LEDy 230v z oprawka E14 co warta?

Witajcie,
pytanie czy ktoś z Was miał okazję przetestować/zobaczyć jak świecą
'żarówki' LED z trzonkiem E14?
zastanawiałem się czy w łazience (podział na sekcje 2+3) nie zastąpić
klasycznych żarówek 230V z bańką soczewkową, matowych - takimi właśnie
ledami,
chodzi o to, że często się zapala i gasi światło (sekcja z 2 szt żarówek)
więc energooszczędne szybko się skończą,
np na popularnym portalu aukcyjnym trochę tego jest za ok 40zł (noname), a
patrząc na ceny osrama (kąt rozsyłu światła mały bo 15 st) na poziomie 190zł
można sądzić, że te za 40zł to badziewie nadający się na wiejski tuning,
pozostaje jeszcze kwestia, że "zwykłe" oprawy mogą się nie nadawać do
zastosowania ledów -> kształt oprawy sufitowej, odbłyśnik, etc. podobnie jak
to ma miejsce w samochodach, gdzie zastąpienie klasycznych żarówek ledami
zwykle kończy się fiaskiem,
jak to jest w rzeczywistości (230v)?
dzięki za opinie,

brat

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?
wydaje mi sie ze listwa z kilkudziesieciu ledow bedzie trwalsza niz taka zarowka
jak w listwie ubije sie jedna dioda to nie bedzie tragedii

jak taka chinska zarowka wyciagnie 2000h to bedzie cud

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?

Patrz co Jacek pisal - 19 led SMD o lacznej mocy 4.7W swieci
jasniej niz .. 35W halogen ?
Cokol co prawda inny, ale pewnie robia tez E14.
Tylko trzeba sie patrzec na moc i/lub liczyc diody - z 1W duzo
swiatla nie wyjdzie.

No coz - ja chyba z pol rokutemu wstawilem swietlowke - na razie
sie nie zepsula.

Osram pewnie podaje parametry - 100W zarowka ma ~1300lm.
A w lazience jak kto lubi - miedzy 1000 a 2000lm powinno
wystarczyc.

J.

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?

Niestety jedna z tych lampek LED już padła :)

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?

Eee, wymienisz jeszcze pare razy, moze trafisz na dobra sztuke :-)

J.

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?
przetestowaæ/zobaczyæ jak ¶wiec±

Zajrzyj tu:
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.907

Mam co prawda z trzonkiem MR16 takie:

pracują w kuchni, zapalane wielokrotnie w ciągu dnia, pracują już od roku, z
powodzeniem zastąpiły halogeny (subiektywnie świecą jak 20W halogen).

(Kurczę, nie zoczyłem tam nic z trzonkiem E14... Ale może się przyda.)

Pzdr.
Marcin S.

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?
<ciach>

Acha, zapomniałem - koniecznie na power LED-ach (3 lub 4 szt., nie wieloledowe
"prysznice").

Pzdr.
M.

Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?