Lepszy od Chinczyka;-)

Powitanko, Kupując laserek 10W (albo jak kto woli 10000mW) spodziewałem się, że będą to chińskie waty. Jaki jest dokładny przelicznik, to można zgadywać. 10, 20, no może 30, ale 100 to jednak przesada. Spodziewałem się, że będzie chociaż 0,5W, a tu na Alegro piszą jak wyżej, a na urządzeniu 100-200mW.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

znowu ten sam problem, skąd się wzięło milion zadowolonych klientów? po prostu kupują i nie używają, nie ma innej opcji!

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oj63m1$li9$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Ale link do aukcji ? Pisali cos o mocy ?

Moze kupiles typ "10W", tak jak mogl byc np "20S".

W latarkach tez byly "3W". O, sa i "10W" :-)

Kupiłem lampę 50W. Zasilacz do niej daje 30W max.

Odpowiedź sprzedawcy: moc efektywna lampy jest większa niż zasilania. I to wyjaśnia sprawę.

Reply to
Sebastian Biały

Aha, równie dobrze w jakim tesko sprzedawca może wcisnąć zamiast 1kg kiełbasy,

1kg smalcu i powiedzieć klientowi niech nie marudzi bo kalorii i tak dostał więcej. Nowe idzie, ciężko się przyzwyczaić:)
Reply to
Bytomir Kwasigroch

Powitanko,

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Bo ten portal to inkubator przestępczości.

Przede wszystkim żadnych ocen dla kupującego - komu to potrzebne? Zgłaszasz "towar niezgodny z opisem - miało być 10W, jest 0.2." Poparte zdjęciami - zostaje na profilu na wieki. Następnym razem się dobrze zastanowi.

Reply to
Mirek

W dniu 2017-06-30 o 20:01, Pawel "O'Pajak" pisze:

Ale to jest to samo co pisałem z akumulatorkami, tylko u nas sprzedają po 8000mAh i więcej. Klijent chce, klijent ma :)

Reply to
Janusz

W dniu sobota, 1 lipca 2017 02:50:03 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:

To to ma mniej niż 50mW, najpewniej 20-30mW

Reply to
Bytomir Kwasigroch

No ale jest napisane, że ma zasięg 80km. I to jest zaniżony zasięg, bo jakby tym poświecić na orbicie, na przykład z ISS, to na pewno znacznie dalej by się dało zaobserwować. Oczywiście odpowiednim teleskopem.

A poważnie, to trzeba by wziąć gościa na wycieczkę do lasu, i wyjaśnić, że teraz zrobimy pomiar mocy, a różnicą pomiędzy zadeklarowaną o faktyczną poświecimy mu w oko.

Tak mam pomysł na akcję ochrony klienta.

Reply to
sundayman

W dniu niedziela, 2 lipca 2017 01:37:23 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

litowo-jonowym typu 18650 o pojemności 4000 mAh

Kiedy rekord wynosi bodaj 3300mAh. Musi chińczycy mają tajną technologię. I to samo co zwykle, jeśli na grupie technicznej ludzie dają się robić w chja, to co mają powiedzieć szaraki nieobeznane w temacie?

Reply to
Bytomir Kwasigroch

A jak udowodnisz, że "10W" to mała być deklarowana moc a nie model "10W"?

Reply to
Marek

No nie wiem. Jakieś 20 lat temu chciałem z kolegą zrobić łącze internetowe laserowe. Kolega mieszkał ok 4km w linii prostej ode mnie. Była widoczność optyczna z naszych dachów (ja na górce on mieszkał w dołku). Zrobiliśmy test z takim najtańszym wskaźnikiem wtedy dostępnym. Kolega w nocy stał na swoim dachu a ja mu z tych 4km machałem tym wskaźnikiem, miał stwierdzić czy w ogóle coś widać. Podobno jak mu trafiłem w oczy to, jak stwierdził, efekt był porażający nawet z 4km. Bez dokładnego trafienia promienia nie było widac w ogóle. Także myślę, że mocy koło 1W nawet z Księżyca zobaczy się bez teleskopu dobrze w oko celując.

Reply to
Marek

Dnia Sat, 1 Jul 2017 02:49:43 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

No faktycznie, 10000mW nie budza watpliwosci.

Ciekawe - sprzedawca sie pomylil, czy takie lepiej sie sprzedaja.

Dnia Sun, 02 Jul 2017 13:02:46 +0200, Marek napisał(a):

Czyli moc ~1mW, a rozbieznosc wiazki ok 1mrad

Nalezy sie wiec spodziewac wiazki ok 4m srednicy ... IMO - dosc dobrze juz rozproszone. Ale skoro piloci narzekaja, ze sie ich usiluje oslepic ... chyba widza.

Z Ksiezyca przy takim obiektywie byloby ~380 km srednicy. Natezenie podobne co 40W zarowka bez optyki ze 100km.

O proponujesz stosowne obnizenie ceny, czyli o 98% :-)

10W łby by sobie poodcinali jak na gwiezdnych wojnach. :D
Reply to
Pcimol