Maksymalizowanie życia baterii

Hej!

PracujEA% dosyE6% duBF%o na notebooku i zastanawiam siEA%, w jaki sposF3%
b  =

zaplanowaE6% B3%adowanie baterii, aby maksymalnie przedB3%uBF%yE6% jej BF%
ywotnoB6%E6.

Po serii trzech prF3%b (z rF3%BFnymi notebookami) stwierdziB3%em, BF%e =
 =

najrozsB1%dniejsze rozwiB1%zanie w przypadku dB3%ugiej pracy na zasilani=
u  =

sieciowym polega na fizycznym wypiEA%ciu baterii z notebooka. Pozbywam s=
iEA%  =

"UPSa", ale po trzech latach bateria w notebooku trzyma praktycznie tyle=
  =

samo, co na poczB1%tku (rF3%BFnica byE6% moBF%e w pojedynczych minutach=
 -  =

niemierzalna).

KupiB3%em teraz innego notebooka, jednak ma on bateriEA% niewyjmowalnB1%
 (a  =

przynajmniej trudno wyjmowalnB1%, trzeba go rozkrEA%ciE6%), wiEA%c taki =
model  =

niespecjalnie wchodzi w grEA%, bo bEA%dzie mocno utrudniaB3% BF%ycie.

Mam wiEA%c dwie moBF%liwoB6%ci (mowa o pracy dB3%ugiej, ciB1%gB3%ej):

* NaB3%adowaE6% bateriEA% i pracowaE6% na zasilaniu sieciowym (Manual mF3%
wi, BF%e  =

bateria zaczyna siEA% B3%adowaE6% dopiero wtedy, gdy jej pojemnoB6%E6 s=
padnie  =

poniBF%ej 95% -  =

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/UX21A/E_eManual_UX21A_UX31A_VER7124.=
pdf  =

, strona 30);
* NaB3%adowaE6% bateriEA%, odpiB1%E6 i daE6% siEA% jej rozB3%adowaE6%, =
potem znF3%w podB3%B1czyE6%  =

zasilanie itp.

KtF3%re z powyBF%szych rozwiB1%zaF1% wpB3%ynie mniej negatywnie na trwaB3%
oB6%E6 baterii?  =

Mam jakB1%B6 alternatywEA%? Bateria jest typu Lithium Ion.

Pozdrawiam -- Spook.

-- =

UBF%ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Re: Maksymalizowanie życia baterii

Hm, wydaje mi sie ze teraz w notebookach sa jakies bardziej inteligentne
przetwornice i obecnosc baterii jest nie powinna szkodzic - po prostu przy
zasilaniu sieciowym i tak nie pracuje.

Szkodzic jej moze sam fakt naladowania ... w dellu mam np opcje wylaczania
ladowania, ale recznie obslugiwana. I moge utrzymywac w stanie np 70%, ale
to upierdliwe jest.

A poza tym patrzac po telefonach ... jedne bateryjki wytrzymuja poltora
roku, inne 5 lat - masz pecha to nie pomozesz :-)

J.

Re: Maksymalizowanie życia baterii

Pierwsze rozwiązanie ze zmniejszeniem progu naładowania do jakiś 60%.
Przed planowanym użyciem baterii doładowanie do pełna.

--
AWa.

Re: Maksymalizowanie życia baterii

Mam laptopa Fujitsu Siemens (Amilo Pro V3505) od ok. 5 lat. Przez 99%
czasu pracuję na zasilaniu sieciowym z podłączoną baterią. Bateria
trzyma teraz pojedyncze minuty. Czy laptop ładuje ją, gdy już jest
naładowana, nie wiem.

--
"Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

Re: Maksymalizowanie życia baterii

Problemem jest bezsensowne doładowywanie gdy poziom spadnie do właśnie
95%, coś takiego zabija pakiet, 80% to IMHO najwyższa wartość
kwalifikująca do doładowania.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

To jest bardzo dobry pomysł, ja tak robiłem w trzech laptopach, jakie
miałem. Nie musi być to codziennie, jeśli pracujesz regularnie,
wystarczy dać się baterii rozładować co 2-3 dni. Z punktu widzenia
użytkownika zero uciążliwości, wyjmujesz wtyczkę na jakiś czas. We
wszystkich przypadkach trwałość baterii spadała nieznacznie w ciągu lat
użytkowania (jak sprzedawałem ludzie nie byli w stanie uwierzyć, że jest
to oryginalna bateria).

Natomiast mam znajomego, który trzymał laptopa cały czas pod napięciem
(Sony Vaio) i po roku takiej pracy bateria wytrzymywała minutę (!). Nie
twierdzę, że jest to reguła, ale wolę rozładowywać.

Pozdrawiam
L.

Re: Maksymalizowanie życia baterii
Potwierdzam. Baterie w laptopach rozladowywane do 10-20% i ladowane do
100% dzialaly mi znacznie dluzej niz te ktore byly "na stale".
Dodam iz rozlawdowanie do 0% tez zle wplywalo na pojemnosc.

Re: Maksymalizowanie życia baterii

Ja swojego V4005CL mam od kilku lat, osiągalny czas pracy 3 minuty
(wystarczy, aby np. awaryjnie zamknąć system, lub przełączyć zasilacz do
innego gniazdka) nie zmienił się. Przy bardzo spokojnym użyciu dociągam do 5
minut. Nowa bateria kosztuje ok. 200 PLN. Tryb pracy - ciągle sieć, od
poczatku jak go mam.

Re: Maksymalizowanie ?ycia baterii
nastepnym razem kupic Lenovo - ja mam ThinkPad R61i i jest tam (i we
wszystkich ThinkPadach, ale nie wiem czy w innych np. *Pad) jest b.
dobre zarzadzanie ladowaniem.

Mozesz ustawic poziomy od od - np.

laduj gdy naladowanie spadnie ponizej np. 10% i laduj do poziomu
naladowania np.96%

Notebook caly czas ma aku w obudowie, nie laduje sie bez sensu aku,
jak spelnione sa warunki - np. 10% pojemnosci to zaczyna ladowac i
przerywa gdy osiagnie np 96% - wszystkie wartosci zmienialne.

Wiem, ze takie cos jest jeszcze u jakiegos jednego producenta, ale nie
wiem u ktorego.

Wg mnie tak powinno byc w kazdym notebooku.

--

a wracajac do twojego notebooka, to moze w serwisie zalozyliby ci
mechaniczny wylacznik akumulatora??? (:-)

--
ThinkXtra

Re: Maksymalizowanie ?ycia bater ii

"This system may not support betteries that are not genuine Lenovo ..."

Site Timeline