Lokalizator gps/gsm

Witam.

Poszukuję urządzonka, które będzie pełniło rolę lokalizatora obiektu, na podstawie gps. Zasadniczo powinna być to taka "czarna skrzynka" do auta, jeśli wymiary pozwolą to może i do innych rzeczy pozwoli się zastosować... Nie chcę brać nic seryjnego z autoalarmów, itp. wynalazków bo wiadomo... Przejrzałem już kilka stron, oraz ofertę tego co jest na Allegro, ale ciężko mi znaleźć coś co spełniłoby poniższe założenia (albo jeśli spełnia to sprzedawca nie budzi zaufania)...

  1. Lokalizacja obiektu "na żądanie" na podstawie komendy wysłanej do modemu gsm (sms na numer karty sim w urządzeniu). Dobrze, gdyby były podane też dodatkowe informacje z GPS typu prędkość i kierunek.

  1. Geofence, czyli automatyczne informowanie zdefiniowanego numeru gsm w przypadku opuszczenia obiektu przez wybrany obszar (najlepiej, gdyby dało się zdefiniować do 3 obszarów).

  2. Mozliwość zdefiniowania adresu IP serwera lub adresu email lub czegoś innego, gdzie wysyłana byłaby automatycznie pozycja obiektu (co jakiś interwał czasu).

  1. Zapasowy akumulator na kilka lub kilkanaście godzin pracy. Oczywiście alert o zasilaniu awaryjnym.

  2. Dodatkowe wejście(~a) i wyjście(~a). W ostatnim przypadku musi być możliwość zdalnego sterowania komendami sms.

  1. Cena - najlepiej gdyby jeszcze była trzycyfrowa... :)

  2. Gniazdo sim (brak dedykowanej karty do lokalizatora), możliwość pracy w prepaidzie.

  1. Metalowa obudowa, zasilanie 12V.

Absolutnie niezobowiązująco, miło by było gdyby lokalizator posiadał też możliwość:

- podłączenia mikrofonu nasłuchowego,

- przekazywania razem z danymi o położeniu danych zbieranych z jakiejś dodatkowej magistrali.

- wejście do przycisku typu "pomoc" (automatycznie wysyła pozycję na zdefiniowane numery).

Ma ktoś z Was jakieś sprawdzone rozwiązanie lub mógłby polecić jakieś godne uwagi urządzenia? Może warto się pobawić samemu w zbudowanie czegoś takiego (aczkolwiek moja wiedza z programowania mikroprocesorów nie jest zbyt rozległa żeby udźwignąć taki temat).

Pozdrawiam, Jacek

Reply to
lasocki.j

Dla samochodu żony? ;-)