Lutownica ze Stonki

transformatorowa, vertical, 100W, w zestawie, cyna, kalifornia i grot zapasowy

cena 9.99zł

ale jaja :)

Reply to
PiteR

W dniu 2012-03-20 17:18, PiteR pisze:

Działa chociaż z 5 minut zanim spłonie? K.

Reply to
John Smith

John Smith pisze tak:

nie wiem bo nie kupiłem ale podobna z wygladu nie potrafiła roztopić Sn60 Pb40

Reply to
PiteR

W dniu 2012-03-20 17:18, PiteR pisze:

A co to jest Stonka?

Kurde ostatnio za grot dalem z 40 PLN...a tu prosze...

Reply to
fReLuZ

Nooo stonka, tylko z kropkami.

Reply to
Desoft

Dnia Tue, 20 Mar 2012 17:18:18 +0100, PiteR napisał(a):

Zlodziejstwo doslownie, bo kilka miesiecy temu zaplacilem 19.99 ..

W dniu 2012-03-20 22:41, J.F. pisze:

A ile wazy ta lutownica ? Bo moze oplaca sie kupic i sprzedac miedz na złom z tego wynalazku.

:)

Reply to
Kapec

W dniu 2012-03-20 22:45, Kapec pisze:

Pewnie jest aluminiowa, nie miedziana. :D

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2012-03-20 22:45, Kapec pisze:

Znając Chińczyków, to dużo miedzi bym się w ich produktach nie spodziewał.

Reply to
Mario

Tmek pisze tak:

a więc tu jest Reksio pogrzebany. Dałem zwykły 1mm2. W końcu polutowałem nią wspomagając się kuchenką gazową.

W niektórych domach ludzie nie mają nawet dobrego przedłużacza. Za to kompletów kieliszków skolko ugodna.

Reply to
PiteR

Kapec pisze tak:

chyba że odciąć zaciski i użyć jako uchwyt do wiertła 1mm no i jeszcze można odciąć kabel 230v.

Reply to
PiteR

W dniu 2012-03-21 01:15, PiteR pisze:

Gruby drut w lutownicy transformatorowej to tylko obniżanie cos fi instalacji bez produkcji wystarczającej ilości ciepła. Dlatego drut musi być cienki, żeby miał duży opór.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Tomasz Wójtowicz pisze tak:

tak ale cienki się gnie

Reply to
PiteR
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Am 21.03.2012 01:31, schrieb PiteR:

Daje się gruby, a samą końcówkę traktuje pilnikiem. Za socjalizmu zawsze tak robiłem. Drut 1.5mm2 lub 2.5mm2, co było i pilnikiem na płasko sam czubek grota. Jak się grot dobrze uformowało, to można było strzelać gorącą cyną ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Ja tam daję 2,5 mm2 i nie narzekam. Trzeba tylko dbać aby punkty styku grota czyste były i grzeje jak należy. Używam do lutowania kondensatorów na płytach głównych. Sama lutownica ma ponad 30 lat, robiona przez jakiegoś prywaciarza, jak to się kiedyś mówiło i nie zamieniłbym jej na inną, ale niestety spadła kilka razy, więc obudowa zaczyna się rozłazić..

G.b.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz