LP2950 - zmiana napięcia

Witam!

Zmontowałem sobie coś takiego.

Moje pytanie dotyczy napięcia na wyjściu LP2950. Otóż w momencie, gdy nie ma w tym układzie procesora - wynosi ono ok. 3,3 V. W momencie jednak, gdy wkładam procesor - podskakuje do ok 4,25 V. Moduł radiowy, który tam wykorzystuje - zasilany jest 3,3 V a jego maksymalne napięcie to 3,6 V. Boję się, że może się uszkodzić przy 4,25 V. Podejrzewam, że problem zniknie gdy ustawie porty w ATmedze na wyjściowe????

Co jednak w przed ich ustawieniem?

Jak mogę ten problem rozwiązać (jeśli w ogóle istnieje :) )

Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam

Reply to
Krzysztof

Użytkownik "Krzysztof" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:drfttf$8lh$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Czy procka zasilasz z 5V a modul radiowy z 3.3V ? Linie do komunikacji polaczone masz rezystorami ?

Jesli tak to napiecie na zasilaniu podskakuje poniewaz port w procku ma +5Vna wyjciu i pradplynie pzrez rezystor a potempzrez diode zabepiezajca miedzy wejsciem a +3.3V w module radiowym \.

Dodaj jakis rezystor np. 1k rownolegle z zasilaniem 3.3V

- powinno pomoc.

Reply to
Andy

Dopiero teraz zerkanlem na schemat.

Problem w tym ze uklad HC126 zasilasz z 3.3V a na wejscia podajesz +5V z procka.

W takim ukladzie zaczynaja przewodzic diody zabepieczjace przy wejsciach HC126.

Zeby bylo calkiem elegancko trzeba tu dac cos z serii LVX z wejsciam 5V tolerant.

W ostatecznosci mozna sie poratowac szeregowymi opornikami miedzy procek a HC126.

Reply to
Andy