[Lekko OT] Pływający termometr

Cześć.

Taki task na wczoraj: musze wykonać pływający termometr. Ma mierzyć temperaturę wody (DS1820) i wysyłać radiowo 433. Elektronika to pikuś. Problem z obudową :D

Cyz ktoś ma pomysł co wykorzystać na obudowę? Co chcę: a) brak wyświetlacza, najlepiej w postaci pływającego krązka b) rurka na głebokość kilkunastu cm gdzie zamocowany bedzie DS.

Idę o zaklad ze widziałem takie cudo jako gotowiec kilka lat temu, niestety po przeglądnięciu tego co mają w budowlanych juz nie widzę. Miał osobno termometr a obok zabawke z wyswietlaczem do odczytu jak w stacjach pogody.

Oczywiście mogę wziąc pudełko po kremie i rurkę ale zanim zrobie takie hackerstwo zapytam bo może coś przeoczyłem. Oczywiście wiem że sa takie:

Ale one nie pozwalają na odkręcenie i dostanie się do śwodka w celu wymiany baterii. Zalepione na amen.

Reply to
Sebastian Biały

Jeśli ten termometr ma pływać długo to problem jest chyba poważniejszy niż się spodziewasz. Szczelnie zamknięcie pojemnika to tylko część sukcesu. Przez większość tworzyw sztucznych przenika para wodna. Już po

2-tyg. wewnątrz możesz mieć 100% wilgotność.

Paweł

Reply to
Pawel

Pawel pisze:

Można wpuścić do środka pianki montażowej.

Reply to
AlexY

Pan AlexY napisał:

Sąsiedni podwątek o logisterach może służyć za natchnienie.

Nie wydaje mi się żeby w badziewnym termometrze basenowym w *środku* pojawiały sie oznaki wilgoci (mgła, rosa). Otworzylem taki jeden i sucho jak pieprz. Pływał cały sezon.

Reply to
Sebastian Biały

W tym pierwszym bateria ma gwarancje na 338 lat.

Reply to
Zenek Kapelinder

Niestety nie ma feedbacku do pieca z którego zasilam grzanie.

Reply to
Sebastian Biały

Może naużywasz słowa "badziewny". Ktoś projektując obudowę dokładnie wiedział jak to zrobić. Wykonał produkt tani, estetyczny i spełniający swoje zadanie. Zapewne po "całym sezonie" obudowa nie zmieniła koloru a elementy przezroczyste nie zmętniały. Oznacza to, że projektant uwzględnił również konieczność odporności na UV podobnie jak wiele innych wymagań.

Reply to
Pawel

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Ja bym to raczej facetowi od zajęć technicznych pod salą rozsypał i roztarł, wyjątkowa menda z niego była... Zamieniłbym go z kardynałem Macharskim. Co do pianki, to nie byłbym pewien, czy i ona nie puści, ale NZSNNW... Ale może smaru silikonowego zapuścić, jakby co, da się usunąć i wyczyścić, a wilgoci mam nadzieję, tak latwo nie puści?

Reply to
HF5BS

HF5BS pisze: [..]

Tylko pianka lekka jest, smar może ściągnąć czujnik na dno, trzeba by kombinować z pływakiem. Spławik wędkarski może by się nadał

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl napisał w wiadomości news:nk67k4$r4l$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Faktycznie, nie uwzględniłem, majmistejk... To może by dać dwa lekkie naczynia, przekładki dystansowe, rzygnąć między nie silikonem i liczyć na to, że uda się to zamknąć w czymś, co zgodnie z prawem Archimedesa wyprze więcej wody, niż całość waży?

Reply to
HF5BS

HF5BS pisze:

[..]

Osobiście bym się z tym nie brandzlował i zakleił szczelnie jakieś pudełko, a jak by się okazało że jednak przecieka to zrobiłbym V2 z pudełka wypełnionego pianką, dopiero gdyby to zawiodło zacząłbym kombinować.

Reply to
AlexY