Linia głośnikowa 100V - Page 3

Re: Linia głośnikowa 100V

Temat rzeka, ale tego się tak naprawdę nie przestrzega - projektując
można tak kombinować, ale w praktyce trzeba dołożyć jeszcze dwa
głośniki, bo gdzieś jest za cicho to się dokłada. I nie "uwali" od razu
wzmacniacza, bo po pierwsze nie "gramy" zwykle na "full", po drugie
dobry wzmacniacz sobie krzywdy nie zrobi. Poza tym głośność czasem i tak
trzeba regulować odczepami albo i opornikami, bo równo musi być a
głośniki choćby nie wiem jak wyliczył to i tak wybór jest zwykle
ograniczony. No i znajomość praw akustyki: słyszałem anegdotkę, że aw
pewnej parafii kilka razy przenoszono głośnik z kuchni na plebanii do
kościoła "bo panie tamten słychać bardzo dobrze a w kościele tak cicho" ;)

Mirek.

Re: Linia głośnikowa 100V
UBF%ytkownik Mirek napisaB3%:
, BF%e aw

DokB3%adnie. Moim rekordem byB3%o obciB1%BFenie wzmacniacza nominalnie20%
czteroomowego obliczeniowB1% impedancjB1% 1.33 Ohm - klient BF%B1da, kli=
ent20%
pB3%aci - klient nasz pan...

DziaB3%aB3%o. GoB6%E6 ponoE6% byB3% melomanem - jeden z gB3%oB6%nikF3%w =
w sraczu mu20%
montowaB3%em (o natrysku nie wspominajB1%c). ZnieksztaB3%cenia nieliniowe=
20%
przeciB1%BFonego wzmacniacza melomanowi jakoB6% nie przeszkadzaB3%y...

Ale pB3%acili dobrze - to co miaB3%em siEA% zastanawiaE6%?

--20%
Darek

Re: Linia głośnikowa 100V
Niektórzy lubują się w zniekształceniach specjalnie generowanych na
lampie, ale podłączają kierunkowymi przewodami z miedzi beztlenowej. ;)

Re: Linia głośnikowa 100V
Dokładnie. Moim rekordem było obciążenie wzmacniacza nominalnie
czteroomowego obliczeniową impedancją 1.33 Ohm - klient żąda, klient
płaci - klient nasz pan...

Nie jest łatwo udowodnić/obliczyć jaką impedancję wyjściową ma wzmacniacz
niskoomowy. A często spotykane są dwuomowe.
Kiedyś gdy robiłem wzmacniacze, jako obciążenie stosowałem kawałek drutu z
żelazka zanurzony w wodzie. Wzmacniacze, szczególnie na dyskretnych dobrze
znoszą przeciążenia. Fajnie gotowało się wodę na kawałku muzyczki :-)

--
Desoft

Re: Linia głośnikowa 100V

Ha, Darek, widzisz to nie do końca głupoty są. Ja wiem że ma być o
instalacjach napięciowych, ale...
Ale w typowym przypadku grajka domowego z grubsza pasuje. Kłopot tylko w
określeniu mocy głośnika.
Na pewno nie powinniśmy mówić o mocy kolumny - wiadomo. Skupiamy się
więc na niskotonowym? W końcu ponad 80% statystycznie go grzeje... a tu
niespodzianka, mamy przykładowo 100W głośniczek pracujący w
bass-refleksie i akurat nasza ulubiona scena walącego się wiaduktu
wychodzi poniżej jego strojenia. Skubanemu z tych 100W mogło zostać
dosłownie kilkanaście w takim paśmie - i co, _mamy w beret_ :)

Miłego, Darku.
Pzd. Irek.N.

