listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
mam SWH-1623K-08N1
moge sobie wlaczac wylaczac poszczegolne linie przez interface WEB

jak sie zdziwilem jak odlaczylem jedna linie i poszedlem montoac i obcialem
kabel
polecialy korki

zglupialem - mysle sobie przeciez odlaczylem


okazalo sie ze w trybie wylaczona na obu kablach mam faze - czy to normalne?

myslalem poczatkowa ze ta faza idzie przez inne odbiornii wiec wszystko
fizycznie odlaczylem o to samo


Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie

Quoted text here. Click to load it

wez probnik i sprawdz, czy czasami listwa nie odwraca fazy!!!

np. jezeli w gniezdzie masz faze po prawej (bolec na gorze), to w
gniezdzie powinno byc tak samo. Poza tym urzadzenie elektroniczne
(jakim jest listwa USB) powinno dostac faze na tym przewodzie, na
ktorem zostalo zaprojektowane!!!!

Niby wszystko jedno, ale nie zawsze!!!

Np. w puszcze zamienisz kable i zasilanie np. zarowki pojdzie na
zerze...Wylacznik powinien przerywac faze...i niby przerywa (doply
pradu do zarowki), ale jak jest zle podlaczone, to naprawde to
przerywa zero.....a faza caly czas dochodzi do zarowki. Zarowka nie
swieci...bo nie ma zera. Ale roznica jest. Dla ciebie niby nie ma, bo
nie swieci....Wiec pewnie tu jest tak samo.

Mysle, ze ta listwa jest zle zaprojektowana bo przerywa tylko jeden
"drut" a powinna faze i zero i wtedy nie byloby problemu.

--
ThinkXtra

Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
Quoted text here. Click to load it

Ciesz się, że Cię nie zabiło. Jak ucinasz kabel od lampki to też wyłączasz tylko
wyłącznikiem bez wyjmowania wtyczki?
Najprawdopodobniej takie urządzenie odłacza jeden z przewodów - tak jak wiele
sterowników. Podłącz odwrotnie zasilanie jak się da i  na porzyszłość nie rób
takich kombinacji.
--
Pozdr
EM


Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie

Quoted text here. Click to load it


Dla mnie oczywistym bylo ze odcina oba przewody .... tak oiczywiste jak to
ze z czerwonego kurka leci ciepla a z niebieskiego zimna


Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
Hello gsm,



Quoted text here. Click to load it

Mechaniczny wyłącznik ma odcinać oba przewody. Programowy? Nie sądzę,
żeby jakakolwiek norma to przewidziała i zapewne dlatego odcina jeden
przewód.

Sam pomysł cięcia czegokolwiek pod napięciem, w sposób mogący powodować
zwarcie, jest dziki.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
On Wed, 7 Sep 2011 11:17:01 +0200, RoMan Mandziejewicz


Quoted text here. Click to load it

no pewnie, mechaniczny wylacznik np. w lampce nocnej odcina 2
przewody!!! Jeszcze takiej lapmi z takim wylacznikiem nie widzielem.

Listwy IT moze tak, ale inne????

Wg mnie normy powinny byc, bo za duzo jest wlasnego zwyczaju.

elektryk 1: wykona instalacje i da faze z lewej strony (taki jest jego
zwyczaj.

elektry 2: przyjdzie za 5 lat i bedzie cos dorabial i da faze z prawej
strony.....

No i teraz te 2 gniazda beda obok siebie i zasilimy z jednego
komputera a z drugiego drukarke (centronics). Jak urzadzenia dzialaja
sprawnie jest niby ok. Ale jak cos sie wydarzy, odplynie zero.... To
juz nie wiadomo co moze sie zdarzyc....Za duzo niepewnosci.

A jeszcze na to sie naloza chinskie kable przylaczeniowe, jeden
odwraca faze a drugi nie!!! Loteria.


--
ThinkXtra

Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
Hello Adresss,


Quoted text here. Click to load it

Mało widziałeś. Nie dalej jak tydzień temu montowałem włączniki na
przewód. Dwubiegunowe - innych już nie ma.

Quoted text here. Click to load it

A jakie ma znaczenie położenie N i L?

Quoted text here. Click to load it

Dopóki jest poprawnie podłączone PE, to nie widzę powodu do niepokoju.
A współczesnych instalacji bez PE nie wolno robić.

Quoted text here. Click to load it

A kogo to obchodzi? Ważne jest PE a nie faza.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
W dniu 2011-09-10 00:32 snipped-for-privacy@poczta.pl napisał(a):

Quoted text here. Click to load it

Komputerowi to jest w 100% wszystko jedno, w którym kabelku dostanie
fazę, a w którym zero. Rzuć okiem na schemat zasilacza ATX - na wejściu
są filtry i mostek Graetza. Ważne dla bezpieczeństwa aby PE było
uziemione i już.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net /

We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
Quoted text here. Click to load it


Gdyby nawet - do takich prac powinno się odłączyć napięcie w sposób
_widoczny_ czyli w praktyce wyciągasz wtyczkę ewentualnie wykręcasz
bezpieczniki.

Mirek.


Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
Quoted text here. Click to load it

No to teraz się naucz, że to nie jest oczywiste i np. moim zdaniem
bardziej prawdopodobne jest, że odcina tylko jeden przewód . Bo mogłeś
tą swoją pewność przepłacić życiem... Tym bardziej, że z tego co widzę,
to miałeś tam gniazdka i mogłeś po prostu wyjąć wtyczkę, a nie wyłączać
linię... I dodatkowo - żadnego sprawdzenia... a jakbyś kliknął nie to co
trzeba?? ;)...
Swoją drogą, poszedł bezpiecznik czy różnicówka??

--
--
  Pozdrawiam
  Konop

Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie


Quoted text here. Click to load it

Stawiam na roznicowke, bo niby skad mialoby sie zrobic zwarcie?
A jesli roznicowka, to widocznie dobra, skoro wylaczyla a delikwent nawet
nie poczul, ze go cos "tyrplo" :)

Pozdrawiam
SDD


Re: listwa sieciowa ip - dziwne zachowanie
W dniu 2011-09-07 22:02, SDD pisze:
Quoted text here. Click to load it

Jeśli miał tam jeszcze PE, to mógł zrobić zwarcie między L a PE... ale w
sumie równie dobrze mógł zewrzeć N i PE ;)...

--
  Pozdrawiam
  Konop

Site Timeline