Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje s ię ładnie na pady 0805

Zrobiłem błąd na płytce PCB, przygotowałem omyłkowo pady 0805
pod diodę Schottkiego, która w planach miała mieć bardzo popularną
obudowę SOT-23... I teraz nie mogę znaleźć Schottkiego w 0805 :-(

Mam dylemat, bo oczywiście nie chcę marnować wyprodukowanych
laminatów ale wykorzystać je do farbrycznego montażu automatycznego.

Szukam więc diody Schottkiego która weszłaby tam w miarę normalnie
na pady 0805... Dioda pracuje w układzie mosfeta zasilanego z 12V
sterującego przekaźnikiem i służy do zabezpieczenia tego tranzystora
przed przepięciami pochodzącymi od wyłączanej cewki przekaźnika.

Znalazłem coś w miarę OK, CDBF0240 firmy Comchip Technology.
Ma to obudowę 1005 (metrycznie 2512) czyli klocuszek o wymiarach
2,5mmx1,2mm i padach mniejszych. W miarę dobrze siedzi na 0805.
http://www.comchip.com.tw/cms/UserFiles/QW-A1030-CDBF0240-RevA126716.pdf

Boję się jednak że nie jest to popularna dioda i mogą być problemy
z dostępem. Czy ktoś mógłby zaproponować coś jeszcze lepszego?

A może zna ktoś diodę Schottkiego w obudowie 0805 która spasi?

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

maritex i pierwsza z brzegu

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

Niekoniecznie. Pierwsze z brzegu diody w obudowie 0805 maja tylko 10mA.20%
Sam szukaB3%em niedawno i nie mogB3%em znaleBC%E6. Da siEA% od biedy poB3%
oBF%yE6% w to20%
miejsce dioodEA% micromelf (SOD110) ale sB1% trudno dostEA%pne. NAjlepiej=
20%
projektowaE6% pod SOD80.

--20%

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

10mA ciągłego czy impulsowego? W takiej pracy ważniejszy jest ten drugi.
Prąd płynie tylko przez moment... choć fakt, są to pewne udary prądowe i
warto zostawić pewien zapas.
Kolejna sprawa - czy z tym montażem automatycznym to aż tak ważne? Nie
wiem jakie płytki, jakie ilości. Ale pewnie i tak złącza itp. lutuje się
ręcznie, więc może lutowanie tej diody także ręcznie, to nie byłby
problem? Reszta płytki oczywiście z automatu ;)...
Właśnie, a minimelf'y??

  Konop

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlu tuje się ładnie na pady 0805
Hello Konop,

Z impulsowym też trzeba uważać. Niedawno zlekceważyłem w założeniach
projektowych krótkie piki prądowe pochodzące od indukcyjnosci
rozproszenia - miały być oddawane z powrotem do zasilania (topologia
dwutranzystorowy forward). Diody UF4007 (tak, wiem - to nie Schottky)
mają tak duże napięcie przewodzenia dla dużych prądów, że nie dość, że
same się przegrzewały, to jeszcze upalały drovery IR21xx sterujące
MOSFETami...

Do meritum: przy dużych prądach spadek napięcia na bondingu jest
szokująco wielki.

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

CiB1%gB3%ego. Jak znam BF%ycie to impulsowy bEA%dzie 4-5 razy wiEA%kszy. =
Ja bym20%
mimo wszystko nie ryzykowaB3% przyjmowania prB1%du z cewki przekaBC%nika.=

Minimelfa dolutuje do padF3%w 0805 z trudem - lekko wystaje.

--20%

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

To wytlumacz mi dlaczego ja puszczam na nich ponad 500mA przy 12V ?

