Linia cylindryczno p?aska

Witam! Mam do zaprojektowania linię cylindryczno płaską dla 4GHz i szukam literatury, jednak ciężko ją dostać. Informacji w Internecie też jest mało ;/ Ma ktoś jakieś książki p. S. Rosłoniec ? Chodzi mi konkretnie o te działy z tej linii.

Pozdrawiam

Reply to
Grandalf

Użytkownik Grandalf napisał:

Dziś już ciut za późno - ale gdzieś w papierach mam nawet notatki z wykładów Rosłońca. Jego księgę (a raczej książeczkę - cienkie toto ale treściwe) też mam. Gość miał zawsze zacięcie do wydłubywania najdzikszych modeli prowadnic. Jak znajdę to dam znać.

Inna sprawa że w modzie TEM linia cylindryczno - płaska nie zależy od częstotliwości - te 4GHz stanowią jedynie ograniczenie maksymalnych wymiarów linii (bo jak za duże przekroje to na 4GHz mogą zacząć się pojawiać inne mody prowadnicy...)

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" snipped-for-privacy@ladzk.pol.pl> napisał w wiadomości news:hjqmdf$ekf$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Ja jeszcze miałem przyjemność z prof. Litwinem. To dopiero była jazda bez trzymanki. Po 15-minutach słuchania, jak rozwiązywał w pamięci równania różniczkowe, najtwardsi odpadali. pozdrawiam, Andrzej

Reply to
Andrzej

Użytkownik Andrzej napisał:

prof. Litwina nie dane mi było poznać - jak studiowałem to już jedno z audytoriów nosiło jego imię... Za moich czasów jazda bez trzymanki to była algebra u "grabarza" - czyli dr. Grabowskiego. Na początku uprzedził że wszystkie dowody przeprowadzone na zajęciach będą wymagane na egzaminie - oczywiście nie wszystkie trzeba będzie przeprowadzać ale każdego z nich można się spodziewać... po czym zaczęły się zajęcia - i teksty typu" twierdzenie, dowód z twierdzenia... i twierdzenia trywialny, twierdzenie, dowód z twierdzenia ... i twierdzenia nie wprost". To były przeprowadzone na zajęciach dowody. Czasem był bardziej szczegółowy - laplasowskie rozwinięcie wyznacznika dowiódł w pełni i po kolei - specjalnie na zegarek patrzyłem, dwadzieścia dwie sekundy mu to zajęło!

Ech, kto nie był pacjentem oddziału otwartego szpitala przy Nowowiejskiej ten chyba nie zrozumie.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" snipped-for-privacy@ladzk.pol.pl> napisał w wiadomości news:hjt838$a0n$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl... Użytkownik Andrzej napisał:

Był to jedyny profesor, na którego pogrzeb poszedł bez zachęcania chyba cały wydział.

Profesor: No co, nic pan nie wie? Student: No, coś mi świta..

- Proszę indeks - dwója (Prof. Świt)

Reply to
Andrzej

Użytkownik Andrzej napisał:

Czytam Świta i nic mi nie świta...

Na wykładach anegdotki opowiadał, pieprzył bez sensu (dawni koledzy ze śląska dodali by że jak ten ciul spod kredensu) a wiedzy w tym nijakiej nie było. Książki pisał tak że podmiot z orzeczeniem w zdaniu spotkać się nie potrafiły - i co z tego że wiedzę posiadał jak jej przekazać nie umiał?

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Dariusz K. Ładziak pisze:

Co nie zmienia faktu, że wydane z górą 30 lat temu "Przyrządy PłP" prof.prof. A.Świta i J.Pułtoraka - jak mi się - wydaje do tej pory na tubylczym rynku wielkiej konkurencji nie mają.

Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

Bo wiedza była Świta a jej przekazanie Pułtoraka. Z Pułtorakiem znacznie lepiej się wiedzę zdobywało - miałem przyjemność z obydwoma mieć zajęcia.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Dariusz K. Ładziak pisze:

Otóż to! W moim przypadku, w pierwszym podejściu wiedzę przekazywał prof. Świt ale za to egzekwował A.Pfitzner. Dlatego zaliczyłem drugie podejście z prof. Pułtorakiem. ;-)

Reply to
Marek Dzwonnik

U=BFytkownik Marek Dzwonnik napisa=B3:

=A6wit

cie z

U Pfitznera to na krzywy ryj zalicza=B3em jak=B1=B6 technologi=EA struktu= r=20 krzemowych przed absolutorium - bo wpisa=B3em i zapomnia=B3em =BFe mam ch= odzi=E6=20 i zaliczy=E6. A jego rodzin=EA z dzie=E6mi i =BFon=B1 znam osobi=B6cie - = bo z pani=B1=20 Ew=B1 =B3adnych par=EA lat wsp=F3=B3pracowa=B3em. I nie odpowiedzia=B3e=B6 na pytanie o namiary na ciebie - stare sa aktual= ne=20 czy co=B6 si=EA zmieni=B3o? Jak si=EA zmieni=B3o to daj na priv (p=F3ki c= o dzia=B3a),=20 jak nie - nawet tu napisz =BFe bez zmian.

--=20 Darek

Reply to
"Dariusz K. £adziak"