Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Znowu pokazały się w Biedronce - może kogoś jeszcze zainteresują:
http://www.biedronka.pl/cms/img/u/Gazetki/szkola_3/big/14.jpg
14,99 PLN

"Oferta obowiązuje od 23.08" czyli dopiero co rzucili do sklepów.

Mam takie dwie listwy z poprzedniej promocji i dają radę. Szkoda tylko
Ĺźe w tej cenie nie ma sterowania przez USB.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Tak apropos, ktoś wie gdzie można kupić niedrogą listwę ze
sterowaniem przez USB? Listwę czy inną szynę, wszystko jedno.
Może być też z ethernetem. Drogie elementy do automatyki
przemysłowej, to wiem, ale chodzi mi o rozwiązanie lowendowe.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Podawałem już sznurek. Mają w Conradzie, kosztuje chyba 170zł. W
niemieckim Pearl'u 30EUR, o ile pamiętam. Cztery kanały sterowane przez
USB lub zegar (przez USB programowalny), do tego pipkacz i jedno gniazdo
luzem, wyłączalne normalnym wyłącznikiem. Mam taką i działa fajnie. Na
tapecie mam własną konstrukcję z możliwością kaskadowania. Na papierze
już prawie jest ;-). W sumie ma to wyglądać tak:
FT232R (bo mam) + jakiś MSP, możliwe, że z serii G. Ewentualnie wezmę
Launchpada (bo mam ;-). To ma generować sygnały sterujące przez I2C. Tam
mają wisieć dekodery oraz RTC. Jak dostanę w łapę jakąś fajną gotową
listwę z gniazdami, to przejdę z teorii do praktyki.
16 kanałów tylko on/off można zrobić na samym FT232R, hex-dekoderze i
wiaderku przekaźników.

Waldek

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Tutaj zamiast tego tandemu proponuję od razu AVRa z USB (AT90USB). Jest
do tego gotowy darmowy stos USB (LUFA).

Ale po co RTC? Niech AVR też za to robi. I2C chyba całkiem zbędne.

No właśnie ta z Biedronki jest fajna. Po odlutowaniu wyłączników masz
listwę z 5 niezależnymi gniazdami za 15 zł.

Mi się marzy w takim rozwiązaniu dodanie do tego jeszcze czujnika IR i
możliwość sterowania pilotem (równolegle ze sterowaniem przez USB).

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

a bo nie mam :-). MSP mam w ilościach dużych i chyba 15 różnych pod nogą

I2C ewentualnie po to, bym mógł kaskadować listwy lub dodać coś innego.

Tylko ona jest pewnie polskiego systemu. Mi już wystarczają dwa systemy w
domu: niemiecki i amerykański. Ale jak będę w piątek w Opolu to zajrzę do
Biedrony.

RC5 to też dobry pomysł. Albo zrobię na radio, eZ430 z radiem też mam w
szufladzie ;-)

Waldek

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Nie potrzebuję kolejnego pilota w domu, dla mnie ważniejsze aby z tą
listwą dogadał się Logitech Harmony. Najprostszy, IR bez radia.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Nie jest najlepszej jakości. Niektóre światełka ledwie świecą. Do
rozkręcenia obudowy potrzebny wkrętak płaski z wycięciem.
Nie wiem jak sprężynki w stykach, bo przezornie nie wkładam nic
grubszego, tylko ładowarki.
Gdybym coś budował, to raczej porządne, pojedyncze gniazda. I nie na USB.

Mirek.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Przy tej cenie chyba nie ma co dyskutować. Mi się jakoś udało ją
rozkręcić (końcówka wkrętaka rzeczywiście jest potrzebna dość dziwna -
mam taką w zestawie bitów do wkrętarki). U mnie neonówki świecą równo,
może to problem konkretnego egzemplarza.

Ależ oczywiście - można gniazdka np. Legrand'a po 15 zł / pojedyncze.
Tyle że taka listwa 8-gniazdowa już będzie kosztować niemało. Mnie w
rozwiązaniu biedronkowym przytłacza jedynie festyniarska kolorystyka.

