"Żarówka" diodowa

Cześć!

Jasne, że nie "żarówka", bo nie ma żarnika...

Co to znaczy "60 LM" w opisie owej "żarówki". Kupiłem sobie, dla eksperymentu, 21 ledową "żarówkę" za 26 złotych i 10 groszy, i nie wiem jak to przeliczyć na moc klasycznej żarówki.

Czy ktoś może mi pomóc? :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Reply to
Krzysztof Tabaczyński

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:3a914$45e805be$57cf5ce2$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

60lm, czyli 60 lumenów. Zwykła żarówka 60W/230V daje około 700lm.
Reply to
Jd.

Pytanie na ile mozna wierzyc w te 60 lm.

Na 21 diodek to liczba dosc rozsadna, ale widywalem juz takie dzikie dane i nie wiadomo jak w to wierzyc..

Bardzo dziekuję!

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.