Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

szukam aku. do odtwarzacza MP4;
oryginalne oznaczenie -- PTI  Li-Ion 3.7V 180mAh GA29;
wymiary ok. 33x19x4mm

http://forum.mp3store.pl/uploads/1237765135/gallery_20570_276_482307.jpg

gdzie to kupić w miarę szybko w rozsądnej cenie?
w batimexie znalazłem coś podobnego, ale dostawa ... 6 tygodni :(

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Chyba nigdzie.

Moze tu jakas probke dostaniesz
http://www.bkbattery.com /

J.

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Najprosciej i pewnie najtaniej bedzie kupic chinski, tandetny odtwarzacz
typu "MP4" (jak ja nie lubie tego okreslenia...).

k,

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???
Użytkownik "KILu" :

czyli ten MP4 ze zdjęcia do ... kosza ;)
takie aku chyba jeszcze w słuchawkach bluetooth siedzą,
ale nie wiem czy to tańsza alternatywa?
gdy wrzucę w googla:
 042030SP 3.7V 180mAh .. 350mAh
to trochę krzaków odnajduje z aukcjami po kilkanaście juanów;
trochę tych odtwarzaczy jest na rynku PL, więc aku powinno być
bardziej popularne; hmm ... ew. zostaje batimex

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Kup jakis uszkodzony (najlepiej firmowy - jest spora szansa, ze aku bedzie
duzo lepszy), albo zapoluj na eBay'u. Nawet przy obecnym kursie czasem sie
oplaca - szczegolnie jesli sa to licytacje, za grosze mozesz upolowac
sprzet z duza pamiecia (choc nie wiem, czy wciaz nie sa popularne
przekrety zwiazane z zawyzaniem pojemnosci - rok temu sam na nie pare razy
trafilem, tyle, ze zdawalem sobie sprawe z tego, co kupuje i wiedzialem,
ze sprzedawca bez gadania zwroci polowe wplaconej kwoty).

Swoja droga jestes pewien, ze to aku padl? W tym sprzecie czasem cos sie
dzieje z ukladem sprawdzajacym stan baterii.

k,

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Użytkownik "KILu" :

czas pracy malał płynnie od ok. 4h grania gdy MP4 był nowy (2007)
do dziś 40..50 min. bezpośrednio po naładowaniu;
odtwarzacz jest o tyle ciekawy, że ma oryginalny firmware, który cichaczem,
bonusowo ma zaimplementowaną obsługę APE (producent i sprzedawca
się do tego nie przyznał ;) i naprawdę nieźle gra
(oczywiście na jakichś lepszych słuchawkach typu CAL! czy HD555);

widzę, że problemem są stosunkowo małe wymiary aku -
- znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/item587918576_bateria_ipod_nano_400mah_3_7v_li_ion.html
ale jest 5mm za długi :(
podobnie jest na stronie http://modele.sklep.pl ... wszystko ... za duże

w batimexie za ok. 10PLN + przesyłka
http://www.batimex.pl/towar.asp?idtowaru22%35&menu35%8
deklarują się dostarczyć aku za 2 miesiące -- o właśnie zauważyłem,
że podstawili moje zdjęcie na swoją stronę :)))

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Hmm, to co to za cudo? :) Jak dotad kazdy Chinczyk, jaki slyszalem gral co
najwyzej mocno przecietnie (a to i tak naciagana ocena), przynajmniej w
porownaniu do lepszych modeli iAudio.

k,

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Użytkownik "KILu" :

cudo to z zewnątrz przypomina jakiegoś tam małego, płaskiego I-poda;
pod wyświetlaczem widnieje "marka" D-Wave :)
APE przy 2GB jest trochę mało praktyczne ;), ale dźwięk jest niezły -
- brakuje trochę najniższego basu, bo słuchawki są napędzane przez
kondki 100uF (nie bardzo jest miejsce, aby wymienić na pojemniejsze
i ew. dodatkowo poblokować zasilanie -- właśnie to kombinuję,
korzystając z okazji że go rozbebeszyłem :)

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Odpusc sobie reanimacje tego cuda i zapoluj na jakiegos Cowona (sam uzywam
iAudio X5, dla mnie to odtwarzacz idealny pod kazdym wzgledem), iRivera,
Sony czy chocby Trekstora Vibez. Na nowo poznasz muzyke, ktorej sluchasz.
:)

k,

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

http://www.zpaf.pl /

A potem im dajesz ultimatum - albo dostaniesz dwie probki za
tydzien, albo bedzie proces o naruszenie praw autorskich do
zdjecia, a to bedzie kosztowalo z 5000zl :-)

J.

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Użytkownik "J.F." :

jeśli podejmiesz się to wynegocjować, to jeden aku będzie Twój :))

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???
 Poszukaj w sklepach modelarskich.
Ja kupiłem taki chyba w modele sklep
aku pack 7.2 V są tam 2 takie ACCU
Przelutujesz elektronikę i jest OK
tylko z ACCU wychodą styki aluminiowe
musisz mieć specialny płyn aby to polutować
cyną  -  jest na aledrogo

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Swoja droga orientujesz sie jak to szybko naladowac? W moje rece wpadl
mikrohelikopter z uszkodzona ladowarka, siedzi w nim bateria 2x3,6V,
zlozona z dwoch ogniw identycznych jak u autora watku. Podobno da sie to
naladowac w kwadrans.

k,

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Użytkownik "KILu" :

dla Li-Ion ograniczeniem procesu ładowania jest osiągnięcie napięcia
4.1..4.2V na ogniwo, więc w najprostszym przypadku ładowarką może
być stabilizator napięcia (np. LM317) z ustawionym Ureg=2*(4.1..4.2)V;
prąd ładowania jest wtedy ograniczony rezystancją wewnętrzną ogniwa
lub wydajnością ładowarki/zasilacza;
napięcie 4.2V/ogniwo jest bardzo krytyczne -- przekroczenie go może
skończyć się spektakularnym fajerwerkiem...

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Czyli standard... Pytam, bo ladowarka od tego wynalazku jest zaskakujaco
skomplikowana - plytka kilka x kilka cm z wlutowanym "glut-scalakiem" i
napakowana tranzystorami i drobnica.

k,

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Bo jest jeszcze jeden niuans - po osiagnieciu tych 4.1-4.2V prad
samoczynnie spada .. i jest zalecenie zeby odciac ladowanie kompletnie
jak spadnie ponizej pewnej granicy.

Mysle ze nie bez powodu to zalecenie.

przy dwoch ogniwach szeregowo dochodzi jeszcze kontrola napiecia na
kazdym z nich, byc moze load balancer ..

J.

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Użytkownik "J.F." :

właśnie w chińskich odtwarzaczach MP4 ładowanych z USB +5V,
w obwodzie ładowania, szeregowo tkwi dioda 1N5819 i rezystor 1..4.7Ohm
(czasami zastępowany zwieranym/kluczowanym przy ładowaniu MOSFET-em);
ciekawe jak to wpływa na żywotność aku ...?

--
pzdr.
JR

Re: Li-Ion 3.7V 180mAh, gdzie???

Ma zapewne balanser i umozliwia ladowanie pelnym pradem jednej celi
podczqas gdy druga jest doladowywana. Do tego chinskie ladowarki to w
2/ przypadkow ladowarki obslugujaca 2 lub 3 cele, tj. sa tam 3 kanaly
na pcb.

Co do ladowania w kwadrans: zapomnij, albo pozegnaj sie dosc szybko z
akku.

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl