lutownica transformatorowa

mam problem z lutownicą, może Ktoś wie czemu tak się dzieje,
a dzieje się to, że końcówka lutownicy (tu gdzie zamontowuje sie grot)
bardzo mocno się grzeje i topi plastik łączący te dwie grube elektrody
idące do grota... ki diabeł? czemu te elektrody tak mocno się grzeją?

zwarcia nie ma, jak odkręcę gort i włączę to elekrody są zimne,
martwi mnie trochę napięcie, ma 0,35 Volta... tak być powinno?

Re: lutownica transformatorowa

Nie powinno tak byc. Musisz obowiązkowo kupić nową lutownicę zgodną z
dyrektywą RoHS !!!

Re: lutownica transformatorowa
Brudny/utleniony grot i rowek w miedzi.
S.

Re: lutownica transformatorowa
albo jak mocowany grot śrubkami i wkręcone na maksa to śrubki dają
zwarcie i one robią jak grot :)

--

Re: lutownica transformatorowa

Jeśli to nie zwarcie pomiędzy tymi prętami do których jest zamocowany
grot, to może po prostu dałeś zbyt gruby ten grot i dłużej go trzeba
nagrzewać, żeby móc lutować, a przy okazji pręty, które są jakby
przedłużeniem grotu, też się dłużej nagrzewają, bo są z miedzi.
  Wiem to z doświadczenia, bo jak mi się grot upalił na końcu z powodu
zużycia, to czasem jak mi sie nie chciało zakładać nowego, skręcałem
go kombinerkami. Skręcony grot nie miał już tak dobrego połączenia
elektrycznego (rezystancja kontaktu pomiędzy skreconymi drutami z tytułu
zabrudzonej powierzchni), przez co trzeba było znacznie dłużej nagrzewać
taki grot, a przez to lutownica była tak gorąca, że nawet obudowy lutownicy
(tam gdzie siedzi trafo) nie dało się dotknąć.

 Rozkręć lutownicę i zobacz, ile zwojów ma uzwojenie wtórne (to lutujące)
transformatora i poszukaj w necie wzorów na przekładnię napięciową
i prądową transformatora, to ci wszystko wyjaśni.

--
Pzdr.