Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów - Page 2

Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów

Owszem nie widziałem i sam to wcześniej napisałe ale:
Napisałem o zakłóconej pracy rozrusznika ogólnie. Może być nawet wywołane
porażeniem prądem. A tu przypadki są jak najbardziej śmiertelne.
Druga sprawa. Myślę że osoby z rozrusznikiem czym prędzej wyprowadzają się w
bezpieczniejsze ich mniemaniu miejsca a jezeli zdarzy im się to w okolicach
WN starają się być najkrócej. Pytanie: Czy mając rozrusznik zaryzykował byś
i mieszkał nadal albo tańczył pod WN? Jestes taki gieroj?
Więc jeżeli ich tam pod liniami WN to można przyjąć że wypadków także nie
ma. To tak mniej więcej jak to że żaden normalny człowiek nie wchodzi na
słupa WN albo nie sika z wiaduktu na trakcję kolejową.

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów

"Gieroj", hehe, dobre - a pisales, ze braklo w Twoim cyrku klauna.

Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów

Nie no. Pytanie było proste. Nic śmiesznego.
Jesteś w poczekalni do lekarza w przychodni kardiochirurgicznej bo czeka cię
ta przyjemność.
Rozmawiasz ze strachu i własnej ciekawości zarazem z innymi pacjeniatmi
którzy już to mają.
Jutro dajmy na to wstawiają ci rozrusznik. Lekarz wręcza plik ulotek i sam
też poucza.
Nie rób tego nie używaj tamtego nie mieszkaj tu i tam.
Co zrobisz?

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi�cia obok dom�w
wywo�ane
wyprowadzajďż˝ siďż˝ w
zaryzykowaďż˝ byďż˝
tak�e nie
na

Bo widzisz, powtarzasz zaslyszane gdzies glupoty. Jak juz sie na jakis
temat wypowiadasz to warto cos o tym wiedziec.
Zaklocenie dotyczy nie rozrusznika, ale elektrody wyczuwajacej wlasny
rytm pacjenta. Zeby to nastapilo na elektrodzie musi sie wyindukowac
napiecie rzedu 2-3mV. Wtedy rozrusznik moze to blednie zinterpretowac
jako pobudzenie dodatkowe i nie wyzwolic komory. Problemem by to bylo
gdyby takiego czowieka umiescic w polu, ktore ciagle sieje takimi
zakloceniami. Z pewnoscia linia WN takich zaklocen nie stworzy. Zreszta
nawet jesli by zablokowac rozrusznik to spora czesc osob i tak bedzie
egzystowac na rytmie wlasnym i zadna tragedia sie nie wydarzy.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Tak się składa że akurat wiem.
To są ogólnie zalecenia lekarzy a nie widzimisie pacjentów.

Elektroda to tylko kawałek drutu. W rozruszniku impuls z niej jest
wielokrotnie wzmacniany.
Jeżeli ilość skurczy nie spada poniżej pewnej zaprogramowanej dla każdego
pacjenia indywidualnie wartości
rozrusznika nie podaje żadnych impulsów wzbudzających aby nie zżerał
niepotrzebnie baterii.
W przypadku rozruszników dla pacjentów np. z blokiem III stopnia są to
rozruszniki z dwoma elektrodami.

Jaką masz pewność że nic z linią się nie stanie?
Nie spadnie podczas wichury albo wyładowanie atmosferyczne nie przywali tuż
obok w słupa
Człowiek zdrowy przeżyje a z rozrusznikiem?  Nikt nie chce ryzykować ani
pacjent ani lekarze.
Rozumiesz?

Część. Nieźle brzmi.

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w
ka�dego

Widzisz, pisalem ci, zebys sie nie wypowiadal na tematy o ktorych nie
masz pojecia. Jak ktos ma blok III stopnia to ma zwykle tryb stymulacji
VVI i go te zaklocenia ani ziebia ani grzeja. Nawet jesli ma ustawione
sense na przedsionki to i tak przy braku sygnalu z komory, komora jest
pobudzana. Te typy sa bezpieczne nawet przy wykonywaniu NMR, gdzie pola
sa zdecydowanie wieksze niz w kazdej typowej sytuacji z zycia codziennego.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Ładnych parę lat temu byłem z bliską mi osobą przy rozmowie z
kardiochirurgiem.
Wyjaśnił za i przeciw oraz jaki należy prowadzić styl życia.
Uważam że lekarz z odpowiedzialności za bezpieczeństwo pacjenta miał
obowiązek tak mówić.
Był to Pan Religa. Wiem że już nie żyje.
W uzyskanych informacjach i ulotkach nie ma ani słowa o wyjątkach o których
wspomniałeś.
Pacjent woli jednak słuchać lekarza światowej sławy niż ciebie zadufany
człowiekczu.

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w
kt�rych
zadufany

Widzisz, jestes przykladem sytuacji w ktorej wiedza jest zastepowana
emocjami, maskowanymi wlasnymi kompleksami, ktore powoduja, ze nie
potrafisz sie przyznac do bledow. Popracuj nad tym.
Marek juz ci wyjasnial skad sa ostrzezenia w ulotkach.
BTW, jakkolwiek pan Religa byl swietnym kardiochirurgiem to akurat
wszepianiem rozrusznikow zajmuja sie kardiolodzy. Ot taka roznica jak
np. miedzy fizyka a metafizyka.
I pochwal sie skad masz ta wiedze, bo ja moge ci powidziec, ze mam
specjalizacje z interny i troche sie na tym znam. Wiec chetnie poznam
twoje kwalifikacje.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w
Hello T.M.F.,

To teraz masz całkiem przerąbane, bo ja jako stary hipochondryk teraz
Ci nie dam spokoju ;)

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

"poradzilbym Panu, zeby sie pan poradzil u lekarza" :-)

J.

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Nie mam twojej wiedzy w tym temacie. PatrzC4%99 na to jako osoba =
majC4%85ca kontakt na codzien z kimC5%9B komu lekarze od lat 15 =
chcC4%85
wstawiC4%87 rozrusznik.  ByC5%82a okazja spotkania siC4%99 z Panem =
ReligC4%85 jakies 11 lat temu.
Jeszcze wtedy akurat dotyczyC5%82a nie tyle samego rozrusznika co =
schorzenia jakim jest blok III stopnia komplikujC4%85cy sprawC4%99
przeprowadzenia operacji stanu kolanowego. SkoC5%84czyC5%82o siC4%99 =
wtedy na wsuniC4%99ciu przez tC4%99tnicC4%99 szyjnC4%85 elektrody do =
komory serca a stymulator
na rzepie przyczepiony do nadgarstka. OczywiC5%9Bcie po operacji =
stymulator usuniC4%99to.20%
ByC5%82a okazja spotkaC4%87 siC4%99 wtedy z Panem ReligC4%85 =
wiC4%99c trudno by nie byC5%82o z tego skorzystaC4%87. Sam =
wskazywaC5%82 na koniecznoC5%9BC4%87 staC5%82ego rozrusznika20%
ale tez mC3%B3wiC5%82 jakie sC4%85 za i przeciw. Osoba ta do nia =
dzisiejszego radzi sobie bez rozrusznika. Jest aktywna zawodowo.
Lekarze dziwiC4%85 siC4%99 jak to moC5%BCliwe C5%BCe majC4%85c blok =
przewodzenia przedsionkowo E2%8093% komorowego nie nie ma napadC3%B3w =
i omdleC5%84.
W tamtym roku w Krakowie na Narutowicza byC5%82o kolejne spotkanie w =
celu stwierdzenia czy czas juC5%BC nadszedC5%82.
Na szczC4%99C5%9Bcie wiC4%99kszoC5%9BC4%87 lekarzy byC5%82a =
jeszcze za odsuniC4%99ciem tej chwili, gC5%82C3%B3wnie ze =
wzglC4%99du na mC5%82ody wiek oraz fakt C5%BCe nie
zanotowano napadC3%B3w.
Nie znam siC4%99 na konstrukcji i budowie rozrusznika tak jak ty, ale =
wiem C5%BCe lekarze wiedzC4%85 co mC3%B3wiC4%85.20%
Nikt nie bC4%99dzie ryzykowaC5%82.

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

To też twoja specjalizacja?

Mylisz się. Dawniej było to zarezerwowane dla kardiochururgów.
Od niedawna zaczęli się tym zajmować także i kardiolodzy ale nie tylko.

A co do VVI to pamiętam że był zalecany VVD z uwagi na pewne okoliczności.
Ale nie będę tu wypisywał historii choroby.

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Miało być VDD

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

A nie mialo byc klakier?

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Nie liczy sie. Zapomniales wyzwac od klakierow.

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Jak nie ma migotania przedsionkow to ta opcja bywa rozsadniejsza. Ale to
niczego nie zmienia. Od lat rozruszniki potrafia analizowac zapis z
elektrod, byle zaklocenie nic nie zrobi, bo musialoby nasladowac fale
pobudzenia, co ze wzgledu na ksztal nie jest latwe, a i amplituda rzedu
dziesiatek mV nie jest mala. Juz zupelnie pomijam ew. elektrody
bipolarne, gdzie na dystansie milimetra musialbys zakloceniem wytworzyc
amplitude rzedu tych dziesiatek mV, czyli musialbys byc w polu o
gigantycznym natezeniu.
Nawet jednak w tak ekstremalnym przypadku, rozrusznik nie mogac wyczuc
rytmu wlasnego pacjenta przejdzie w tryb VOO z zaprogramowana podstawowa
czestoscia.
Zreszta, gdyby to bylo takie wrazliwe urzadzenie to masowo ludzie by
mieli z tym klopot - w koncu w ciagu dziesiatek lat stosowania
wszczepiono to milionom ludzi.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Wiesz pacjent i rodzina stara się poznać często dokładniej swoją chorobę a
nie tylko słuchać wyjaśnień lekarzy.
Często szuka się i kupuje literaturę, szpera w internecie. Chce się coś
wiedzieć.
Pamiętam że gdzies wyczytałem że w VVI potencjały mięśni układu kostnego
mogą spowodować że stymulator nie wygeneruje impulsów.
Czy te fałszywe potencjały są podobne do tych od serca?

Ale nadal myślę że jednak ludzie słuchając lekarza wyprowadzą się gdzie
indziej co napewno spowoduje niższe prawdopodobieństwo występowania
ewentualnych kłopotów. Nikt z rozrusznikiem nie będzie chyba tak odważny i
nie posłucha doktorów.
Zobacz na moją pierwszą wypowiedź. Też o tym napisałem też tak uważam,
jednak ja problem przesunąłem w inną stronę.
W którymś informatorze austriackim było to nawet dość dramatycznie
przedstawione że osoba z rozrusznikiem podczas burzy musi za wszelką cenę
znaleźć bezpieczne ukrycie z dala od linii napowietrznych. Napewno nie
chodzi już wogóle jaka to linia równie dobrze może być
nawet stojący słup oświetlenia ulicznego albo masz flagowy.
O to mi bardziej chodzi. O wyładowania atmosferyczne i o napięcie krokowe w
przypadku doziemienia lini wysokiego napięcia.
Człowiek zdrowy ma raczej większe szanse przeżycia niż z rozrusznikiem.
Nieprawda?

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w
kostnego

Raczej odwrotnie, przy przebiciu elektrody moze dojsc do stymulacji
miesni - glownie piersiowego. Potencjal miesni moze zaklocac elektrode
tylko wtedy kiedy ma kiepski kontakt z myokardium. Dodatkowo rozruszniki
maja uklady eliminujace takie interferencje. Oczywiscie wszystko zalezy
od tego jak zalozono elektrode i jak zaprogramowano rozrusznik - na jaka
czulosc, metode detekcji itd.

Tak, niech wejdzie do klatki Faradaya ;P

Zanim napiecie krokowe ubije rozrusznik to czlowiek juz bedzie stekiem
well done.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Chyba mam to gdzieś jeszcze na na drugim kompie na dole. Jak znajdę jutro to
ci zacytuję.
O jakim przebicu piszesz? Izolacji elektrody poza sercem :) wrrr czy też
przebiciu jamy serca -  też wrrr.
Gdyby chodziło o przebicie izolacji to co? Człowiek zaczyna się ruszać jak
robokop?

No to powiedz mi dlaczego tak straszą?

Może na stojąco tak ale gdyby poszłe przez lewą rękę a prawą nogę?
Były przypadek gdy gościu przeżył pomimo że z góry na dół przez całe ciało
miał zwęglony kanał przelotowy.

Troche nie na temat. Przedwczoraj mówili w wiadomościach że ostatnie badania
pod nadzorem WHO jasno dowodzą że telefon komórkowy
jednak jest przyczyną częstrzego występowania nowotworów.

Marek

Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w

Tak tez moze sie zdarzyc, ale to inny temat.

jak

Uszkodzenie izolacji (elektroda przy ruchach sie wygina i moze sie
zlamac) lub przebicie w miejscu wkrecenia elektrody do rozrusznika.
Efektem jest stymulacja miesnia szkieletowego. Nic wielkiego sie nie
dzieje, po prostu miesien sie nieznacznie kurczy w takt stymulacji. A
nie dzieje sie nic wielkiego, bo w przeciwienstwie do myokardium, fala
pobudzenia w miesniu poprzecznie prazkowanym nie rozprzestrzenia sie
swobodnie na inne komorki.

Nie wiem czemu akurat z burza. To troche bez sensu, bo burza raczej
czesto nas zaskakuje wiec trudno sobie raczej szukac schronu. Na to
gdzie uderzy piorun tez wplywu wielkiego nie mamy. Ale ogolnie chodzi o
minimalizacje ryzyka, no i zadna firma nie napisze, ze nasz rozrusznik
jest ok, tylko beda dmuchac na zimne. Chodzi o roszczenia pacjentow.

http://idom.sourceforge.net/