Mała prądnica ( alternator ) - Page 2

Re: Mała prądnica ( alternator )

Hmm, to może jakiś "wspomagacz" w postaci dodatkowego silniczka, który
najpierw pomoże rozkręcić się wirnikowi alternatora, a potem zostanie
odłączony (mechanicznie - sprzęgłem). Albo spróbować w trakcie rozruchu
zasilić alternator żeby popracował trochę jako silnik. Takie luźne pomysły.

Jakub Rakus

Re: Mała prądnica ( alternator )

Pomyślałem też (czy pasuje to do potrzeby?) o czyms w rodzaju sprzęga
hydraulicznego - które póki wirnik się nie rozkręci, to przyjmie na siebie
część energii, a jak obroty podejdą do wymaganych, to dodatkowe sprzęgło
zasprzęgli na sztywno - i można by rozpocząć pomiar...? Może to, co
napisałem, dało by się w pomyśle skleić w jakąś sensowną całość?

Re: Mała prądnica ( alternator )

To nie jest rozwiązanie, tylko wydłuża rozruch maszyny.

--
P. Jankisz
Re: Mała prądnica ( alternator )

No tak... ale gdyby z kilku sugestii skleić jakąś całość? Coś, żeby sprzęgło
przejęło część niszącej energii... Cóż, nic za darmo Albo po prostu
mocniejsze materiały, które nie ulegają tak łatwo destrukcji?
Dobra, spadam, bo nic specjalnego nie wymyślę.

Re: Mała prądnica ( alternator )

A może cos jak hamulec w liczniku energii elektrycznej ? tylko wzbudzany
cewką na prąd stały a nie magnesem stałym.
Nie wiem jaki to zakres momentów hamujących może wytworzyć ale przypuszczam
że mały.

Gejzero

Site Timeline