mała robota

Witam
Kiedyś czytałem tą grupę i wiem że właśnie tu a nie na liście typu
"praca" znajdę odpowiednią osobę ale przepraszam tych którzy pomyślą że
spamuję.
Potrzebuję żeby ktoś zaprojektował a potem wykonał pewien prosty
układzik. Sam niestety na to nie mam już czasu.

Założenia:
wejście to linia telefoniczna miejska lub z centrali telefonicznej
gniazdo RJ11 numerka nie jestem już pewien ale to szczegół,
wyjście to przekaźnik podłączony do typowego gniazda 220 teraz to chyba
240V,
funkcja to po nadejściu sygnału dzwonienia należy przełączyć przekaźnik
w przeciwna pozycję i tak co sygnał dzwonienia to przekaźnik jest
załączany i wyłączany.
Zasilanie z napięcia podanego na przekaźnik.
Prawda Ĺźe proste :)
Chętnych którzy chcą się skalać i popełnić coś takiego zapraszam na priv.

Marek

Re: mała robota

http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash00%873

dodaj tylko przekaźnik zamiast/oprócz światełka

Re: mała robota

Chyba nie przeczytałeś wymagań

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

przeczytałem, ale może nie widzę...
jakie są wg. Ciebie rozbieżności?

poza oczywistą, że autor szuka kogoś kto zrobi to za niego...

Re: mała robota

Brak przerzutnika T na wyjściu.

--
Desoft

Re: mała robota

aaa! to!
przywykłem do rozwiązywania problemów, a nie podawania gotowych przepisów...
tu widziałem "problem" w konwersji sygnału dzwoniania w lini telefonicznej
na postać "strawną dla przekaźnika"
a nie w samym przekaĹşniku...
rzeczywiście może to być nieoczywiste że przekaźnik może być bistabilny,
jeśli taka wola użytkownika...

ale ok. biorę krytykę na klatę
;-)

Re: mała robota

To przeczytaj jeszcze raz, potem jeszcze raz a potem poproś kogoś, żeby Ci
pomógł zrozumieć...

Re: mała robota

Chodziło zapewne o przekaźnik bistabilny:
http://www.eph.pl/product/id/56,przekaznik-bistabilny-bis-411

Zgodnie z wymaganiami każdy sygnał dzwonienia spowoduje przełączenie
przekaźnika w przeciwną pozycję.

Re: mała robota
Witam ponownie
dziękuje uczestnikom tego tematu za udział.
Rzeczywiście jeden z kolegów dobrze zauważył ze podstawowe założeni było
że ktoś za mnie ma wykonać opisany układ, ja chcę ograniczyć się do
połączenia kabelków. Chyba zadanie zbyt banalne bo nikt do mnie nie
napisał :)
Adam zaproponował przekaźnik bistabilny co jest _genialne w swojej
prostocie_ i spełnia wszystkie założenia.
Bardzo dziękuję tak to właśnie zrobię.
Jeżeli jeszcze mogę to chcę się podpytać na jakie napicie powinienem
kupić przekaźnik bo widzę że są dwa rodzaje.
24V raczej odpada bo w linii mamy 50 lub 60V zawsze
ale czy przekaźnika na 230V zadziała wydaje mi się że napięcie sygnału
dzwonienia w linii telefonicznej to 110V ale nie jestem pewien.

Marek

Re: mała robota
Użytkownik Marek napisał:
[..]

Polecam google, wpisać detektor dzwonienia, pierwszy link powinien być
wystarczający. Na bank w linii tel. nie masz nic powyżej 80V.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: mała robota
Wpisałem przeczytałem no i wiem że więcej niż 90V AC czyli ten na 230V
pewnie nie zadziała bo w materiałach wyczytałem że zakres napięcia
sterującego to 180-240V czy może jednak zadziała ktoś ma praktyczne
doświadczenia czy muszę kupić i sprawdzić?

A ten na 24V AC/DC czy nie ulegnie uszkodzeniu jak podamy mu 90V AC?

Marek

Re: mała robota

Musisz dać kondensator i prostownik żeby nie reagował na zwykłe napięcie
czuwania, to już obniży znacznie napięcie(zależnie od pojemności i
rezystancji przekaźnika), można dorzucić stabilizator chociaż w tym
przypadku to przesada, dobrany opornik załatwia sprawę i możesz
zastosować przekaźnik na 24V. dopisując słowo klucz "schemat" do
poprzedniego szukania masz wręcz gotowce. Miłego lutowania.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: mała robota
Wszystko załapałem ale dla formalności zapytam po co prostownik?
Ten przekaĹşnik 24V jest AC/DC.
Skoro już mam lutować to staram się minimalizować elementy ;)

Marek

Re: mała robota

z przyzwyczajenia :) jeśli przekaźnik zadziała z AC to mostek do
pominięcia, nie sprawdzałem co to a ostatnio używałem 3V przekaźników
które działają "tylko w jedną stronę"