Mały, chiński moduł GSM

Przeglądając oferty na Aliexpress znalazłem coś takiego:

Czy ktoś z was miał może do czynienia z tym modułem? Jak to się sprawdza w praktyce? Rozumiem, że ukośny kawałek drutu (obok kondensatora) pełni funkcję anteny? Można się spodziewać, że umożliwi on nawiązanie łączności na ternie słabo zurbanizowanym, gdzie najbliższy BTS znajduje się w odległości kilku km?

Reply to
Atlantis

To raczej nie jest antena, antenę dołącza się do tego małego złącza, w zestawie powinien być kabelek z antenką pcb. Testuje podobny minimalistyczny moduł ale oparty na sim900. Takie minimalistyczne moduły z reguły nie mają na płytce regulatora nap. i translatora poziomów co jest trochę upierdliwe bo moduł zasilać trzeba 4V (3.3 za mało a 5V za dużo), a poziomy logiczne uarta są

1.8V Wygodniejsze są moduły np.

Maja regulator i konfigurowalny (3.3/5V) translator na płytce. Ten moduł trzeba przeflaszować, żeby działał w Europie (ma simlocka), mam taki jeden i działa.

Reply to
Marek

Chciałbym jeszcze dodać, że powyższy moduł z sim900A bardzo mi zakłóca komunikację z mcu (który nim steruje) na płytce stykowej. Musiałem zwolnić uart do 9600 bo inaczej gdy moduł nadawał i jednocześnie była komunikacja po uarcie to były przekłamania, pojedyńcze znaki były zamieniane na "krzaki". Zmniejszając do 9600 oraz po dodaniu przewodów uart w ekranie zniwelowało te błędy. Co ciekawe ten sam prototyp podłączony (uartem) do telefonu gsm nie odbiera zakłóceń. Ewidetnie płytka tego modułu "sieje". Docelowa płytka wykorzystująca ten moduł musi być dobrze zaprojektowana.

Reply to
Marek

W dniu 2015-04-29 o 11:02, Marek pisze:

Ewidentnie widać ścieżkę pomiędzy tym ukośnym "czymś" oraz gniazdkiem do zewnętrznej antenki... Więc albo wewnętrzna antena, albo przeciwwaga. ;) Swoją drogą nie byłoby to niczym dziwnym, niektóre wersje modułu ESP8266 również mają ceramiczną antenę na PCB, a tuż obok gniazdko do podłączenia zewnętrznej.

W najgorszym wypadku postawię pomiędzy modułem i resztą elektroniki jakiś izolator w rodzaju ISO7221. Generalnie te moduły są chyba do zasilania napięciem z akumulatorka li-pol albo li-ion, którego napięcie zmienia się w czasie. W moim starym projekcie wykorzystałem kiedyś moduł GSM, zasilając także MCU z tej samej baterii. Dzisiaj jednak zrobiłbym to nieco inaczej. :)

Reply to
Atlantis