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

SzukaB3%em do projektu diod 0603 i 0805 i byB3%em zaskoczony w TME20%
informacjB1% BF%e to tylko 10mA. PrzeszedB3%em w projekcie na micromelfa =
ale20%
okazaB3%o siEA% BF%e duBF%o handlowcF3%w go nie sprzedaje i przy najbliBF%
szej20%
zmianie pB3%ytki poprawiEA% na minimelfa. Czemu Ci nie pali siEA% przy 50=
0mA20%
nie wiem. MoBF%e B6%cieBF%ki dobrze odprowadzajB1% ciepB3%o i jakoB6% BF%
yje. Ja nie20%
mam zwyczaju wrzucaE6% w projekcie czegoB6% co ma przekroczone warunki20%
pracy. nie chcEA% pF3%BCniej jechaE6% pF3%B3 Polski z powodu takich dup=
ereli.
LL4148 ma katalogowo 150 mA ciB1%gB3%ego prB1%du. Gdybym miaB3% puszczaE6%
 przez20%
diodEA% ciB1%gB3%ego 500mA to na wszelki wypadek daB3%bym MBRS140 :)

--20%

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805

Może źle patrzę, ale gdzie Ty tu widzisz jakieś diody Schottky 0805:
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9525
Pierwsza z brzegu to SOT23 a DO-213/214 ciut duże są...

Innymi słowy - która według Ciebie będzie lepsza od wspomnianej
przeze mnie wyżej diody CDBF0240  ?

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805
DO214AA to pies?

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

"Szukam wiEA%c diody Schottkiego ktF3%ra weszB3%aby tam w miarEA% normaln=
ie
na pady 0805."

--20%

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

Ja stosuje je w zasilaczu i daja rade.

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

To jakie stosujesz. Diody 0805 z prB1%dem dopuszczalnym 10mA czy diody w =

obudowie DO214AA? Podaj moBF%e typ diody.

--20%

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805

Drogi Zenku :-)

Miejsce na PCB pod 0805 ma ciut ponad 3mm, może 3.5mm góra.
Przewidziane jest pod komponent co ma około 2mm długości.

Zaproponowana przeze mnie dioda CDBF0240 ma długość 2,5mm.
Jest więc ciut większa niż dioda 0805 ale wciąż mieści się
przynajmniej w obrysie padów dla 0805. Nie wiem jak będzie
z pływalnością cyny wokół tej diody i czy nie będzie problemów,
ale jest to chyba bliższe wymiarom diody 0805 niż DO214AA.

DO214AA ma długość ponad 5mm i sądzę że przy lutowaniu
w piecu będzie je napięcie powierzchniowe stopionej cyny
podciągało mocno na jednego pada, powodując efekt przerwy.

W czym zatem dioda którą Ty proponujesz jest lepsza od tego
co ja już mam? Czy zauważyłeś że pytałem o diodę 0805 lub coś
lepszego od znalezionego już przeze mnie CDBF0240?

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

Najlepiej zapytaj swojego piekarza lub zrob prototypa x1 i bedziesz
wiedzial czy stanela deba czy sie polozyla.

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805

Widzę, że sobie pogadaliśmy... :-) Dzięki za rady.

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805

Musi być Schottky ?  Onegdaj gasiki na uzwojeniu przekaźnika robiło się na
zwykłej diodzie !
Może wtedy łatwiej będzie coś dobrać...

Pozdrawiam
Roman

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805

No jest to plan B na wypadek gdyby CDBF0240 nie było dostać...
Myślałem jednak że się uda znaleźć coś Schottkiego w takiej obudowie.
Dzięki.

Re: Małosygnałowa dioda Schottky któr a wlutuje się ładnie na pady 0805

Dioda Schottky'ego do blokowania impulsu z cewki przekaźnika jest
zupełnie zbędna - przerost formy. Jak najbardziej zwykła impulsowa.
Poza tym sprawdź, czy używany tranzystor nie ma przypadkiem wbudowanej w
strukturę diody Zenera dużej mocy, która właśnie ma zabezpieczać przed
przepięciami. Wtedy możesz sie na dobrą sprawę obyć bez tej diody
zupełnie (choć nie jest to eleganckie).

A. Grodecki

Re: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805

Z punktu widzenia styków przekaźnika to z taką diodą Zenera jest znacznie
lepiej niż ze zwykłą diodą, a z Schottky'ego najgorzej.
Spadający powoli prąd cewki (o szybkości spadku decyduje napięcie na cewce
po wyłączeniu tranzystora) powoduje powolne oddalanie się styków, co w
niektórych przypadkach prowadzi do powstania łuku, który by nie powstał
gdyby styki odeszły od siebie tak jak założył producent przekaźnika.
P.G.

Site Timeline