Listwa zasilająca - Jaka?

Witam

Zamierzam kupić listwę zasilającą do mojego zestawu komputerowego. Na
tej listwie mają być 2 kompy, monitor ctr, modemorouter i drukarka laserowa.
Nie wiem, czy kupując listwę zasilającą powinienem na coś uważać?
Czy wystarczy cokolwiek z filtrem przeciw zakłóceniowym i
zabezpieczeniem przeciw przepięciowym?

dzięki i pozdro
Szyk

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Jasne. Powinieneś sprawdzić czy w listwie w ogóle jest coś z sensem
zamontowanego.
Przecież zasilacze wymienionych urządzeń mają zabezpieczenia
przeciwzakłóceniowe i przeciwprzepięciowe. Po co je dublować?

IMO tzw. "listwy przeciw-blabla" służą jedynie do naciągania jeleni.

--
Jacek

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Raczej tylko przeciwzakłóceniowe. W sprzęcie "pro" spotyka się układy
przeciwprzepięciowe, często kilkustopniowe, ale tu mowa o zwykłym
konsumenckim.

Myślę, że nie do końca. Miałem niedawno sytuację, w której urządzenie
współpracujące z uszkodzonym agragatem prądotwóczym zostało uratowane przez
równoległy warystor. Oczywiście, tanie listwy nie mają nic więcej poza
warystorem pomiędzy L i N, ale w sytuacji pojawienia się np. międzyfazowego,
pomogą.

--
pozdr.
K.K.

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Rozmontowałem listwę, która miała mieć filtry i zabezpieczenie
przeciwprzepięciowe.
Znalazłem wyłącznik, warystor i bezpieczniki w obu żyłach.
Warystor był podłączony do sieci PRZED BEZPIECZNIKAMI więc w razie przepięcia
zabezpieczeniem byłyby moje domowe bezpieczniki.
Sądzę, że prędzej wybuchłby warystor niż wyskoczyłby "automat" 20A.

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Być może na dodatek jeszcze by coś zapalił. Nie wiadomo z jakiego
tworzywa jest ta listwa.

Re: Listwa zasilająca - Jaka?
Dnia 28-02-2012 o 18:46 K.K. napisaB3% na pl.comp.pecet,pl.misc.elektron=
ika:

 ukB3%ady  =

Znaczy, taka listwa za 50zB3% to juBF% jest "pro", czy nie jest
przeciwprzepiEA%ciowa?

http://www.belkin.com/uk/product_bulletins/F9H410uk2M.pdf

-- =

WiesB3%aW
Opera Mail

Re: Listwa zasilająca - Jaka?
szyk nabazgrał(a):

Co za różnica :) jedyne co dają to +10 do samopoczucia :)

Chcesz zabezpieczyć sprzęt to pozostaje ci tylko dobrej jakości UPS ...

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Fajna listewka oszczędzająca prąd: Whitenergy EKO (C6209280)
5 gniazd (4 + 1 master)
35,88 brutto w dobrych sklepach

--
radar

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

no to teraz po tym spamie proszę o info jak ona ten prąd oszczędza?

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Jak ma master, to wyłącza inne urządzenia,
które normalnie byłyby w stendbaju i pobierały przez cały czas
 (2, 5 ,10W) prąd z sieci.

Artur(m)

Re: Listwa zasilająca - Jaka?
Artur(m) nabazgrał(a):

Ten sam schemat działania tylko inny producent:

http://www.hsk.com.pl/index.php?page=eco_plus-s1

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Tylko ciekawe czemu producenci nie podają wartości prądu stdby listwy :)

Re: Listwa zasilająca - Jaka?
In the darkest hour on Thu, 1 Mar 2012 08:39:48 +0100,

A sama w standby ile pobiera? :)

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
[ 11:36:43 user up 13095 days, 23:31,  1 user, load average: 0.90, 0.04, 0.04 ]

Re: Listwa zasilająca - Jaka?

Panie pincet:).
Ta Acera (czy jakoś tak) 1W.

Artur(m)