Lutownica ze Stonki

transformatorowa, vertical, 100W, w zestawie, cyna, kalifornia i grot
zapasowy

cena 9.99zł

ale jaja :)

--
Piter

Re: Lutownica ze Stonki

Działa chociaż z 5 minut zanim spłonie?
K.

Re: Lutownica ze Stonki

nie wiem bo nie kupiłem ale podobna z wygladu
nie potrafiła roztopić Sn60 Pb40

--
Piter

Re: Lutownica ze Stonki

Dziala, tylko ten grot ktory daja trzeba zastapic drutem miedzianym 0,25mm^2
Wtedy chodzi calkiem milo.
Przy dluuuzszym grzaniu trzeba robic przerwy chlodzace.

Re: Lutownica ze Stonki

a więc tu jest Reksio pogrzebany. Dałem zwykły 1mm2.
W końcu polutowałem nią wspomagając się kuchenką gazową.

W niektórych domach ludzie nie mają nawet dobrego przedłużacza.
Za to kompletów kieliszków skolko ugodna.

--
Piter

Re: Lutownica ze Stonki
Gruby drut w lutownicy transformatorowej to tylko obniżanie cos fi
instalacji bez produkcji wystarczającej ilości ciepła. Dlatego drut musi
być cienki, żeby miał duży opór.

Re: Lutownica ze Stonki

tak ale cienki się gnie

--
Piter

Re: Lutownica ze Stonki
Daje się gruby, a samą końcówkę traktuje pilnikiem. Za socjalizmu zawsze
tak robiłem. Drut 1.5mm2 lub 2.5mm2, co było i pilnikiem na płasko sam
czubek grota. Jak się grot dobrze uformowało, to można było strzelać
gorącą cyną ;-)

Re: Lutownica ze Stonki

Tuż przed przepaleniem grota.

Re: Lutownica ze Stonki

Od lat (tę transformatorówkę kupiłem w 1980) używam drutu miedzianego o
średnicy 1,5mm (właśnie sprawdziłem).
P.G.

Re: Lutownica ze Stonki
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"  napisał w

Tak by sie wydawalo ... ale za cienki tez nie moze byc, bo zle grzeje.

I stalowy nie moze byc, mimo ze ma duzy opor ..

J.

Re: Lutownica ze Stonki

Kiedyś były jakieś stalowe pokryte miedzią.

Re: Lutownica ze Stonki

Nigdy takich nie było bo sensu nie ma takie pokrycie. Jeśli już to miedziane
pokryte galwanicznie czystym żelazem, tym co w tablicy Mendelejewa ma symbol Fe.

Re: Lutownica ze Stonki

Ja tam dajEA% 2,5 mm2 i nie narzekam. Trzeba tylko dbaE6% aby punkty styk=
u20%
grota czyste byB3%y i grzeje jak naleBF%y. UBF%ywam do lutowania kondensa=
torF3%w20%
na pB3%ytach gB3%F3wnych. Sama lutownica ma ponad 30 lat, robiona przez =

jakiegoB6% prywaciarza, jak to siEA% kiedyB6% mF3%wiB3%o i nie zamieniB3%
bym jej na20%
innB1%, ale niestety spadB3%a kilka razy, wiEA%c obudowa zaczyna siEA% ro=
zB3%aziE6%..

G.b.

Re: Lutownica ze Stonki

Moja Lutola z 1973 roku też spadła parę razy, ale kupiłem coś takiego:

http://allegro.pl/obudowa-do-lutownicy-tex-lutola-nowa-zestaw-i2202373619.html

i nadal używam. I nie zamieniłbym na inną :-)
A groty robię z drutu instalacyjnego 1.5mm^2

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Lutownica ze Stonki
Tako rzecze Paweł Pawłowicz :
Zbawco!

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ 119. Czas martwy zabija dobre przypadki.

Ech, niestety nie zapasi do mojej Lutoli która jest z tych bardziej
prostokątnych. Też niestety, parę razy zaliczyła glebę z drabiny :)

--
Jacek

Re: Lutownica ze Stonki

:-)

Wpisz w Allegro "obudowa do lutownicy", jest tam spory wybór, może
dopasujesz.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Lutownica ze Stonki

 takiego:
Nie wiem czy przypasuje. KsztaB3%t podobny, ale u mnie BF%arF3%wka jest p=
od20%
wyprowadzeniami z transformatora. ByE6% moBF%e jak trafo odwrF3%cEA% o 18=
020%
stopni to bEA%dzie ok, ale pewnoB6%ci nie mam. MajB1%tku nie kosztuje, wi=
EA%c20%
sprF3%bujEA%.

DziEA%ki i pozdrawiam.

G.B.