Luserzy Elekrody.

Segment 600 stóp był w arcnet a nie ethernet...

W dniu 13.09.2011 19:44, Pszemol pisze:

No to chyba nie znam polskiego, bo czasami się zastanawiam przez chwilę "po jakiemu to".

Z tym to jest różnie. Oglądałem dość sporo relatywnie nowych seriali/filmów i nie miałem problemów ze zrozumieniem. A potem spróbowałem filmów z lat 70/80 i trochę czasu zajęło mi przystosowanie się - inny sposób mówienia i chyba inny zasób słownictwa.

Ciekawe jaka jest "znajomość angielskiego" przez takiego anglika, czy amerykanina z przedmieść. ;)

Reply to
Michoo

W dniu 13.09.2011 21:25, Pszemol pisze:

Słyszałem kiedyś, że niedopasowanie długości na drodze trafo-phy może bardzo łatwo sprawić problemy.

Reply to
Michoo

Dnia Tue, 13 Sep 2011 16:32:00 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

Jaroslaw Berezowski

No to właśnie było jedno z rzeczy jakie zrobiliśmy - do jednej pary ścieżek trzeba było dodać jakieś 3/4cm zawijasów aby wydłużyć ją i zrównać z drugą z pary.

Reply to
Pszemol

W dniu 2011-09-13 16:40, Mario pisze:

Mnie kładą na łopatki Indianie dubbingowani na niemiecki. Idzie taki, wymachuje tomahawkiem i klnie po niemiecku :)

Reply to
PeJot

Aż zwątpiłem w swoja pamięć. Ale rzut oka na:

upewnił mnie, że jednak z pamięcią nie jest tak źle. Oczywiście jeszcze było rozszerzenie 3Coma i paru innych firm na 1000 stóp/100 stacji na segmencie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

1000'!=600' 600' było parametrem charakterystycznym dla standardowego arcnet - bez specjalnych kart - dlatego zwróciłem na to uwagę.

Pszemol denied rebel lies:

"My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný." - z siga tutejszego grupowicza (;)

Reply to
MoonWolf

Jak to szło? "Luku, ja sem twój otec"?

A może PulpFiction po czesku?

In the darkest hour on Tue, 13 Sep 2011 21:15:19 +0200, janusz_kk1 <janusz snipped-for-privacy@o2.pl screamed:

Mniej więcej tyle samo stacji i jakieś 330 m (czyli poza limitem). I też działało, tyle, że karty na końcu musiałem już dobierać.

Reply to
Artur M. Piwko

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" napisał w wiadomości Dnia Tue, 13 Sep 2011 16:32:00 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

a tak w temacie tlumaczen

J.F

W dniu 2011-09-13 15:50, J.F. pisze:

W takim stopniu jak szwedzki, norweski, holenderski czy niemiecki.

Reply to
Mario

Arcneta to już nie pamiętam (chociaż jakieś karty jeszcze gdzieś "dla potomności" leżą.

Zwykłe karty 10Base2 inaczej nazywane cienki ethernet miały właśnie 185m (600 stóp) segment i 30 stacji na segmencie i tak mówi standard na ten temat. Mowa o 200m dotyczy tylko oznaczenia 10Base2 (w odróżnieniu od

10Base5). Faktyczna długość segmentu to właśnie 600 stóp dla ethernetu. 305m i 100 stacji na segmencie to było rozszerzenie na pewno dostępne na kartach 3Coma. Były inne układy nadawczo-odbiorcze na tych kartach. Standardowe też mogły tam pracować, ale segment musiał być wtedy nie dłuższy niż 185m (przy pewnych sposobach ułożenia kart w segmencie dawało się zrobić dalej).

Podobnie było na grubym kablu: 500m standard i 1000m rozszerzony.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz
[...]

Masz rację a ja mam sklerozę - arcnet dopuszczał 6000' (na 2.5Mbps i przy aktywnym hubie) a nie 600'.

Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

Akurat dla kart arcnetowych, to wciąż można znaleźć praktyczne zastosowanie. Nie tak dawno za pomocą dwóch takich zestawiłem połączenie na odlegołść jakichś stu metrów. Na dość parszywej parze telefonicznej pamiętającej jeszcze Gomułkę. Podobno można zmniejszyć dwukrotnie częstotliwości w ramce przez wymianę kwarcu i uzyskać zasięg kilku kilometrów, kosztem zmniejszenia prędkości z 2,5Mbps do 1,25Mbps. Taki ADSL domowej roboty, bez stawiania DSLAMów.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ale to byłby SDSL a nie ADSL ;)

A tak poważniej - to na kilometr na jednorodnej skrętce i terminatorach 130R kiedyś puściłem. Ale to były karty z wejściami RJ12 i BNC przełaczanymi jumperkami. Szło 2.5Mbps pełną parą.

Bez wymiany terminatorów to w biurach na kręconych kabelkach do słuchawek nawet łączyłem :)

Ale to była bardzo krótka seria kart :(

No to chyba masz jeszcze większą sklerozę niż myślisz ;) bo ja widzę

2000' (610m). Pamiętam spore odległości, ale 2km cienkiego kabla... no, to by było spore osiągnięcie. Przy kilku MHz mamy jakieś 30dB tłumienia na 2km... Sporo. Chociaż może jakieś rozszerzenie ktoś kiedyś...

Myślę, że nie warto teraz się tym zajmować, tym bardziej, że zdaje się były jakieś rozszerzenia standardu faktycznie.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz