lutowanie baterii ?

Taki mam kłopot. Otóż w telefonie (SPV M650) padła mi "backupowa" bateria. Tzn-
chyba bateria...
Wyglądało toto jak normalna "pastylka" 1.5v (taka o średnicy ok.4-5mm), tyle że
z "przyspawanymi"
wyprowadzeniami do druku (SMD).

Niestety, symbol E79N4 obecny na tymże wynalazku nic google nie mówi...
Pomiar po wylucie dał 0.4V (co może być zrozumiałe z uwagi na zielony nalot...).
Serwisówki do tego telefonu nie zawierają schematów, no i teraz mam kłopot.

Przypuszczam, że to bateria raczej niż akumulator. Choć pewności nie mam...
Ale - zakładając, że bateria - to pytanie brzmi - jak do zwykłej bateryjki tego
typu
przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba nie jest dobrym pomysłem...
Kleić czy jak ? Prąd pewnie pobierany jest z tego minimalny (chociaż
wyprowadzenia z oryginalej baterii były
chyba przewidziane na 2A :)

Jak kleić to czym, żeby nie odpadło przy pierwszym upadku telefonu ?
Jakoś "elektrycznie" spawać ? Ale jak ?

Re: lutowanie baterii ?
właśnie znalazłem przed chwilą
http://www.htcrepairparts.com/backup-battery-replacement-for-htc-p6500-senda-100-p-3541.html

co prawda to nie do tego modelu, ale na oko podobne.
Pytanie jednak nadal aktualne, bo jakoś mi się słabo widzi sprowadzanie tej
bateryjki...
A może gdzieś to można zanabyć u nas ?

Re: lutowanie baterii ?

Sprawdz dwa razy czy to nie jakas litowa 3V.
Albo .. supercap.

Sprobowac mozesz. Na wszelki wypadek w okularach ochronnych.

To sie normalnie zgrzewa ultradzwiekowo. Nie wiem czy oni nie pomoga:
http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowania45%9&idzastosowanianad45%8

http://www.wamtechnik.pl /

A moze maja gotowe.

J.

Re: lutowanie baterii ?

RĂłwnieĹź nie mam serwisĂłwki tego modelu ale kaĹźdy inny producent z ktĂłrym
mam styczność stosuje tzw super capacitor co jest mylącą nazwą, czasami
wstawiane są rzeczywiste kondensatory o dużej pojemności ale to rzadkość.

Jest toto ładowane (zmierz czy pojawia się tam napięcie po wylutowaniu)
więc należy uznać że jest to kondensator/akumulator.

Tam idą pojedyńcze miliampery, zwykle w szeregu jest opornik kilka kilo.

Pytanie podstawowe czy jakaś funkcjonalność telefonu nie działa? Powinno
wystarczyć wstawienie tam kondensatora SMD na 3,5 - 4V jeśli nie
zdobędziesz oryginalnego elementu. Jego jedyne zadanie to zasilanie
zegara jak nie ma baterii głównej.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Re: lutowanie baterii ?

Tam zapewne płyną mikroampery. Przyklej klejem przewodzącym. W końcu używa
się go nawet do łączenia przerw w ogrzewaczach szyb samochodowych. Tyle że
dosyć drogi :)
--
Jacek

Re: lutowanie baterii ?

No do takiego maleństwa nie.
O ile rozmiar 2031 to lutowałem bez problemów, to takie maleństwo zaczęło mi
się gotować.

Szukaj gotowego ze zgrzanymi końcówkami. Klej obawiam się że puści od
wstrząsów. Chyba że po klejeniu zalejesz silikonem RTV to wtedy może
potrzyma

--
Irokez

Re: lutowanie baterii ?

no właśnie tak sobie pomyślałem, że przy pierwszym piep...nięciu o ziemię
toto się rozpadnie, i co gorsza zrobi mi jakieś zwarcie w środku :)

jest jeszcze (chyba) opcja zrobienia "uchwytu" z blaszki przylutowanej do padów
na PCB.
Ale muszę jutro obejrzeć, bo nie mam pod ręką.

W telefonie chyba wszystko działa - rozebrałem go z powodu wymiany obudowy
(zaliczyła niezliczoną ilość upadków, ostatnio
z drabiny na budowie...)

I przy okazji zauważyłem zielony nalot na tej bateryjce, więc pomyślałem że
zrobiła "adieu".Co chyba potwierdza jej napięcie
w wysokości 0.44V
Zapewne rzeczywiście to tylko podtrzymanie zegara, więc dramatu nie będzie w
razie czego...

Sprawdzę, czy to nie jest jakoś ładowane (ale wątpię). Myślałem, że może ktoś ma
sprawdzony
patent w rodzaju "podłączyć drucik pod akumulator samochodowy, z drugiej strony
pod obudowę bateryjki - będzie błysk i drucik się
przyspawa", czy coś w tym rodzaju.

Ale jak nie, to kupię ze 3 takie bateryjki i najwyżej poeksperymentuję nieco (w
okularach ochronnych rzecz jasna).
Zobaczymy co będzie :)

Re: lutowanie baterii ?
Nie pod cały akumulator, tylko pod jedną celę, bo to nie powinno przy
zgrzewaniu być więcej jak 3V. Nie  można przepuszczać prądu przez całą
baterię tylko wszystko na tej samej części baterii. Drucik żelazny lub
niklowy, a nie miedziany, bo ten wymaga specjalnego traktowania.

Site Timeline