Lutowanie SMD

Cześć,

trafiłem ostatnio na taki film na YouTube:

czy mógłbym prosić o dodatkowe info?

Chodzi mi szczególnie o to jak wygląda przegrzewanie IC przy takim lutowaniu oraz czy luty rzeczywiście się tak ładnie separują. Czy może to ten jeden udany film na 10.

Czy szablon w takim przypadku dużo pomaga?

pozdr. w.

Reply to
Wojciech Waga

Użytkownik "Wojciech Waga" snipped-for-privacy@drzewo.pl napisał w wiadomości news:jv994m$m5o$ snipped-for-privacy@news.icm.edu.pl...

Na moje kaprawe oko, to zostało kilka zwartych nóżek. Wojtek

Reply to
wowa

Na moje kalewe też, ale tyle można usunąć ręcznie.

podzr. w.

Reply to
Wojciech Waga

a Ktoś tu wyżej wspominał o jakichś mikro zwarciach...

Reply to
identyfikator: 20040501

W dniu wtorek, 31 lipca 2012 20:45:41 UTC+2 użytkownik Wojciech Waga napisał:

Układu się nie przegrzewa, ale stosuje się specjalne schematy grzania tj. wygrzewanie w bezpiecznej temperaturze i a potem szybki skok temperatury w celu roztopienia pasty. Wszystkie fabryczne urządzenia są tak lutowane ;) Ja lutowałem co prawda hotairem a nie w piecu. Wygląda jak na filmiku układ/element sam się pozycjonuje, pasta ładnie się rozdziela na pady. Ponieważ lutowałem tylko kilka prototypów nakładałem pastę ręcznie. Szablon bardzo to przyspiesza i poprawia powtarzalność, bo zawsze pasty jest tyle samo. Profesjonalnie stosuje się szablony z blachy, ale kosztują kupę kasy (tj zależy ile ma się zamiar lutować), na domowe potrzeby słyszałem o adaptacji foli ze zdjęć rentgenowskich do tego celu. Szukaj pod hasłem: "DIY reflow oven" naprawdę jest dużo informacji i praktycznych porad ;)

Reply to
Piotr Głębski

Dzięki za odpowiedź, poszukam tematu.

pozdr. w.