LGT8F88A klon ATMega88

Chińczycy zrobili swoją ATMegę.

podobno szybsza, więcej I/O i pinowo zgodna. Nie chwalą się zużyciem prądu.

MM

Reply to
Maciej Milinkiewicz

A gdzie, ja się pytam, sprzetowe usb ?

Reply to
Sebastian Biały

W tym samy miejscu co w oryginale. Sprawdziłeś w dokumentacji?

Zbych

Jesli masz na myśli że podobnie jak oryginał nie ma - to ja narzekam że mogli dodać...

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2014-10-17 11:25, Maciej Milinkiewicz pisze:

Namieszali z FUSE bitami. Ukłon w kierunku początkujących to start domyślnie na wewnętrznym generatorze RC. Czyli w tym obszarze trudniej "zablokować" sobie procek. Przyjęli również inną filozofię jeśli chodzi o blokadę pamięci programu. Jest to niby w programming manual, ale po chińsku...

Reply to
Michał Lankosz
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Jak przepalisz fuse to wystartuje z kwarcu którego nie ma.

Reply to
Sebastian Biały
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Wątpie. Pewno jeśli soft przestawi bity i kwarcu nie ma to umrze. Ma ktoś to już żeby sprawdzić? 32MHz i szybsze instrukcje to coś interesującego.

Reply to
Sebastian Biały
Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 2014-10-17 o 11:25, Maciej Milinkiewicz pisze:

Co tam dodali/zmienili poza:

- Up to 12-channel capacitive touch key input

- 30 programable I/O w obudowie 32pin

- 32kHz i 32MHz RC wewnętrzny ? Jak z software/gcc/avrstudio zgodnością? Bo to chyba najważniejsze.

Reply to
BartekK
Reply to
Grzegorz Niemirowski

BartekK snipped-for-privacy@drut.org napisał(a):

Chwalą się, że zgodne. AVR Studio 4.18, AVR Studio 6.0 build 1843 & 1996 (support hardware debug) IAR Workbench for AVR (any version, support hardware debug) Image craft compiler for AVR Code Vision AVR C compiler WinAVR (support debug by GDB) CrossPack for AVR (for Mac OSX) AVRGCC tool chain (for Linux)

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Ale z programatorami gorzej:

But for development hardware support, the difference comes again. You cannot use debug or ISP hardware for ATMega88 to connect with LGT8F88A. Instead, we provide our own debugger and ISP hardware. We provide SWDICE_mkII hardware to support debugger & ISP. This is only hardware you need to do debug and program.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Aplikacja użytkownika ma możliwość przestawienia na inny niż domyślny zegar 32MHz. STM32 podobnie mają.

Reply to
Michał Lankosz

A mnie się nie podobuje. Jeszcze gdyby było w 100% zgodne, ale szybsze, to widzę jakiś sens.

Chociaż, czułbym się bezpieczniej wybierając po prostu jakiś lepszy MCU od Atmela, niż coś chońskiego...

Reply to
sundayman

Spokojnie, to jest Atmega... Tam się już nie da *mniej* wsadzić, więc każdy dodatkowy moduł i tak jest gigantycznym postępem...

Sam się "na maluchach" przesiadłam z AVR na PIC i się teraz zastanawiam, jakim cudem wytrzymałem tyle z Atmelami... PIC ma muzealny rdzeń, ale za to jakie peryferia*...

Pozdrawiam, Piotr

*) W świecie 8-bitowym. Wiem, wiem, do ARMa nie podskoczy.
Reply to
Piotr Wyderski

Niektóre PICe dokładnie tak mają.

The Fail-Safe Clock Monitor (FSCM) allows the device to continue operating should the external oscillator fail. The FSCM can detect oscillator failure any time after the Oscillator Start-up Timer (OST) has expired. The FSCM is enabled by setting the FCMEN bit in the Configuration Words. The FSCM is applicable to all external Oscillator modes (LP, XT, HS, EC, Secondary Oscillator and RC).

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski