Luserzy Elekrody. - Page 6

Re: Luserzy Elekrody.
UĹźytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Ale co to bylo ? 1gb/s, 100M-T4, VG-Anylan ?

Normalne 100Mb/s wykorzystuje jedna pare w jedna, druga w druga, i
bardzo mocno watpie czy 5cm ma tu jakiekolwiek znaczenie.

J.

Re: Luserzy Elekrody.

Normalne 100Mbps i cztery druciki muszą być dobrane parami na
tą samą długość. Te 5cm róznicy robiło drastyczne znaczenie
działa/niedziała.

Re: Luserzy Elekrody.

Intuicja mi podpowiada, ze tak właśnie powinno być -- nierówna
długość par bardziej bruździ od skręcenia ich na plaster zamiast
w fachowej krosówce.

Re: Luserzy Elekrody.
Wziąłem zaciskarkę, kawałek kabla i obcęgi.
Karty sieciowe:
Broadcom Corporation NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+

Do 1.5 metra różnicy na jednym (dowolnym) z przewodów pary nie
przeszkadzało w niczym przy 100MB.

Może znaczenie ma rzeczywiście niedopasowanie transformator -  phy, bo
na kablu nie widać wpływu.

Re: Luserzy Elekrody.

Ja przecież wyraźnie pisałem o ścieżkach na płytce drukowanej
pomiędzy trafo a phy.

Poza tym - nie wystarczy sprawdzić czy działa - trzeba się upewnić
czy karty przypadkiem nie zrobiły fall-back na 10Mbps.

Re: Luserzy Elekrody.
Tak - nawet to najpierw zasugerowałem.

Ale Jarosław pisał już o skręcaniu par na plaster i ich nierównej
długości. Działało nawet jak wpiąłem siebie w obwód.

Nie zrobiły. Puściłem transfer dużego pliku między 2 komputerami i
obserwowałem na wiresharku jak często pojawiają się retransmisje.

Re: Luserzy Elekrody.

Tak mi intuicja podpowiadała, być może błędnie. Przez to "na plaster"
rozumiem rozwiązanie (a właściwie związanie) widoczne na zdjęciu
z początku wątku. Ale nadal nie wiemy co gorsze, nierówne kable,
czy metoda ich połączenia. Być może nic nie jest aż tak złe -- może
sprzęt jest teraz na tyle dobry, że radzi sobie z byle czym.

Re: Luserzy Elekrody.

Moge sie tylko pochwalic dyskusja: empirycznie stwierdzono ze kabel
transmituje tak samo jakby byl jednolity, pomimo ze wcale nie jest
bardzo krotki, a takie zlacza sa dwa :-)

J.

Re: Luserzy Elekrody.

Ja nawet kiedyś podobną instalację zmierzyłem jakimś super-duper
miernikiem. Więc nie tylko transmituje, ale ma na to papier.

Zgodnie z zasadami aerodynamiki trzmiel nie powinien latać,
ale trzmiel o tym nie wie, więc lata.

Re: Luserzy Elekrody.

Dla prądu stałego 12V ???????

Marek

Re: Luserzy Elekrody.

85% poC5%82C4%85czonych

ZdziwiC5%82byC5%9B siC4%99, przy przewodach dC5%82uC5%BCszych niC5%
BC% 5m takie poC5%82C4%85czenie
jest niezauwaC5%BCalne falowo i na mierniku robi minimlne pikniC4%99ci=
e,
powiedzmy do 150MHz.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Luserzy Elekrody.
On Sun, 11 Sep 2011 00:26:38 +0200, RoMan Mandziejewicz

Oj, to tylko pokazje, że nie nadajesz się do dydyktyki dla
początkujących i cierpisz na typową chorobę zdolnych samouków -
wszyscy którzy nie osiągneli co ty to baranki. Nie ty jeden to masz i
tylko należy pogratulować decyzji rezygnacji ze stanowiska moderatora.
Jeszcze tylko tu 10x pomyśl przed wysłaniem takiego posta jak ten, bo
oprócz łechtania własnego ego to czyni on więcej szkody niż pożytku.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Luserzy Elekrody.
Hello Grzegorz,

Pytanie nie zostało zadane w dziale dla początkujących tylko w
działach merytorycznych.

Re: Luserzy Elekrody.
On Sun, 11 Sep 2011 17:22:48 +0200, RoMan Mandziejewicz

Dla gościa który ma 7 postów i wiedzę bliską zeru to może być temat
zaawansowany. Niezależnie od tego jak głupie jest ono dla ciebie. Na
dodatek całkiem dobrze wybrał dział, z tego co piszesz ;)

Sczerze mnie dziwi Twój upór w wyszukiwaniu takich rzeczy i
komentowaniu. To na prawdę nie ma najmniejszego sensu, albo pomagasz
takiej zieleninie albo ignorujesz.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Luserzy Elekrody.
Hello Grzegorz,

Na takie pytania są działy dla początkujących. Na dokładkę na żadnym
forum nie jest lubiane, gdy luser pisze posty o tej samej treści w
różnych działach. Ten napisał trzy (trzeci już po moim poście tutaj).

Niczego nie wyszukuję, wchodzę sobie spokojnie do działu, który kiedyś
stworzyłem i zastaję kupę na środku wycieraczki.

Re: Luserzy Elekrody.
On Sun, 11 Sep 2011 18:35:49 +0200, RoMan Mandziejewicz

I co zostało zrobione? Ostrzeżenie dla użytkownika i przeniesienie do
właściwego działu, czy kosz i link tu na grupę dla, powiedzmy,
rozrywki?
--
Grzegorz Krukowski

Re: Luserzy Elekrody.

Podejrzewam, że to raczej reakcja na niedawny, skierowany przeciwko
moderatorom elektrody trolling elektrodowych frustratów skrzywdzonych
straszliwie przez moderatorów.

Re: Luserzy Elekrody.
Polecam tez przejrzenie kosza na w/w portalu, naprawde ciezko mi
zrozumiec usuwanie tematu z dzialu poczatkujacy do kosza z argumetem iz
jest tematyka jest zbyt prosta. Jakby wymagali nr dyplomu inz
elektronika przy rejestracji to jeszcze dalo by sie zrozumiec, ale
mialem wrazenie iz chca aby to byl vortal dla wszystkich.

Z drugiej strony elektroda nie jest tym czym sie wydaje czyli forum.
Forum jest niejako przy okazji. Elektroda ma byc baza rozwiazan
problemow elektronicznych, a forum jest tylko narzedziem aby zbierac te
problemy i rozwiazania. Celem moderatorow jest pilnowanie jak najwyzszej
jakosci tej bazy. Uzytkownicy to zlo konieczne. Tak przynajmniej wyglada
z boku.

Pozdr

Marek

Re: Luserzy Elekrody.

 Celem moderatorow jest pilnowanie jak najwyzszej

Jak rząd w każdym kraju.
A wychodzi podobnie i TAM i TU

Artur(m)

Re: Luserzy Elekrody.
"Dosztukowanie przewodu.
Witam. Jak najprosciej na swiecie rozdzielic prad na przewodzie z zasilacza
12V na wieksza ilosc przewodów? Z 2 kabelków chce miec zasilanie na 4. Bez
uzycia kostek bo takowych nie posiadam. Poszukuje najprostszego spsoobu."

Moja zona czesto operuje na wyzszym stopniu abstrakcji.
Ja jestem tylko inzynierem, wiec po tym co mi przedstawi, czesto pytam:
"O.K. A mozesz zadac pytanie?"
Wtedy zniza sie do mojego poziomu :-)

Sylwester Lazar