licznik energii

Mam szafkę starych liczników, które ktoś pomasował cegłą. Potłukł klosze ale plomby są nienaruszone. Czy straciły legalizację? :)

Reply to
PiteR

Pan PiteR napisał:

Jak stare, to straciły. Do mnie kiedyś przyszli i wymienili, bo legalizacja ważna jest tylko ileś lat.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Ileś lat jest ważna, potem się ją parę razy przedłuża (ale to wymaga demontażu licznika i dostarczenia go do laboratorium legalizacyjnego - jasne więc że taki licznik nie wraca na swoje miejsce tylko idzie do innego klienta). A po paru legalizacjach licznik jest już tak stary że dalej się go nie legalizuje - w tradycyjnych głównym czynnikiem było słabnięcie magnesu hamującego i wycieranie się łożysk wirnika.

A uszkodzone z definicji tracą legalizację.

Dnia Wed, 20 Mar 2013 00:56:15 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

Darku, starych liczników indukcyjnych najczęściej się nie odsyła do legalizacji bo jej koszt i związana z tym konieczność zapewnienia licznika zastępczego mogą przekroczyć wartość jakiegoś najtańszego legalizowanego licznika elektronicznego.

Reply to
badworm