Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30 zł z wysyłką do domu? - Page 2

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?
Dokładnie!!! Osobiście bałbym się dać 12 letniemu bachorowi chińską
(czyli niejako z definicji badziewną) lutownicę gdzie 230VAC wchodzi
bezpośrednio na kolbę. Zresztą nie tylko chińską bo w sumie w Ersie
zasilanej z sieci też można sobie kabel grotem przetopić. :-)

Re: Lutownica 60W z kontrolą tem peratury za mniej niż 30zł z wys yłką do domu?
był
;)

Xytronic ... hmmm.... Widzę w USA stację za $50:
http://www.jameco.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?langId=-1&storeId10%001&catalogId10%001&pa21%14685&productId21%14685&keyCode=WSF&CID=GMC
Ciut droga, ale jeszcze do przeĹźycia bo ma wszystko w komplecie...
Ale to się nie nadaje do Polski bo ma 110V - gdzie kupić Xytronica na 220V?

[...]

A tu masz ten sam model:
http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_LF369D_Stacja_lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?

http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_LF369D_Stacja_lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

369 nie ma grzałki ceramicznej. 136 / 137 mają.
Ja moją stację Xytronic 136 ESD sobie bardzo chwalę. Szczególnie, że
można do niej kupić (czego nie omieszkałem) grot mikrofala. Scalaki SMD
lutuje się nim rewelacyjnie, używam topnika w żelu.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?

Groty minifale do tej lutownicy widziałem...
Ale grotu mikrofali nie. Czy zdradzisz gdzie taki grot dostałeś?

pzdr
mk

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?

Chodziło oczywiście o minifalę. Literówka.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?
http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_LF369D_Stacja_lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

A czytasz czasami wątek zanim coś napiszesz? Przecież gość szuka taniej
lutownicy na prezent dla nastolatki:

"Minifalę" to można zrobić zwykłym spłaszczonym grotem. Widocznie ten
grot nie był taką rewelacją, skoro nie ma go w ofercie xytronixa do
nowszych modeli stacji.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?

http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_LF369D_Stacja_lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

To ma tylko regulację temperatury, bez skutecznej jej stabilizacji.
Do stabilizacji wykorzystano tylko nieliniowość rezystancji grzejnika,
bez jakiegokolwiek czujnika temperatury co jest mało skuteczne.

--
Piblokto

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?
http://www.dealextreme.com/p/heat-adjustable-60w-electronics-diy-soldering-iron-100-400-c-220-240v-ac-22253

jeśli dysponujesz zasilaczem 24V z regulacją prądu wyjściowego to
polecam lutownicę SP-60-IRON za 59zł netto ze stacji lutowniczej SP-60A:
 http://www.tme.eu/html/PL/czesci-zamienne-do-stacji-sp-60-i-sp-80/ramka_2724_PL_pelny.htmllub
za 200zł netto całą stację.Jednak w/g mnie 140zł za podstawkę pod lutownicę,
trafo 60VA z obudowąoraz prosty organicznik prądu to przesada ( grzałka
ceramiczna ma ujemnywspółczynnik temperaturowy i przy zasilaniu ze źródła
prądowego grzałkadość dobrze stabilizuje temperaturę).--pzdr, j.r.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?

Jeśli masz możliwość dołożenia do lutownicy kawałka cyny ołowiowej, to
szczerze polecam małą, polską lutownicę na 24v:
http://allegro.pl/lutownica-miniaturowa-1lu-25a-25w-24v-polska-i1799379502.html

Kupiłem identyczną kiedyś na warszawskim wolumenie, do tego lepszy grot
i do ołowiowego lutowania elektroniki nie widzę potrzeby kupowania
czegokolwiek droższego.

