Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30 zł z wysyłką do domu? - Page 3

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Moze dobrze dobrana, dawniej uzywalem lutownicy wraz ze
sciemniaczem tyrystorowym, bo jednak troche za goraca byla.
I tak jak Pszemol pisze - wypala kalafonie i lutowie.
Taka ze stabilizacja, a obecnie i regulacja jeszcze lepsza.

To jak bylo wiecej lutowania, bo doraznie to transformatorowa.

P.S. Wlasnie kupilem druga transformatorowke.  W Biedronce.
Niby nie potrzebuje, stara radziecka przetrwala 40 lat to chyba
jeszcze troche wytrzyma, ale 20 zl nie pieniadz.:-)

J.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Też kiedyś kupiłem drugą (jakiś wyrób rzemieślniczy 55W) bo wydawało mi się,
że pierwsza (110W) jest za mocna (brak wprawy).
W ciągu roku plastik z niej całkiem spłynął i wróciłem do pierwszej.

A pierwszą kupiłem w 1980 roku w Czechosłowacji. Miała fatalny włącznik -
wymagał tyle siły, że ręka zaczynała zaraz drżeć od samego wciskania
włącznika. Pod przyciskiem był kawał zgiętej sprężystej blachy którą się
dociskało do drugiego styku. Udało mi się elegancko pod fabryczny przycisk
wstawić mikrowyłącznik - chodzi do dziś "miodzio".
Tylko:
Gdzie by tu kupić taki mięciutki dwużyłowy kabelek z wtyczką bo oryginalny
już z 5 razy skracałem i teraz jestem za bardzo uwiązany do gniazdka.
P.G.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysy łką do domu?
Hello Piotr,

Z kabelkami coraz trudniej - ja kupuje przedłużacze na płaską wtyczkę i
obcinam gniazdko :)

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Wydaje mi się, że wszystkie takie kabelki zastosowane do transformatorówki
okażą się mało wytrzymałe.
Podobają mi się kable głośnikowe (miedź beztlenowa i te rzeczy ;-)), ale
niekoszerne LVD.
P.G.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysy łką do domu?
Hello Piotr,

Oryginalny w Lutoli nie był w niczym lepszy. A co Ty byś chciał? Miękki z
gumową izolacją i bawełnianym oplotem?

Podwójna izolacja to minimum.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Regulacja mocy tym się różni od regulacji temperatury, że w drugim
przypadku grot dostaje mniej mocy gdy wisi w powietrzu i nie odprowadza
ciepła do lutowanego przedmiotu a więcej mocy gdy się lutuje i dotyka
zimnych przedmiotów i temperatura grotu spada.
Taką z regulacją mocy a nie temperatury - jak ustawisz dobrze na lutowanie
to grot w spoczynku będzie za gorący i będzie palił cynę na grocie...
Jak ustawisz ją tak, aby nie palił cyny w spoczynku to będzie za zimny
do lutowania...
Pytanie czy ta lutownica z dealextreme ma regulację mocy czy temperatury
grota :)

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Jak lutujesz elektronike to nie wiem czy to sa istotne zmiany. W
koncu jaki jest rozmiar nozki, a jaki przekroj kontaktu z
powietrzem.

Co innego rynne na dachu :-)

Nawet jak ma regulacje temperatury, to powstaje pytanie o jakosc
tej regulacji za 30 zl :-)

Dobry wellerek ma jednak grot z cieklym metalem :-)

J.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Używając od 45 lat lutownic, których moc jest dobra do lutowania, a
odstawione się (trochę) przegrzewają nauczyłem się nie odstawiać na dłużej
niż 30s. Jak dłużej to wyłączałem.
A miedziany grot jak się trochę przegrzeje to dwa ruchy scyzorykiem i po
sprawie, czego nie można powiedzieć o współczesnych trwałych grotach.

Do tej chwili myślałem, że lutownice albo mają regulację temperatury, albo
nie mają żadnej regulacji.
P.G.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?

odstawione się (trochę) przegrzewają nauczyłem się nie odstawiać na
dłużej niż 30s. Jak dłużej to wyłączałem.

