linux pda domowej roboty

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Polish to

Threaded View
Uzywam sobie pda opartego na armie napedzanego linuxem. Urzadzonko stare ale
dosyc wypasne jak na czas kiedy zostalo wypuszczone.
Wygodne i elastyczne.

No ale sie zestarzalo i szukam zastepnika. Co prawda conieco znalazlem ale
zastanawiam sie czy:

W domowym zaciszu, korzystajac z gotowych modulow lub schematow bylbym w stanie
zbudowac sobie w dzisiejszych czasach urzadzenie w ktorym mial bym to co sobie
wymarzylem?

Dodatkowy disclaimer:
Takie zbudowane urzadzenie nie musi koniecznie byc malutkie, nie musi ladnie
wygladac.
Ale musialo by zawierac:
-rdzen ARM z duza iloscia pamieci ram (sram, dram)- 512MB minimum. Idealnie 2GB
-wbudowane minimum dwa sloty usb, idealnie 4 szt.
-wsparcie dla ekranu lcd (800x600 5' minimum, optymalnie 1024x768 5-6cali)
-storage na system w postaci karty sd lub cf ale relatywnie szybkiej.
-dodatkowy czytnik kart (od biedy moze byc taki z allegro podpiety przez usb)
-klawiaturka qwerty
-touchscreen (ale nie koniecznie)
-wsparcie dla jakiegos trackpada czy innego trackpointa.
-BT (moze byc jak czytnik kart podpiete pod usb)
-wifi mi nie potrzebne ale dla ogolnosci tez by mozna bylo je wsadzic w
specyfikacje (tez moze wisiec na usb)
-GPS (jak w przypadku WiFi)
-A i fajnie jakby eternet mial :) (ale to tez by sie dalo na usb powiesic)
-No i na koniec zasilanie w postaci jakiegos standardowego akumulatora z komorki
lub zestawu akumulatorkow.

I na to wszystko kompatybilne bez grzebania sterowniki linuxowe. Wymagane bylo
by aby bylo wsparcie dla akceleracji sprzetowej video ktory zawiera rdzen armowy.

O co mi chodzi:
Zalozmy ze mam te 2kzl, duzo czasu, niewiele wiedzy (na poziomie laczenia
modulow, trawienia plytek, robienia projektow plytek (z podstawowa wiedza, bez
wiedzy na temat wysokich czestotliwosci). Czy takie urzadzenie bylo by trudno
zbudowac?

Sledzilem troche rozwoj openmoko i freerunnera i widzialem ze tak naprawde
wywalili sie na malej ilosci pamieci i kiepskim podzieleniu roboty i zasilania z
modulu gsm i reszty procesora.

Jak sadzicie dalo by sie takiego frankensztajna zbudowac? Ile by kosztowal?
Jak macie namiary na takie moduly to tez nie pogardze. Co prawda nie sadze zeby
sie mi udalo takiego cosia zbudowac ale moze przynajmniej zbadam sytuację...

Dobra rozmazylem sie.
Ostatnio mi znajomy pokazal takie niemieckie moduly z armem, usb, ethernetem i
ekranami lcd za jakies znośne pieniadze (300EUR czy cos). Dlatego dopytuję jak
wyglada sprawa na powiedzmy poziomie poszczegolnych pod modulow.
Sprawil bym sobie taki modul z prockiem ARM i lcd, Do tego podpial kupe koncowek
USB, kupil na allegro czytniczek milion in 1 na usb, tak samo BT, WiFi, eth na
usb byle pamieci bylo w bród...

--
Lukasz Sczygiel

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Re: linux pda domowej roboty
@ dni temu z ciekawosci przegladalem chinskich kopistow w poszukiwaniu
iPADA i okazalo sie ze sa modele do wyboru do koloru i nawet lepsiejsze
w cenie nizszej niz 300EUR wiec poo co grzebac w smietniku ?