pzdr.
j.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Dzięki Jacku, ale Twoja propozycja jest niepełna...
Nie tylko potrzebuję cynę (to dosyć oczywiste wymaganie) ale też
potrzebuję zasilacz 24V i regulator temperatury, co znacznie podniesie
cenę z tych 15+15 za wysyłkę...
Nie wspominam już o tym, że lutownica z dealextreme nie wymaga
zasilacza na 24V i ma już wbudowaną regulację temperatury w tej cenie.
Nie bardzo widzę zatem zaletę Twojej propozycji - być może poza jedną,
że grzałka jest na 24V a nie na 220V.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
http://allegro.pl/lutownica-miniaturowa-1lu-25a-25w-24v-polska-i1799379502.html

Zasilacz tak, tak samo jak do innych propozycji lutownic na 24v.
Regulator mocy/temperatury - nie będzie potrzebny. Bardzo ładnie się
lutuje po podłączeniu do trafo bezpieczeństwa 24v. Grot rozgrzewa się na
tyle, żeby roztopić cynę, ale nie na tyle żeby palić kalafonię.

pzdr.
j.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
Wygląda strasznie - duża odległość od miejsca gdzie się trzyma do końca
grota.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
http://allegro.pl/lutownica-miniaturowa-1lu-25a-25w-24v-polska-i1799379502.html

Mi się lutowało całkiem wygodnie.

pzdr.
j.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za m niej niż 30zł z wysyłką do domu?
http://allegro.pl/lutownica-miniaturowa-1lu-25a-25w-24v-polska-i1799379502.html

No wiesz, młodszy byłeś, nie bardzo było w czym wybierać...
Na dobrze przygotowanej płytce najlepiej się lutowało jednak lutownicami
15W w "rączką od pilnika" :)

Ale nowe ze stabilizacją to jednak zupełnie inna kategoria.

Pozdrawiam

DD

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Nie wiem co daje porządna stacja w przypadku hobbysty ?
Problem/potrzeba regulacji pojawiła się wraz z większymi mocami lutownic
(dawniej nie była potrzebna).

W pracy sporadycznie używam lutownicy z regulacją temperatury (regulacja
ustawiana w rączce) i reguluję tak aby mi się dobrze lutowało.
W domu mam chyba 30 letnią lutownicę 24V/25W. Mam możliwość regulacji (mocy
nie temperatury) bo zasilam ją z zasilacza z wyprowadzonymi napięciami AC
6+6+6+6+6+1+1+1+1+1 V, ale zasilam ją zawsze z 24V i lutuje mi się dobrze
bez żadnej regulacji (grot z kawałka drutu miedzianego o średnicy 4mm
obrabiany młotkiem i pilnikiem, a czyszczony scyzorykiem).
P.G.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
Daje naprawdę sporo - zaczynając od lepszych jakościowo grotów a kończąc
na stabilnej temperaturze. Przy czym "porządna" to będzie elwik, czy
chińszczyzna za 100-200zł a niekoniecznie weller za 1.5k.

Ja bardzo sobie chwalę regulację, mimo, że lutownicę mam OIDP 30W.
Goldpiny się nie krzywią, rurki termokurczliwe nie palą, pady nie odklejają.

W liceum używałem chińskiej lutownicy za 5zł, w której grot zrobiłem z
miedzianego gwoździa dekarskiego - lutowało się tym znośnie elementy
przewlekane. Nie wyobrażam sobie jednak lutowania tym części 0805, nie
mówiąc już o procesorach w rastrze 0.5mm czy cynowaniu padów QFN na
potrzeby hotair.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej ni ż 30zł z wysyłką do domu?

Dwadzieścia lat temu przestawiliśmy się z przewlekanych na 1206. Owinąłem
grzałkę lutownicy drutem miedzianym około 2mm średnicy, wystającą do przodu
końcówkę zaostrzyłem i działało, ale tylko do tych 1206 - przewlekane drugą
lutownicą.
P.G.

Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
[.....]
No wiesz, przez ostatnie 20 lat społeczeństwo jednak się trochę
wzbogaciło i nie musi już stosować takich partyzanckich sposobów bo może
sobie jakąś stację lutowniczą kupić bez zbytniego nadwyrężania finansów.
A partyzanci (wbrew pozorom również mogę się do nich zaliczyć) to sobie
mogą powspominać stare dobre czasy. :-)

Site Timeline