Re: Linia głośnikowa 100V
UBF%ytkownik Irek N. napisaB3%:

GB3%upotB1% nie byB3%o stwierdzenie BF%e w instalacji domowej obowiB1%zuj=
B1% zasady20%
takie jak czB3%owiek podaB3% - wyraBC%nie to napisaB3%em. GB3%upotB1% byB3%
o20%
startowanie z zasadami instalacji krF3%tkiej - domowej czy estradowej20%
przeciw zasadom obowiB1%zujB1%cym w instalacjach rozlegB3%ych. DzidziuB6%
 coB6%20
tam w domu obejrzaB3%, dwie ulotki przeczytaB3% i prF3%buje wielkiego spe=
ca20%
rBF%nB1%E6  - a o rzeczywistych instalacjach rozgB3%oszeniowych wie niew=
iele...

--20%
Darek

Re: Linia głośnikowa 100V

Taaa....., jak masz agregat prądotwórczy 1kVA to podłączasz 200 żarówek po
100W żeby ich i agregatu nie spalić... :-)

Popatrz elektrownia ma 100MW i mojej żarówki 100W nie spaliła... cuda...

--
Desoft

Re: Linia głośnikowa 100V
Hello Desoft,

Siakaś mała ta elektrownia ;)

Re: Linia głośnikowa 100V

MoBF%e elektrociepB3%ownia w B6%redniej wielkoB6%ci mieB6%cie :)

--20%

Re: Linia głośnikowa 100V

Może elektrociepłownia w średniej wielkości mieście :)

Eeeeee, to moja prywatna w ogródku :-))))))

--
Desoft

Re: Linia głośnikowa 100V
Hello Mario,

Możliwe. W pobliżu miejsca gdzie mieszkam ma ponoć powstać
elektrociepłownia o mocy (elektrycznej) 0.4MW - ma spalać gazy z
wysypiska. Ekonomia trochę kuleje ale niech lepiej spala te gazy niż
ma mnie zasmradzać :(

Re: Linia głośnikowa 100V

Hmm.. wczoraj widziałem maszynę 8MW - elektrociepłownia w średniej
wielkośći mieście + zakład przemysłowy... większa raczej nie ma sensu,
bo nie ma tyle odbioru ciepła.
Solina ma ZTCP 200MW.

Mirek.

Re: Linia głośnikowa 100V

U mojego szynkdawcy stoi na podwórku mała elektrociepłownia o mocy 3.5MW
elektrycznej i 4MW cieplnej (woda) plus 2.4t pary/h. W sumie 3 zestawy
silnik+prądnica. Nominalnie pracuje na gaz ziemny w sieci zespolonej. W
przypadku awarii sieci jest automagicznie przestawiana na olej opałowy i
odsprzęgana od sieci europejskiej. Jest wtedy siecią zasilania awaryjnego
wg. DIN VDE 0107. Elektrownię postawili, jak mieliśmy blackout w dzielnicy,
jeden generator awaryjny był w naprawie, a drugi rozleciał się w pizdu
właśnie w trakcie blackoutu. Co prawda sale operacyjne miały jeszcze
niezależne zasilanie awaryjne, ale windy i niestety oświetlenie klatek
schodowych i korytarzy poszło się kochać i była chryja, jak sobie ktoś nogę
złamał.

Waldek

Re: Linia głośnikowa 100V

Mnie by wystarczyła nawet dużo mniejsza.

Remek

Re: Linia głośnikowa 100V

po

Głośnik to nie żarówka i inaczej trzeba na to patrzeć. A najlepiej zapoznać
się z zagadnieniem miast "wymądrzać" się niezbyt mądrze.

Remek

Re: Linia głośnikowa 100V

wzmacniacza.
Jakieś istotne różnice ?

Uwaga jak najbardziej słuszna.
Zastosowałeś się do niej ?
P.G.

Re: Linia głośnikowa 100V

Oczywiście. Na pracujący głośnik o mocy 500W można patrzeć choćby przez
godzinę. I nic. A z żarówką o tej samej mocy lepiej tego nie robić.

Re: Linia głośnikowa 100V

Ale za to można słuchać żarówki, czego lepiej nie robić głośnikiem
takiej mocy. ;)

Re: Linia głośnikowa 100V

Chciałem podobnie napisać, ale postanowiłem nie udawać, że nie rozumiem w
jakim sensie użyte jest słowo "patrzeć".
P.G.

Site Timeline