Luserzy Elekrody. - Page 4

Re: Luserzy Elekrody.
Kiedyś z kumplami się bawiliśmy w różny sposób skrętką sieciową -
łącznie z owinięciem 5m przedłużacza z podpiętą na końcu lodówką wokół
30m nieekranowanej skrętki - strat pakietów brak.

Re: Luserzy Elekrody.

Kiedyś, z braku innych dostępnych rozwiązań, połączyłem dwa odcinki
koncentryka ethernetowego dwumetrowym kawałkiem przewodu od lampki
nocnej. Dzałało jak gdyby nigdy nic.

Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział baca zawiązując but dżdżownicą.

Re: Luserzy Elekrody.

Jakkolwiek uwierzę że działało, ale z pewnością na 10Mbps a nie 100Mbps.

Re: Luserzy Elekrody.

Jasne, bo stumegabitowy ethernet w koncentryku, to miało chyba tylko
NASA w jednym tajnym laboratorium w okolicach Chicago.

Re: Luserzy Elekrody.

Nie wiadomo jakie pasmo przenoszą transformatorki. Ja w każdym razie
ustawiłbym na początku na sztywno 10M.

Re: Luserzy Elekrody.

W karcie z koncentrykiem?!

Re: Luserzy Elekrody.

Wątki mi się pomieszały. Myślałem o "transformator video - odwrotnie" :)

Re: Luserzy Elekrody.

No nie wiem jak dawno było to Twoje "kiedyś", ale niedawno
projektowaliśmy płytkę elektroniczną ze 100 megabitowym
ethernetem i pociągnęliśm nieszczęśliwie zbyt długie ścieżki
i na 100 Mbps gubiło jakieś 30-40% paczek, na 10 Mbps chodziło
bardzo dobrze. Wyobrazam sobie że taka partyzantka mogłaby
przejść przy 10 Mbps ale już przy 100 Mbps marnie to widzę.
Klient może nie zauważyć jiśli mu router/switch nie wynegocjuje
nawet tego 100 Mbps i zdegraduje transmisję na 10 Mbps...
Dopiero transfer zmierzy lub pośledzi wypadające paczki to
zobaczy jaka kicha się zrobiła.

Re: Luserzy Elekrody.

Jak ethernet był tylko koncentryczny, czyli z piętnaście lat temu.

Może wiatraczek był zakurzony?

Niektórzy sobie wyobrażają, że jak zamiast koncentryka da się kawał
sznura od żelazka, to nie ma prawa działać. A jednak czasem działa.
Są też przykłady ilustrujące zjawisko odwrotne. Wyjątkowo mało
tolerancyjny był Token Ring. Kaszana mogła się zrobić, gdy w części
sieci zamieniono klory przewodów -- para zielona i pomarańcowa jest
skręcona z innym skokiem niż niebieska i brązowa.

Re: Luserzy Elekrody.
Dnia 13-09-2011 o 13:35:40 JarosC5%82aw SokoC5%82owski < snipped-for-privacy@lasek.wa=
w.pl>
napisaC5%82(a):

A tak a propo koncentryka, to ja miaC5%82em sieC4%87 na kartach SMC o =
dC5%82ugoC5%9Bci
segmentu prawie 200m i okoC5%82o 30 stacji na tym i dziaC5%82aC5%82o =
:)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Luserzy Elekrody.

Ale pewnie co tydzień trzeba było pogmerać i posprawdzać trójniki
bo pewnie coś tam co chwilę nie łączyło u kogoś i wywalało całą sieć?

Re: Luserzy Elekrody.

.waw.pl>
9B%ciC4%85 na 10Mbps a nie  =

No niestety to byC5%82a norma, ale mieliC5%9Bmy porzC4%85dny miernik =
f. fluke ktC3%B3ry z  =

dokC5%82adnoC5%9Bcia
do kilkunastu cm podawaC5%82 gdzie jest odbicie i szybko moC5%BCna byC5%
82%o  =

zlokalizowaC4%87
miejsce awarii.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Luserzy Elekrody.
Pan janusz_kk1 nakablował:

Tak, to były karty SMC. Co do długości segmentu, to były dwie szkoły.
Firma SMC obstawała chyba przy tej, co mówiła o trzystu metrach.
Druga dawała ograniczenie zdaje się 600 stóp, czyli niewiele mniej
niż te 200 metrów.

Re: Luserzy Elekrody.
Hello Jarosław,

Segment 600 stóp był w arcnet a nie ethernet...

Re: Luserzy Elekrody.

Aż zwątpiłem w swoja pamięć.
Ale rzut oka na:

http://pl.wikipedia.org/wiki/10BASE2

upewnił mnie, że jednak z pamięcią nie jest tak źle. Oczywiście jeszcze
było rozszerzenie 3Coma i paru innych firm na 1000 stóp/100 stacji na
segmencie.

Pozdrawiam

DD

Re: Luserzy Elekrody.
Hello Dariusz,

1000'!60%0'

600' było parametrem charakterystycznym dla standardowego arcnet - bez
specjalnych kart - dlatego zwróciłem na to uwagę.

Re: Luserzy Elekrody.

Arcneta to już nie pamiętam (chociaż jakieś karty jeszcze gdzieś "dla
potomności" leżą.

Zwykłe karty 10Base2 inaczej nazywane cienki ethernet miały właśnie 185m
(600 stĂłp) segment i 30 stacji na segmencie i tak mĂłwi standard na ten
temat. Mowa o 200m dotyczy tylko oznaczenia 10Base2 (w odróşnieniu od
10Base5). Faktyczna długość segmentu to właśnie 600 stóp dla ethernetu.

305m i 100 stacji na segmencie to było rozszerzenie na pewno dostępne na
kartach 3Coma. Były inne układy nadawczo-odbiorcze na tych kartach.
Standardowe też mogły tam pracować, ale segment musiał być wtedy nie
dłuższy niż 185m (przy pewnych sposobach ułożenia kart w segmencie
dawało się zrobić dalej).

Podobnie było na grubym kablu: 500m standard i 1000m rozszerzony.

Pozdrawiam

DD

Re: Luserzy Elekrody.
Hello Dariusz,

Masz rację a ja mam sklerozę - arcnet dopuszczał 6000' (na 2.5Mbps i
przy aktywnym hubie) a nie 600'.

Re: Luserzy Elekrody.

No to chyba masz jeszcze większą sklerozę niż myślisz ;) bo ja widzę
2000' (610m). Pamiętam spore odległości, ale 2km cienkiego kabla... no,
to by było spore osiągnięcie. Przy kilku MHz mamy jakieś 30dB tłumienia
na 2km... Sporo.
Chociaż może jakieś rozszerzenie ktoś kiedyś...

Myślę, że nie warto teraz się tym zajmować, tym bardziej, że zdaje się
były jakieś rozszerzenia standardu faktycznie.

Pozdrawiam

DD

Re: Luserzy Elekrody.

Osiągnięciem, to są dopiero techniki DSL, które dzielą pasmo na segmenty,
a jak jakiś odcinek jest wytłumiony do zera, to reszta i tak jest użyta
do transmisji.

To są wszystko "standardy urzędnicze". Ktoś zapisał 305m, kto inny 300m
albo 310m -- a to i tak oznacza tylko tyle, że jeśli kabel odpowiedni,
to przy tej długości powinno działać. Jeśli warunki lepsze, to zadziała
na dłuższym kablu, a jeśli gorsze, to musi być krótszy. Jedyną ostrą
granicą może być ograniczenie średnicy sieci, wiążące zależności czasowe
protokołu i prędkość światła (a dokładnie prędkość propagacji w kablu).