potwierdzenia w portfelu docelowym.

Reply to
Adam Wysocki

Użytkownik "SW3" snipped-for-privacy@poczta.fm.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@hopeit.linksys... W dniu 07.02.2018 o 08:29 miumiu snipped-for-privacy@bbd.pl pisze:

Jakie towary rope sie kupuje za bitcoiny? Chyba tylko bron i narkotyki poki co.

Haha, a forki? A nowe kryptowaluty ktore wyrastaja jak grzyby po deszczu? To niby nie dodruk? To tak jak by rząd wyprodukowal kilka nowych walut ktorymi moznaby placic w Polsce.

Pytanie zasadnicze : Chcialbys dostwac wynagrodzenie za prace w bitcoinie od teraz przez 10 najblizszych lat ? I nie moglbys tej umowy zerwac bo musialbys zaplacic kilka milionow PLN odszkodowania pracodawcy.... He?

Pzdr

Reply to
miumiu