Dawno temu gdzies widzialem rozwiazanie podobnego problemu - lutownica zasilana
bezposrednio z sieci trzymana w reku, w podstawce byl wylacznik ze jak sie ja
odlozylo to byla zasilana przez diode.
Tomek

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?

Przecież każda lutownica (nawet taka ze sklepu WszystkoPoDwaPięćdziesiąt) ma
zaawansowany
sterownik temperatury - jest nim człowiek który jej używa ,z tym  że nie
wszyscy używacie wiedzą że mają tą funkcjonalność . Dzięki zaawansowanej
sieci neuronowej , którą mam zaimplementowaną od urodzenia, odkryłem w wieku
lat kilkunastu ,że jak wysunąć grot z grzałki, jej końcówka jest zimniejsza.

I już tak od lat kilkudziesięciu wsuwam i wysuwam groty i dobieram rodzaj i
grubość cynowo-ołowiowego drucika, w zależności od tego co i jak  lutuje, a
wszystkie wynalazki  typu CuriePointReg , czy SuperProcessorTempControll z
migającymi diodkami, czy wyświetlaczami leżą sobie odłogiem ,bo po dłuższym
intensywnym użytkowaniu ,coś się w nich zawsze spier...zepsuło. A u mnie za
sprzężenie zwrotne robi wygląd grota , kolor cyny , zapach i intensywność
dymu z kalafonii, a to zawsze działa.

 Bo tak to już jest ,że nawet na  Stradivariusie muzyk bez słuchu nutki
czysto nie zagra , a dobry skrzypek to nawet na jednej strunie rozpiętej na
klepce parkietowej koncert taki potrafi zagrać ,że dech zapiera.

;-)

--
W.B.
Bywa, że BARDZO MĄDRY CZŁOWIEK jest dla nas nie zrozumiały.

No i tu sie troche mylisz, bo mam jeszcze lutownice z PRL ktora nie ma
grota wsadzanego i przykrecanego srubka, tylko nasuwany, choc od biedy
daje sie i ja regulowac.

A z drugiej strony - im krotsza lutownica tym mniej sie koniec trzesie
:-)

Drucik najmniej istotny, 0.8 tez daje sie rynny lutowac :-)

A co sie ma popsuc w takim curie - wymienny grot ?
A jak sie w koncu po paru latach zepsuje i reszta ... czas na nowa.

Maja jedna zalete - rozgrzewaja sie w minute a nie w trzy :-)

P.S. Tez tak macie ze dym zawsze w oczy ? Jakby sie czlowiek nie
ustawil, to cos go ciagnie do glowy :-)

J.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Jak miałem naœcie lat dostałem skšdœ wiatrak œrednicy około 25cm na gołym
silniczku 220V.
Powiesiłem na œcianie obok biurka. Papiery fruwały, dym w oczy nie leciał,
ale lutownica ni w zšb nie chciała się dobrze rozgrzać.
Przy tarciu chrzanu pomaga ponoć ustawiona przed sobš œwieczka.
Może œwieczka postawiona tuż za obszarem roboczym pocišgnęłaby dym do
siebie.
P.G.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Œwieczka to tylko rodzaj wentylatora... co dmucha do góry zasysa od dołu.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?

PRL sie skonczyl , juz nie trzeba "rzezbic w miekkim" . Sterownik do regulacji
wcale nie musi miec wyswietlacza , wystarczy kontrolka zasilania z sieci ew.
zalaczenie grzalki to wszystko . Dla mnie sprzezeniem zwrotnym byl  czas
poswiecony na ew. poprawki elementow uwalonych termicznie lub elektrostatycznie
. Metody kolegi moze i sie sprawdzaja jesli uzywa sie elementow zaprojektowanych
30 lat temu . Obecnie takie podejscie to tylko strata czasu .

taa kamerton zostal zaprojektowany przez super komputer