Lutowanie BGA ?

Mam do polutowanie 100 spierd.... plytek przez firme z Wroclawia ktora zarzekala sie ze potrafi lutowac BGA (co ciekawe ma nowke sprzet za grube setki tysiecy EUR). Problem w tym ze musialbym nalozyc nowe kulki 0.6mm, a jak wiadomo tym ktorzy tego probowali przy BGA 480 to jest masakra. Pytanie czy ktos probowal polutowac BGA tak jak PLCC lub SQA albo podobne

czyli nakladam paste na procka i PCB i lutuje to Hotairem.

Lutowalem wczesniej te SQA i bardzo ladnie sie lutowaly ale z BGA tego sposobu nie przerabialem.

Reply to
noName

Nie chcę Cię martwić ,ale mam złe przeczucia. Ręcznie nie podejmowałbym się tego zadania. Możesz coprawda wykonać eksperyment na 1-2 szt. Jak Ci się uda to OK , ale mizernie to widzę. Czy PCB robiła Ci ta sama firma? Jeżeli tak , to powinieneś się burzyć , by naprawili szkodę. Jeżeli są to 2 różne firmy , to jak znam życie będą zwalać winę na siebie wzajemnie. No i lipa. Ja będę miał do zamontowania niebawem BGA-1148 i za rekomendacją znajomego i doświadczonego elektronika zlecę to w Chinach. Robią PCB , assembling i przygotowanie dokumentacji

na ceny !! Tak czy inaczej daj znać jak Ci poszło z tym problemem. Pozdrawiam ,

Mariusz Hajduk

Reply to
Mariusz Hajduk

Znam firme ktora doskonale radzi sobie z BGA to jest BESO z brzegu ale niestety oni tego nie lutowali a szkoda bo nie mial bym teraz takich problemow. A plytkarnie znam o polowe tansza od tego pcbart . Jak bedziesz chcial lutowac BGA to Beso moge smialo polecic.

Tak malej ilosci nie oplaca sie zlecac duzej firmie dlatego pytam czy ktos juz moze to cwiczyl i jakie sa skutki.

Reply to
noName

Dopisuję się do powyższego.

Mariusz Hajduk

Reply to
Mariusz Hajduk

Prawde mowiac nie moge zdradzic adresu , to tajemknica handlowa ale dlugo nie trzeba szukac zeby znalezc dobra cene w chinach.

Reply to
noName

Spadaj z tej grupy !!

Mariusz Hajduk

Reply to
logison

Ooo, zaczeli juz? 2 lata ich o to prosze ;-)

Reply to
Jerry1111

noName pisze:

To jeszcze podaj nazwę firmy ku przestrodze dla potomności. BTW: Lutowaliśmy w firmie ostatnio sporo BGA w warszawskim ITR i wyszło całkiem nieźle.

Reply to
Adam Dybkowski