"Lodówka" samochodowa z ogniwem Peltiera

Pytanie "międzybranżowe" - wysyłam na dwie grupy.

Kupiłem taki wynalazek 26 litrów i próbuję sprawdzić. Katalogowo powinna utrzymać spadek temperatury 20 st. Włączyłem pustą, przy 13,3V bierze prawie 5A (katalogowo 4A). Po 12 godz jest w środku 8st przy zewnętrznej 23. Wyłączona na 1,5 godz ma 21 st - widać marna izolaca (wprawdzie nie ma co magazynować "zimna", bo pusta). Może ktoś testował - czy Te Modele Tak Mają, czy trafił mi się wyjątkowy bubel ? Pozdrawiam, Wmak

Reply to
Wmak

Użytkownik " Wmak" snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości

ja testowałem moja ale mniejsza chyba jest i ma 15. Stojac w pomieszczeniu gdzie bylo okolo 20st przy chlodzeniu non stop temperatura np pepsi spadała do takiego stopnia ze ciezko sie ja pilo. Mysle ze okolo 3 stopnie.

W samochodzie w upalny dzien - np bagaznik, lub za fotelami chłodzi całkiem dobrze. Oczywiscie nie do zera, ale jesli jest w samochodzie ze 30stopni to piwo wyciaga sie zimne i dobre do spozycia

zgadza sie izolacja jest słaba, stad utraty ciepła

nie bubel. To lodowka na peltiera - nie ma co za duzo wymagać. Cena zakupu to rekompensuje

Reply to
Arbiter

Dnia Wed, 18 May 2005 14:26:12 +0200, Arbiter napisał(a):

Bo to nie są lodówki do schłodzenia, tylko utrzymania zimnego, a to poważna różnica.

Reply to
Waldek Godel

za fotelami? a co robiłeś z ciepłem z tej lodówki?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" snipped-for-privacy@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w

grzało otoczenie

Reply to
Arbiter

gdzie mozna takie cos kupic i jaki to koszt ?

Ja też tak mam, wsadzam za fotel kierowcy, bo lodówka oddaje ciepło przez górną klapę, gdzie swoją drogą jest zamotowana pompa ciepła. Najlepiej było by wyjśc radiatorem na zwenatrz, tylko jak ;) ? Może takaś technika typu obieg zamknięty cieczy "radiator w podwoziu"-"peltier"?

Reply to
Sebastian Bialy

podwoziu"-"peltier"?

ja tu kombinuje jakby z tego zrobic prosta klimatyzacje, tylko pewnie wydajnosc bardzo niska... mysle o dwoch takich lodowkach (tzn o ich ogniwach ) to tylko 10 A poboru pradu, tylko czy to szybko schladza powietrze ?

I właśnie o to chodzi.

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

ju¿ to przerabiali¶my. Do samochodu nie wystarczy. Klima w samochodzie ma 2-5kW i wy¿sz± sprawno¶æ ni¿ peltiery. Ja trzema peltierami sch³adza³em 5l/min do 5°C. Jakbym móg³ daæ wiêkszy radiator i duu¿o wiêkszy wentylator do niego, to mo¿e bym wyci±gn±³ jakie¶ 10l/min.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

to rzeczywiscie lipa.....:(

Reply to
HardwireD

HardwireD napisa³(a):

Zapomnij - takie co¶ mia³oby zdecydowanie za ma³± moc. Poszukaj w archiwum - by³o parê dyskusji na temat robienia klimy do samochodu na Peltierach.

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066

mi wystarczy³o. To by³o urz±dzenie do badañ medycznych i w³a¶nie potrzebowa³em strumieñ 2-5l/min.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

A tak z ciekawości - istnieje jakaś samochodowa (12v) zamrażarka, nawet o niewielkiej pojemności np 5-10 l, która utrzyma -20 C nawet przy zewnętrznej temp +40C ? może być sprężarkowa lub inna; pytam z ciekawości

Reply to
robert

istnieje, nawet taka, która utrzymuje -65°C. Ta, jaką widziałem była sprężarkowa. Są też absorbcyjne elektryczne i na gaz, ale nie widziałem zamrażarek tylko lodówki z zamrażarką, ale nie za dobrą (jakieś -5 do -10°C)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok