Linia telefoniczna - urzadzenie - problem !!!

Serwisuje sterowniki do pewnych urzadzen przemyslowych. Sterowniki te podlaczone sa do lini telefonicznej poprzez modem analogowy. Za pomoca specjalnego programu mozna dokonywac zmian zadanych itp w samych urzadzeniach zdalnie poprzez ta linie i modem. Niestety sterowniki te maja pewna wade - wieszaja sie. Jedynym rozwiazaniem wtedy jest zdjecie i podniesienie napiecia dla sterownika. Wszystko byloby w porzadku gdyby te urzadzenia byly w jednym budynku. Zawsze mozna by podejsc i zrobic reset. Niestety te urzadzenia sa zamontowane na obszarze kilkuset km2 i jezdzenie po obiektach tylko w celu dokonania resetu jest malo ekonomiczne. Tu jest moje pytanie:

  1. Czy istnieja gotowe jak najprostszze (najtansze) urzadzenia/akcesoria ktore moglbym podlaczyc pomiedzy linie telefoniczna a modem tak aby wywolywac restart sterownika?? Restart moglby byc dokonywany na zadanie lub nawet po kazdorazowym zakonczeniu polaczenia.
  2. Moze ktos ma jakis pomysl jak takowe urzadzenie wykonac w najprostszy sposob??

I jezeli na powyzsze pytania odpowiedz brzmi tylko NIE to:

  1. Moze ktos podjalby sie wykonania takowego urzadzenia (ilosc midzy
20-100)?? Ile cos takiego by kosztowalo??

Z gory dziekuje Pozdrawiam

5hinka
Reply to
5hinka

Użytkownik VSS napisał:

[...]

a w jaki sposob mozna na biper wyslac "smsa" ? z tego co wiadomo to jedynie mozna na pager. mam racje ?

R,

Reply to
328.28.00

Pomysl dobry ale niestety te sterowniki wstaja po resecie dobre kilkanacie jesli nie nawet kilkadziesiat sekund :-(((

To układ który wykona reset po 15 (strzelam) dzwonkach. Jeżeli modem "żyje" to odbierze i nie nastąpi reset. Jeżeli wisi to po 15 dzwonkach zostanie zresetowany. Następne dzwonienie już pójdzie dobrze.

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Są dwie możliwości: Jedna: ładować sygnałem dzwonienia kondensator, będzie trochę zabawy z dobieraniem elementów. Lub: sygnałem dzwonienia wyzwalać przerzutnik monostabilny i liczyć impulsy.

Pierwszy układ składałby się z kilku elementów biernych i jednego dwóch tranzystorów. Drugi: dwa układy serii 4000 i jeden tranzystor. Oczywiście obwód wejściowy typowy dla zasilania dzwonka (kondensator i coś tam jeszcze)

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Cześć. Ciekaw jestem jakiej firmy są te sterowniki, że trzeba je resetować. W pale mi się to nie mieści, a różne rzeczy widziałem.

Reply to
Krenauer

Gdzie jest stronka z tymi kitami?? A moze kolega ma schemacik?? :-)))

Reply to
5hinka