Li-Fi zamiast Wi-Fi?

Am 13.10.2015 um 00:33 schrieb Pszemol:

Man VCSEL.

Bawiłem się czymś takim. Fmax miało 18GHz. Przy 500MHz chodziło bez problemu na normalnych ECLach. Robiliśmy próby transmisji 330MHz na odległość ok. 2m. Sprzęgi optyczne na >100MHz są już od dawna w sprzedaży.

Waldek

Reply to
Waldemar

Weź się zastanów czasami, jaka jest penetracja fali 2GHz a 500 THz? W Lifi chodziło raczej o nadajnik usera typu lampka na biurku a nie smartfon

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Tue, 13 Oct 2015 15:07:40 +0200, "J.F."

Dlatego odbiorniki gesto.

Eeee - i mam telefon do lampki podlaczac ? I laptopa, i drukarke, i tablet ?

Do urzadzen przez "zarowki". Ale trzeba jeszcze w druga strone - z urzadzen. Problemu nie ma - piloty dzialaja i nieduze sa. Ale na jakims lotnisku trzeba sprawe przemyslec ...

Am 13.10.2015 um 15:37 schrieb Pszemol:

[z wiki]

The standard defines three PHY layers with different rates: The PHY I was established for outdoor application and works from 11.67 kbit/s to 267.6 kbit/s. The PHY II layer permits reaching data rates from 1.25 Mbit/s to 96 Mbit/s. The PHY III is used for many emissions sources with a particular modulation method called color shift keying (CSK). PHY III can deliver rates from 12 Mbit/s to 96 Mbit/s.[31]

The modulation formats recognized for PHY I and PHY II are on-off keying (OOK) and variable pulse position modulation (VPPM). The Manchester coding used for the PHY I and PHY II layers includes the clock inside the transmitted data by representing a logic 0 with an OOK symbol "01" and a logic 1 with an OOK symbol "10", all with a DC component. The DC component avoids light extinction in case of an extended run of logic 0's

Waldek

Reply to
Waldemar

J.F. pisze:

[..]

To by miało nawet sens, transmisja down z lampki a up przez WiFi

Reply to
AlexY

Dla mnie nie miałoby to sensu... Gdzie miałbyś zalety porzucenia radia na rzecz optyki skoro wciąż radio musiałbyś zasilać i używać równolegle? Pomyśl o zużyciu baterii w smartfonie - ma teraz dwa transceivery do zasilania zamiast jednego.

Reply to
Pszemol

Ja tam uważam, że to jest książkowy przykład tego, że nie wszystko co można - warto zrobić.

Poza jakimiś specjalistycznymi przypadkami - forsowanie tego wynalazku jest przysłowiowym przytykaniem gó..na do twarogu imo.

Ale to nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek.

Reply to
sundayman

Da się wyciągnąć pikusekundowe błyski, ale nie z LED. To daje jakieś

1000 GHz. W teorii. W praktyce może być różnie, np. światło odbite, fosforescencja, kiepski detektor, zjawiska nieliniowe.
Reply to
slawek