BTW: Fajne listwy z gniazdami komputerowymi IEC też można kupić -
zarządzalne przez sieć i z pomiarem prądu:
http://www.profipc.pl/pdu/amzh-1623m1-08-1.php

http://epasystemy.pl/pl/listwa-zasilajaca-amzh-1623f-08-1.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign20%10-08&utm_content14%3

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Niezupelnie. Owszem, w Polsce nie ma normy na rozklad F/N ale przyjelo sie
podlaczac w gniezdzie faze z lewej strony, jesli bolec uziemiajacy jest u
gory. Ma to swoje uzasadnienie, bo wiekszosc wspolczesnych sprzetow
wymagajacych kabla uziemiajacego "preferuje" wlasnie taki rozklad. Rozkrec
zasilacz od swojego PC albo TV LCD/plazma - na 99% brazowy przewod bedzie
u Ciebie pracowal jako neutralny (a na niebieskim bedziesz mial faze).
Oczywiscie nie ma to az takiego znaczenia, bo urzadzenia sprzedawane w PL
musza dzialac prawidlowo bez wzgledu "w ktorej dziurce" masz L, a w ktorej
N, ale przewaznie na linii brazowego siedza wylaczniki (jesli
jednobiegunowe) czy bezpieczniki. Lepiej wiec zeby na nich byla faza.
Oczywiscie moge zalozyc nowa wtyczke (bo nie bede zmieniac w gniazdkach) i
wtedy wylaczniki listwy beda mi odcinac L ale wtedy L/N bede mial
odwrotnie do tego co napisalem wyzej. Tak zle, i tak niedobrze. Poki co
mam odlaczane N ale jestem ciekawy czy Chinczycy produkuja tez model
"odwrotny".

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Inna sprawa, że wiele gniazd jest podwojnych i jeśli wtykasz do typowego
górnego gniazda to będziesz miał 'odwrotnie' fazę.
--
Pozdr
EM

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Swieta prawda, dlatego nie montowalem u siebie takich. Preferuje 2-4
osobne puszki i 2-4 gniazdka w ramce. Choc widzialem gdzies, chyba
Legranda, podwojne z prawidlowo rozmieszczonymi L/N w obu gniazdkach ale
nie mialem sposobnosci rozkrecic jak to tam pomiescili.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Ja widziałem gniazda podwójne, które miały połączenie X wewnątrz,
likwidujące ten problem.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Ja się jeszcze nie spotkałem z tym, by to stanowiło problem.
Natomiast spotkałem nieraz ludzi, którzy twierdzą, że jest to problem :)
To więc gdzie leży problem?

Pozdr
EM

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami
a wracajac do tematu listwy, to obecnie sa w Biedronkach

1 wylacznik glowny i oddzielnie podswietlane dla kazdego gniazda - ca
15 zl.

--
ThinkXtra

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami
ooops - juz bylo

--
ThinkXtra

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Czyli ta legendarna "tradycja" jest zła skoro na niebieskim jest "faza". PC
i LCD ma zasilacz impulsowy któremu jest absolutnie obojętne gdzie ma fazę.
Jedyne znane mi urządzenie "domowe", które wymaga właściwego podłączenia L i
N to kocioł gazowy. Przy odwrotnym włączeniu wtyczki detektor jonizacji nie
wykrywa płomienia i kocioł wyłącza się. Tylko że producent opisał w
instrukcji instalacyjnej jak należy przygotować to podłączenie no i sam
kocioł raczej do innego gniazdka nigdy włączany nie będzie.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Czytaj uwaznie. Napisalem ze *u niego* na niebieskim bylaby faza czyli
wlasnie zle. Ja mam gniazdka tak podlaczone, ze faze mam po lewej i u mnie
jest dobrze - faza wystepuje na brazowym.

To tez pisalem. Ale... a zreszta przeczytaj raz jeszcze, bo jakos dziwnie
zniknales reszte mojej odpowiedzi.

Czy ten kociol ma zalozona wtyczke? Jesli tak to moglbys sprawdzic w
ktorej dziurce gniazdka spodziewa sie fazy?

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Nie ma. Kabel jest luzem i ma go podłączyć instalator stosownie do gniazdka
klienta.

Re: Listwa z niezależnymi wyłącznikami

Wszystko fajnie ale gdy pozakładasz sobie gniazdka podwójne (wchodzące w
normalną pojedynczą puszkę) to oba mają fazę z tej samej strony. Czyli
odwrotnie bo są skierowane bolcami do siebie. Wtedy włożenie wtyczki do
górnego lub dolnego gniazda zmienia "orientację".