Re: linux pda domowej roboty
W dniu 2010-03-17 16:22, Lukasz Sczygiel pisze:

Quoted text here. Click to load it
[...]

Nie ma szans.
Współczesne szybkie ARMy (tak powiedzmy min. 500MHz) są praktycznie
zawsze w obudowie BGA. Do zabawy można sobie kupić np. za $150 płytkę
BeagleBoard: http://beagleboard.org /

Do tego dorzucasz jakiś ulubiony wyświetlacz i już (a może być nawet
monitor na DVI lub HDMI). Ale to i tak nie będzie zbyt skutecznie udawać
palmtopa - po zainstalowaniu Androida lub Linuxa jednak przekształci się
w bardzo fajną maszynkę stacjonarną.

Quoted text here. Click to load it

Kup 5" MIDa i klawiaturę na BlueTooth. Konstruowanie zostaw innym.
O, np. Archos 7 za 150 Euro:
http://www.archos.com/products/ht/index.html?country=pl&lang=en


--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net /

We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: linux pda domowej roboty
Quoted text here. Click to load it
stanie
Quoted text here. Click to load it
sobie
Quoted text here. Click to load it
Wiem, widzialem. Moj pomysl to raczej pojedyncze moduly (CPU + RAM, usb, lcd)
popodpinane razem. Problemem tego co jest dostepne dzis to mala ilosc pamieci.
Zazwyczaj urzadzenia z arm-owymi rdzeniami na których mogl by pracowac "duzy"
linux maja 64-512mb ram. O ile 512 jest juz calkiem dobra iloscia to mniejsza
pamiec to okropny bol gdy chcemy pracowac w duzych aplikacjach. Przydalo by sie
te 2GB...

Quoted text here. Click to load it
Z tym sie zgodze ale to nadal gotowa plytka, ktora ani nie jest mobilna (w
instrukcji strasza ze nie wolno nic podpinac online), ani nie ma duzej ilosci
pamieci.

Quoted text here. Click to load it
bez
Quoted text here. Click to load it
No wlasnie, nadepnalem na archosa podczas szukania nastepcy dla zaurusa.
Najpierw myslalem ze to amerykanskie, potem jak sie kaplem ze nie ma na to
alternetywnych dystrybucji to se pomyslalem ze tylko francuzi moga taki babol
zrobic :)

Czy rzeczywiscie na archosa nie mozna wsadzic debiana i korzystac w pelni z jego
sprzetu?

Rynek urzadzen przenosnych dosyc dobrze przetrzepalem. Archos, n900, wszelkiej
masci freerunnery, tansze uzywane umpc maja moze niewielkie ale znaczace wady.
Najczesciej mala ilosc pamieci i jeden gora dwa zlacza usb i jakis brak (BT,
karty, gps) po dolozeniu brakujacego ficzera mozna podpiac klawire i juz zlacza
dla myszy brak. Mozna nosic hub usb ale to powoduje platanine kabelkow. No i
zazwyczaj mala ilosc pamieci powoduje ze nie mozna uzywac duzych aplikacji. Np.
gnumeric-a czy abiword-a. Uruchomic sie daje, ale podzialac w nich juz jest
trudno.

Ale nic to, przyjmuje ze narazie zbyt trudno bylo by zmontowac "kanapke" modulow
wg moich marzen.

--
Lukasz Sczygiel

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Re: linux pda domowej roboty
Adam Dybkowski pisze:

Quoted text here. Click to load it

Ja przed zakupem archosa, dobrze przeszukałbym internet i poczytał
opinie ludzi. Mam ichnią MP4 (model chyba 705, czy jakoś tak). Pomimo,
że jest to oparte na linuksie, to dokumentacji i źródeł brak. Nowe
wersje firmware'u, poprawiają przede wszystkim te luki, które pozwalały
na wgranie innego systemu bez grzebania w obudowie. Za każdą dodatkową
duperelę trzeba płacić (np. za przeglądarkę, dodatkowe kodeki, radio
internetowe itp.).

Site Timeline