lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Witam

Mam taki stary aparat po zalaniu jakims alkoholem. Pokazuje wszystkie menu i
wyglada na to, ze
mechanika pracuje (chociaz troche ciezko) ale zdjecia sa czarne. Rozebralem
obiektyw i przy odkrytej
matrycy tez nic nie pokazuje tylko widac, ze reaguje na zmiane jasnosci. Czy
jest szansa to naprawic ?

Nie wiem czy tam jest pomiar swiatla z matrycy czy moze jakis inny i czy
moge zalozyc, ze cos tam
odczytuje.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Podglad tez nie dziala? Moze masz zablokowana (zaklejona) migawke?

A co chcialbys zobaczyc? Jesli na ekranie/zdjeciach sa jasne plamy, to
matryca dziala.

Pomiar swiatla w kompaktach dokonywany jest na podstawie danych z matrycy.

Przede wszystkim przemyj mechanike obiektywu oraz fragmenty elektroniki
noszace slady zalania 2-propanolem (mozesz uzyc chusteczek do
dezynfekcji - takich z apteki). W przypadku obiektywu problem moze
stanowic AF oraz modul z migawka i przyslona, zwykle znajdujacy sie
gleboko wewnatrz obiektywu, w dodatku podlaczony jest on z reguly
delikatna, krotka tasma.

k,

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Na ekranie czarno. Widac tylko menu. Obiektyw jest
rozebrany lacznie z migawka (przynajmniej tak mi sie wydaje, ze to co
zostalo
to gola matryca).

Na ekranie jedyne plamy to brudny lcd. Zdjec na komputer nie zrzucalem bo
nie mam kabla niestety.

Wszystkich ?

Wszystko tam jest polaczone delikatna, krotka tasma. Wrzuce to cholerstwo
do izopropanolu. Tylko czy to ma jakis sens. Na lcd widze tylko calkiem
czarny
albo troche mniej czarny. Nic co by wygladalo na zdjecie.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Ach - wiec z matryca tez zapewne cos jest nie tak. Gdyby dzialala, po
odslonieciu matrycy LCD aparatu w trybie podgladu nie bylby czarny -
matryca wyraznie reagowalaby na swiatlo (jednolita, jasna plama).
Kapiel w 2-propanolu moze pomoc, ale nie musi.

We wszystkich popularnych z ostatniej dekady. Jedynie lustrzanki maja
oddzielny modul (chyba CCD) do matrycowego/centralnie wazonego/punktowego
pomiaru ekspozycji.

k,

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

No to wykapany. Zobaczymy jak sie wysuszy.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

No dobra. Wyplukalem wszystko i porobilem doswiadczenia:

z obiektywem nie widac nic

bez obiektywu wyraznie cos jest bo na widok palca lcd robi sie lekko
czerwony
a jak jezdze kawalkiem druta przed matryca to widac na ekranie przesuwajacy
sie pasek

Obiektyw tez mam wyplukany ale chyba nic to nie dalo. Rozebrac go juz
bardziej nie umiem
chwilowo.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Zasilanie migawkoprzesB3%ony leBF%y, albo sama ona jest sklejona.
SprawdBC% taB6%my idB1%ce do obiektywu.

Marek

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Rozebralem obiektyw. Wystarczylo jedna zebatke odpowiednio
ustawic i calosc sie rozpadla.

Nie wyglada na to zeby cos bylo sklejone bo chodzi lekko. Dla pewnosci
przemyje jeszcze raz i zobacze.

Otworzylem to recznie i mam normalny obraz. Ale samo sie otworzyc nie chce.

Bede sprawdzal te tasiemki.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Wyczyscilem wszystko, sprawdzilem migawke i przeslone (przy napieciu
3V przelaczaja sie ok). Teraz dla testu poskladalem to i po wlaczeniu
wszystko sie otwiera. Wyglada na to , ze powinno byc dobrze.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Witam!

Czy mógłbyś pokazać jakieś zdjęcia z tego aparatu. Może to uszkodzona
matryca, gdzie odkleja sie bonding od kawałka krzemu?

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |   mailto://rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy/

Ale napisalem juz, ze wszystko zaczelo dzialac. Przynajmniej to co na pewno
wczesniej nie dzialalo juz dziala.

Teraz mam problem z doprowadzeniem do czystosci soczewek i matrycy
bo  wszystko jest  brudne jak cholera.

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Tetenal Film Cleaner Spray (czysty _naprawdEA%_ czysty izopropanol) oraz
B6%ciereczki z mikrowB3%F3kien, plus sprEA%BFone "powietrze"w spraju (Kon=
takt
Chemie albo podobnie renomowany producent, BF%eby olejem nie pluB3%o).

Marek

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Najlepiej sie czysci szklo mieszanka 30% eter + 70% aceton - pod
warunkiem ze nie ma za duzo plastikow w okolicy.

Zdarzylo mi sie raz ze jakies czasteczki pylu byly w sprayu - porysowalo
krysztal.

--
Jerry1111

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne
On 2009-10-08 21:28:48 +0200, Jerry1111

A nie działa jakoś niekorzystnie na powłoki antyrekleksyjne? Nawet nie
wiem z czego one są robione. Możliwe że coś mineralnego.

--
DJ

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

antyrefleksyjne miało być... szybkie palce, wolna głowa, i dziwolągi w
rezultacie wychodzą :(

--
DJ

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

'Normalnych' powlok aceton + eter nie rusza, a najpopularniejsze to
magnesium fluoride (po polsku pewnie bedzie to fluorek magnezu, albo
podobnie).

--
Jerry1111

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

Na powB3%oki to nie, ale jak wlezie w spoiny to moBF%e byE6% kuku. Poza tym
drobna mechanika w obiektywach coraz czEA%B6ciej plastikowa jest i jak
siEA% opary do niby-hermetycznie zamkniEA%tego B6%rodka dostanB1%, to moBF%
e byE6%
nieciekawie.

Nie B3%apaB3%bym za takie mieszaniny bez potrzeby. 99% zabrudzeF1% daje si=
EA%
zmyE6% izopropanolem, albo czystB1% wodB1%. Ten 1% moBF%na zaryzykowaE6% i =
umyE6%
rozpuszczlanikami...

Marek

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

No i tu będziesz miał nie lada wyzwanie. Wprawdzie nie wiem jak wygląda
obiektyw w tym modelu, ale jeśli mały kompakt, to w tych małych
obiektywach soczewki bywają wklejone. Jeśli się wlało coś między nie,
to nie wyczyścisz...

--
DJ

Re: lumix dmc-ls2 - zdjecia czarne

No to wyczyscilem wszystko i konczylem skladac kiedy przez drobne
przeoczenie spalilem cala elektronike. Gratulacje.

Site Timeline