lm350T i A

Witam Czy w polskim sklepie dostane LM350A? Potrzebuje stablizator ale taki ktory dziala ponizej 0. Szukalem, ale nigdzie nie moge dostac. Jakie sa objawy dzialania LM350T ponizej zera? zupelne odciecie czy traci parametry?? Pozdrawiam

Reply to
kb

Poniżej zera czego?

Wiele poskich sklepów ściąga od Farnella a Farnell LM350AT ma.

Jest jeszcze LM150 - równie niedostępny :(

Będziesz miał mocy wydzielanej (28-5)*3=69W i martwisz się, że zmarznie? Ja bym się martwił, że mu za ciepło i zastosował step-down na LM2670/3/6/7/8/9. Przy okazji - ten układ ma zakres temperatur -40 do +125 od ręki i jest dostępny w Polsce.

Popełniasz poważny błąd w rozumowaniu. LM250 nie ma w swojej strukturze magicznego przełącznika, który go wyłącza w temperaturze niższej niż zalecana. Natomiast próba ociążenia go mocą 69W spowoduje to, że ciśnienie magicznego dymu w środku układu wzrośnie zbytnio i ten dym ucieknie. A jak wszyscy wiemy - układy bez magicznego dymu nie działają w ogóle i naprawić się ich nie da.

Podałem Ci rozsądne rozwiązanie - jeśli uważasz, że wiesz lepiej - to po co nam tu głowy zawracasz?

Trzeba było tak od razu - ja podejrzewam elektrolity.

Mirek.

Reply to
Mirek

Pomyśl przez chwilę, jakim elementom może przeszkadzać temperatura poniżej zera. Półprzewodnikom? Bądź poważny i sprawdź... kondensatory elektrolityczne i potencjometry.

Fizyki nie oszukasz - przy napięciu wejściowym 28V, wyjściowym 5V i prądzie 3A moc strat wyenie 69W i nawet mikrowata mniej. Mylisz trochę pojęcia i podajesz niepełne informacje.

RoMan Mandziejewicz pisze:

Heh, nie znałem. :-D

Reply to
Adam Dybkowski

Rzuć okiem na TL783 - możesz się zdziwić. Nie wiem, czy jego właściwości wynikają z procesu technologicznego, ale producent nie gwarantuje działania poniżej 0 C. Ja już miałem przejścia z tym skądinąd użytecznym scalakiem.

Reply to
Krenauer

W TME masz: LM2673S-ADJ - 56 szt. LM2676S-5.0 - 152 szt. LM2676T-5.0 - 15 szt.

Wystarczy?

Osobiście polecam LM2676S-5.0 - SMD i od razu 5V bez kombinowania z dzielnikiem napięcia. Dławik do tego na rdzeniu TN17/11/6.4-3C20-A72