Luxman L-210 naprawa w Poznaniu/Zielonej Górze/

Witam,

być może będzie ktoś zainteresowany:

Mam starszy wzmacniacz Luxman L-210, w którym uszkodzony jest lewy kanał (dostał po uszach od obciążenia 4 Ohm). Prawy działa poprawnie (a więc zasilacz jest sprawny). Ktoś już próbował wzmacniacz naprawić, ale po kilku godzinach od włączenia wzmacniacza, nagle padają tranzystory mocy w tym kanale i palą się topiki dla tego kanału (grane jest cicho, obciążenie jest na 100% 8 Ohm).

Szukam chętnej osoby, która chciałaby bez zdzierania kasy naprawić ten wzmacniacz tak, aby ponownie mógł klasycznie brzmieć przez długie lata. Schematy są dostępne w internecie (w razie czego posiadam też kopię u siebie). Zależałoby mi na wykonaniu usługi w jednym z tych miast:

  1. Żary
  2. Zielona Góra
  3. Poznań

gdyż w tych miejscach bywam najczęściej.

Reply to
brunoz

brunoz pisze:

nikt nie poratuje? A może ktoś zna jakiś sensowny serwis rtv w tych okolicach?

Reply to
brunoz

Witam! Podeslij schemat, zobaczymy co da sie zrobic. Co do serwisu, ciezko bedzie wznalesc dobry, choc jeden znam w ZG. (sam tez sie troche bawie) Pozdrawiam

Ps.przepalenie sie tranzystorow koncowych spowodowane jest prawdopodobnie otwarciem dwoch tranzystorow na raz, i zwiera + i - zasilania. Zle dobrany punkt pracy (ustawiany przy zimnym wzmacniaczu )po jego rozgrzaniu zniemia sie, powodujac otwarcie tranzystorow. Sprawdzic stopien sprzezenia termicznego w koncowce, tranzystory sterujace oraz dobrac odpowiedni prad spoczynkowy..tyle na razie:) Pozdrawiam

Reply to
wchpikus

wchpikus pisze:

No właśnie - schemat już Tobie wysłałem. Zobacz, co da się z tym zrobić. A w razie czego, to będziemy myśleć o Zielonej Górze

No właśnie - to jest to, czego nie mam jak sprawdzić - brak mi sprzętu oraz doświadczenia w tych sprawach. Trochę się orientuję w temacie, ale w szukaniu wyjaśnień takich zagadkowych problemów jestem noga.

Reply to
brunoz

wchpikus pisze:

Wiem, że zaśmiecam sobie swój wątek, ale nie mogę Ci wysłać załącznika:

adres e-mail oczyściłem z tekstu..

://

b.

Reply to