lm350T i A

Witam
Czy w polskim sklepie dostane LM350A?
Potrzebuje stablizator ale taki ktory dziala ponizej 0.
Szukalem, ale nigdzie nie moge dostac.
Jakie sa objawy dzialania LM350T ponizej zera? zupelne odciecie czy traci
parametry??
Pozdrawiam

Re: lm350T i A
Hello kb,

Poniżej zera czego?

Re: lm350T i A

Wychodzi, ze to o stopniach celsjusza.

Mam jakies tanie stabilizatory ADJ mrozoodporne, ale na
mniejsze prady (150mA, 800mA) - bedziesz chcial to zrobisz
obejscie tranzystorem.

newbie(#)gazeta.pl

hej

Re: lm350T i A

Przepraszam, tak ponizej zera celcjusza.
Pozdrawiam

Re: lm350T i A
Hello kb,

Wiele poskich sklepów ściąga od Farnella a Farnell LM350AT ma.

Jest jeszcze LM150 - równie niedostępny :(

Re: lm350T i A

na jakie napięcie ?
Jeśli wyższe niż ok 6V to L7805AB z masą podniesioną przez TL431. Albo inne
podobne rozwiązanie.

e.

Re: lm350T i A

Z 28V potrzebuje zrobic 5V 3A, co sie stanie jezeli bede uzywal LM350T
ponizej zera celcjusza?

Re: lm350T i A
Hello kb,

Będziesz miał mocy wydzielanej (28-5)*369%W i martwisz się, że
zmarznie? Ja bym się martwił, że mu za ciepło i zastosował step-down
na LM2670/3/6/7/8/9. Przy okazji - ten układ ma zakres temperatur -40
do +125 od ręki i jest dostępny w Polsce.

Re: lm350T i A

Bardziej martwie sie o start urzadzenia w takiej temperaturze, czy ponizej
zera wogole wystartuje LM ktory nie jest przystosowany do tak niskich temp.
Pozdrawiam

Re: lm350T i A
Hello kb,

Popełniasz poważny błąd w rozumowaniu. LM250 nie ma w swojej
strukturze magicznego przełącznika, który go wyłącza w temperaturze
niższej niż zalecana. Natomiast próba ociążenia go mocą 69W spowoduje
to, że ciśnienie magicznego dymu w środku układu wzrośnie zbytnio i
ten dym ucieknie. A jak wszyscy wiemy - układy bez magicznego dymu nie
działają w ogóle i naprawić się ich nie da.

Podałem Ci rozsądne rozwiązanie - jeśli uważasz, że wiesz lepiej - to
po co nam tu głowy zawracasz?

Re: lm350T i A

Nie chodzi oto ze ja sie na cos uparlem,czy wiem lepiej,  a oto ze mam uklad
ktory jest juz zbudowany i nie dziala prawidlowo w temp ujemnych.
Szukam przyczyny. W ukladzie jest LM350T, zastanawiam sie nad wymiana na
LM350A.
Co do pradu 3A sa to chwilowe prady, normalnie urzadzenie pobiera ok 500mA.
Wiec moc wydzielana nie bedzie taka duza jak piszesz.

Re: lm350T i A

Trzeba było tak od razu - ja podejrzewam elektrolity.

Mirek.

Re: lm350T i A
Hello kb,

Pomyśl przez chwilę, jakim elementom może przeszkadzać temperatura
poniżej zera. Półprzewodnikom? Bądź poważny i sprawdź... kondensatory
elektrolityczne i potencjometry.

Fizyki nie oszukasz - przy napięciu wejściowym 28V, wyjściowym 5V i
prądzie 3A moc strat wyenie 69W i nawet mikrowata mniej. Mylisz trochę
pojęcia i podajesz niepełne informacje.

Re: lm350T i A

Rzuć okiem na TL783 - możesz się zdziwić. Nie wiem, czy jego właściwości
wynikają z procesu technologicznego, ale producent nie gwarantuje działania
poniżej 0 C. Ja już miałem przejścia z tym skądinąd użytecznym scalakiem.

Re: lm350T i A

Ile masz egzemplarzy o takim samym zachowaniu ?
Jak jeden zacznij od lutów i metalizacji w płytce.
Ujemna to ile ? Tegoroczny mróz za oknem, czy w balonie 50km nad Ziemią ?

Re: lm350T i A

Heh, nie znałem. :-D

Re: lm350T i A

Prawdopodobnie jakoś w stylu rozpaczliwym wystartuje - jeśli tylko załączy
klucz, to potem samopodgrzew już załatwi sprawę. Niestety sam start trzebaby
sprawdzić, układy w pełni bipolarne potrafią się _całkowicie_ rozjechać w
niskich temperaturach.
Oczywiście jeśli układ kiedyś działał i przestał, to problemem raczej nie
jest LM350 tylko np. elektrolity lub uszkodzenie mechaniczne ujawniające się
w niskich temperaturach (pęknięta ścieżka, kondensator ceramiczny itp)

e.

Re: lm350T i A

Witam
Mam prosbe mozesz podac link gdzie ten LM jest dostepny? Szukalem w TME,
elfie i pewnie zle wpisuje ale nie znalazlem
Pozdrawiam

Re: lm350T i A
Hello kb,

W TME masz:
LM2673S-ADJ - 56 szt.
LM2676S-5.0 - 152 szt.
LM2676T-5.0 - 15 szt.

Wystarczy?

Osobiście polecam LM2676S-5.0 - SMD i od razu 5V bez kombinowania z
dzielnikiem napięcia. Dławik do tego na rdzeniu TN17/11/6.4-3C20-A72

Re: lm350T i A

Jak nigdzie nie ma to ELFA
https://www1.elfa.se/elfa~pl_pl/b2b/catalogstart.do?tab=catalog

Działać powinien normalnie, co najwyżej zmieni mu się napięcie wyjściowe

Site Timeline